2018-09-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Nej, varför blev telefon bättre på att mäta SD SAMTIDIGT som nät blev sämre?
Ja det är ett förbannat mysterium. Troligast är att SD störtdök de senaste dagarna. Samtidigt som vi tyckte att äntligen började Jimpan bete sig som en partiledare. Ja jävlar.
2018-09-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Samt andra mätningar som visar ett SD på runt 16-18%.

Jag står fast vid mitt stalltips:
SD 2018 runt 18%.

Citerar mig. Inte en dålig gissning ändå må jag säga
2018-09-09, 23:35
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jag tror som sagt att det stora felet var i slutdebatten med Åkessons prat om att de inte är svenskar. Där rök _minst_ 3%

Och allt det här med kvotflyktingstopp med mera beror helt på AFS-hets. Kasslern skrattar hela vägen till banken.

Nej, det var inte fel sagt. Det är när SVT väljer att misstolka och berätta för alla medborgare att det var jätteallvarligt sagt som det blir ett fel. Hade dom inte gjort det så hade väldigt få gjort den minsta notis. Mediernas fullständiga slakt av SD och uppfostran av befolkningen hur de ska rösta och ej, är ett problem och påverkar många, många ute i stugorna.
2018-09-09, 23:36
Medlem
Tarstans avatar
Ska man gissa så var det kanske medias varning om att blocken var jämna som fick folk att rösta sjuklövern?
Decemberöverenskommelsen verkar vara ett minne blott.

Folk gick tillbaka till sina "vanliga" partier. Tom SVT sa precis innan valet att SD:väljare är de säkraste på sin röst, så vad hände.
Mycket märkligt, ingen hade kunnat förutspå detta.
2018-09-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jag tror som sagt att det stora felet var i slutdebatten med Åkessons prat om att de inte är svenskar. Där rök _minst_ 3%

Och allt det här med kvotflyktingstopp med mera beror helt på AFS-hets. Kasslern skrattar hela vägen till banken.

Men då hade det väl varit smartast att säga att det räcker med att åka tunnelbana för att bli svensk och lova FYRDUBBLAD kvotflyktingmottagning?

Påminn mig om vilken roll SD ska spela i svensk inrikespolitik?

Som jag ser det så var det fatala misstaget att positionera sig som stödparti till M och böna om att "få ta ansvar".

Vilket missnöjesparti har någonsin gjort det internationellt? Att söka samarbete med etablissemanget är ju att legitimera det. Varför skulle en missnöjd sosse föredra M vid makten före S?
Senast redigerad av oyto 2018-09-09 kl. 23:41.
2018-09-09, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja hela valrörelsen har, bortsett från de två senaste dagarna, varit floppartad. Men det kanske inte hade spelat någon roll, Sverige vill ha muslimsk mångkultur, och tycker att vi har för lite just nu, så då får vi se om det blir någon ändring på detta. Vad som är mest frapperande dock är att vi utsatts för en moderat kampanj här på Flashback. Där budskapet hela tiden varit att Sd ska slå mot vänstern men låta moderaterna vara, samt att SD bör tona ner sin invandringspolitik, för att fokusera på annat. SD följde detta momentum, talade allt mindre invandring och tonade ner skillnader, och fungerade det? Tja sådär.
Du menar den moderata kampanjen ”Hej jag heter Jimmie och jag vill helst av allt bilda regering med M och KD” Ja just! Det är ju förstås inte så att Flashback fått dessa signaler från SD, nej det är SD som har läst det på Flashback och ba: ”FET IDÉ!”

Åkesson hårdlanserade ambitionen för M-samarbete våren 2016. Det har legat på bordet sedan dess, genom månader och åter månader av 20+. Men en vecka innan valet får SD-väljarna plötsligt en chock över att SD ville samarbeta med M och flydde hals över huvud? Sure.

Återigen, om efterfrågan på nåt hårdare än mesiga SD var så skriande så fanns AfS redo. Vad jag kan se på uppdateringarna via SVT.se har Övriga 1,4% (inklusive FI, MED, AfS, PP och hela vägen ner till Kalle Anka).
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-09-09 kl. 23:46.
2018-09-09, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Japp. Tyvärr lyder SD rejält av sina nazi(etno som du säger)rötter. Och då ska man nog ligga lågt och köra ett steg i taget.
Vad som är populär bland vanliga svenskar?
Jo, minska invandringen och utvisa kriminella invandrare. Där ska SD börja. Och fan ska man hålla käften om Swexit, abort och etnicitet. Och fan välja Macron (eller iaf säga Frankrike) framför Putin. De var en massa små fel som orsakade det. Och vara påläst.

Och det viktigaste - sparka alla nazister/entogubbar.
Fast hade de kört den varianten hade förmodligen Afs på riktigt kommit in riksdagen. SD måste ju även tänka på att behålla sina kärnväljare, någon jävla ordning får det vara. Och som AfS väljarna brukade säga i tråden här, det spelar ingen roll om SD får 18% eller 28%, de är ändå vågmästare så då kan man lka bra välja AfS. Och de facto är ju SD vågmästare, dess politiska makt har stärkts. Att M skulle gå så bra kunde ingen förutsäga. Men sånt är livet. M kommer ändå inte att överleva utan SD, därvidlag har inget förändrats.
Senast redigerad av Fnysington 2018-09-09 kl. 23:45.
2018-09-09, 23:42
Medlem
Herre min jeh, SD har ökat med nästan 5 % sedan val 2014. SD har nu stark vågmästarroll. Mandaten är absolut jämnt fördelade, 143 - 143 mellan blocken. Här behövs SDs 63 mandat som bestämmer.

Nu får man börja räkna på OU igen. Men YG och Sentio får ändra metod.
2018-09-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Du menar den moderata kampanjen ”Hej jag heter Jimmie och jag vill helst av allt bilda regering med M och KD” Ja just! Det är ju förstås inte så att Flashback fått dessa signaler från SD, nej det är SD som har läst det på Flashback och ba: ”FET IDÉ!”

Återigen, om efterfrågan på nåt hårdare än mesiga SD var så skriande så fanns AfS redo. Vad jag kan se på uppdateringarna via SVT.se har Övriga 1,4% (inklusive FI, MED, AfS, PP och hela vägen ner till Kalle Anka).
Ja men SD får ju leva med att M försöker kopiera dem (iaf retoriskt). I slutändan hamnar det om S (och/eller M) lyckas fixa problemen i Sverige som är skapade av invandringen (och de kommer de inte) och SD kan under tiden inte vara ett stillasittande target. Jag är stolt att Jimpan försökte på slutet, det kommer att löna sig på sikt. Sista ordet är inte sagt.
Senast redigerad av Fnysington 2018-09-09 kl. 23:49.
2018-09-09, 23:46
Medlem
WordWarriors avatar
Ja, vad ska man säga? Det gick åt helvete. Vi ska inte ge upp, men sannolikheten för att Sverige ska dö har ökat markant. Svenska folket är sjukt indoktrinerade.

Bye, bye Sweden!
2018-09-09, 23:48
Medlem
ZilverZoddes avatar
Kanske fanns det ändå inte nån klar korrelation mellan likes på Facebook och stöd i verkligheten (Utanför FB)
2018-09-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Kanske fanns det ändå inte nån klar korrelation mellan likes på Facebook och stöd i verkligheten (Utanför FB)
Nej det är väl som i tidningarna och på PS, det mesta som står och sägs där har inte heller något med verkligheten att göra, men alla verkar nöjda med det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in