Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Ja hela valrörelsen har, bortsett från de två senaste dagarna, varit floppartad. Men det kanske inte hade spelat någon roll, Sverige vill ha muslimsk mångkultur, och tycker att vi har för lite just nu, så då får vi se om det blir någon ändring på detta. Vad som är mest frapperande dock är att vi utsatts för en moderat kampanj här på Flashback. Där budskapet hela tiden varit att Sd ska slå mot vänstern men låta moderaterna vara, samt att SD bör tona ner sin invandringspolitik, för att fokusera på annat. SD följde detta momentum, talade allt mindre invandring och tonade ner skillnader, och fungerade det? Tja sådär.
Du menar den moderata kampanjen ”Hej jag heter Jimmie och jag vill helst av allt bilda regering med M och KD” Ja just! Det är ju förstås inte så att Flashback fått dessa signaler från SD, nej det är SD som har läst det på Flashback och ba: ”FET IDÉ!”
Åkesson hårdlanserade ambitionen för M-samarbete våren 2016. Det har legat på bordet sedan dess, genom månader och åter månader av 20+. Men en vecka innan valet får SD-väljarna plötsligt en chock över att SD ville samarbeta med M och flydde hals över huvud? Sure.
Återigen, om efterfrågan på nåt hårdare än mesiga SD var så skriande så fanns AfS redo. Vad jag kan se på uppdateringarna via SVT.se har Övriga 1,4% (inklusive FI, MED, AfS, PP och hela vägen ner till Kalle Anka).