2018-09-09, 21:05
Medlem
McAzs avatar
Redovisade precis valdistrikt Ställdalen.
SD 41%
Helt tyst i studion, nån kliar sig lite i huvudet och ler nervöst...
2018-09-09, 21:06
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swegunners
Hur tusan kan SD bara ha 33 % av väljarna som tycker att minskad invandring är ett bra förslag? Siffrorna från SVTs VALU.

Det är helt obegripliga siffror. Vilka röstar de andra 66 % på?!

Det där fann jag också mycket märkligt! Många håller nog med SD i invandringsfrågan men tycker inte att den är tillräckligt viktig (hur man nu kan tycka det!?).
2018-09-09, 21:06
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Överskattningen förra gången var just 0,2, så det kan sluta med att de klarar sig med några hundra rösters marginal eller åker ut med lika lite... men jag såg just att gud fader himself står på KD-vakan med vitt skägg och allt, och han kommer att göra det rätta och skicka dem till ett ställe där det är 800 grader varmt och skogsbrand året runt
Vilket underbart inlägg!! Ska bli intressant hur förtids kontra valdagsrösterna skiljer sig. Kul att se Linus Bylund igen och Sara Skyttedal glädjer sig åt MP siffrorna.
2018-09-09, 21:07
Medlem
L och MP under strecket just nu
2018-09-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Tack för den kommentaren...
Vill tillägga att F! fick 4,0 i förra VALU och slutade på 3,3! Det som kan rädda MP är, ironiskt nog, ifall de ändringar som gjorts för att hamna mer rätt på SD, har inbegripit att lämna städerna och åka ut på mindre orter... då kan MP för en gångs skull vara underskattade.

Preliminärt ser det ut att bli viss upprättelse för Novus och VALU, ch ett dunderfiasko för Sifo som bekräftar att det inte handlar om nån agenda utan att de lever på en helt annan planet. Här hade de ett tillfälle att i sista stund göra den där ”uppjusteringen” som skulle kunna släta över tidigare dåliga mätningar. De kunde s a s ha dragit upp sina tappade brallor halvvägs. För när man inte längre kan påverka är det ju menlöst med agendastyrning. Men istället drämmer de till med sin sämsta SD-mätning i hela septemberserien. Avslutar med en total bajstårta. Och sagan om Sentios och Yougovs laserprecision kan eventuellt ta slut här...!
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Den var faktiskt 0,21. Viktig decimal...
OK! Ja. Viktigaste någonsin!
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-09-09 kl. 21:12.
Medlem
SvenskOppositions avatar
Krispans "alla blir besvikna"-scenario ser nu ut att bli verklighet. Synnerligen intressant.
Medlem
Elohirs avatar
MP 3,3 hahhahaa hoppas det verkligen håller
2018-09-09, 21:17
Medlem
freshboys avatar
Jag får inte s vs sd siffrorna att stämma.

Frågan är om SD:s inbrytningar i storstäderna inte har kommit eller inte är räknade ännu.

Är S boostade av MP och FI röster, samtidigt som SD är dränerade av AfS?
Senast redigerad av freshboy 2018-09-09 kl. 21:19.
2018-09-09, 21:18
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
KOmmer över 4
2018-09-09, 21:18
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
KOmmer över 4
2018-09-09, 21:21
Medlem
SvenskOppositions avatar
Vad gäller instituten Sentio och YouGov så började jag känna att de blev alltmer frånkopplade från verkligheten för ett par år sedan. Framförallt så kände jag att jag inte kunde finna täckning för dessa väldigt höga opinionssiffror i min omgivning. En omgivning som fram tills dess utgjort en utmärkt räls att lägga öronen mot.

När det jag hörde när jag lade öronen mot rälsen började att skilja sig för mycket från vad Sentio och YouGov berättade så tvingades jag ta ställning till vilket jag skulle lita på. Och jag valde min omgivning som den bästa källan.

Och senaste året har jag insett att Novus är det som bäst matchar den verklighet jag känner.
2018-09-09, 21:22
Medlem
S.Kandals avatar
Folk är totalt dumma i huvudet, S ligger på 28,9%. Nu är iofs9 storstadsregionerna inte med ännu antar jag och kvällen är ung men herregud.

Jävla trist också att sidan laggar som satan...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in