2018-09-09, 17:31
Medlem
mr.Floppys avatar
Då har man varit och röstat AFS då
Citera
2018-09-09, 17:33
Medlem
Är ingen expert inom jurudik men, är det inte ganska riskfyllt att hänga ut dem så här? T.ex om resturangen inte har brutit mot något kontrakt kan väl de stämma AfS för förtal?
Citera
2018-09-09, 17:34
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Valförättarna har ingen skyldighet att lägga ut valsedlar för partier som inte fick 1% något av de senaste två valen.

Om AfS själva lägger ut valsedlar ska de naturligtvis få vara ifred, och inte kastas eller gömmas undan.
Det har valförrättarna, numer röstmottagare, förhållandevis ofta visst. Det är inte ovanligt att valnämnderna, som enligt lag svarar för det praktiska genomförandet av röstmottagningen i respekte kommun, beslutar om riktlinjer och en ordning som inbegriper en servicenivå utöver den miniminivå som följer av vallagens krav. T.ex. en ordning där övriga partier lämnar in valsedlar centralt till kommunen varefter dessa distribueras likt de etablerades på valdagen, eller att övriga partier lämnar dessa på morgonen varefter röstmottagarna distribuerar dessa.

Tar valnämnden i kommunen ett sådant beslut infinner sig också en skyldighet för röstmottagarna att upprätthålla en sådan service, och partierna får en rättsligt legitim grund att inrätta sitt agerande efter en sådan ordning.(Även om det i praktiken är naivt.) Trillskas det sen då finns all anledning att skrika valfusk. Såsom t.ex. verkar vara fallet i Staffanstorp, där kommunen enligt AfS kommunicerat en ordning där de tar emot valsedlarna centralt och sedan distribuerar ut dessa - vilket de också ska ha gjort under förtidsröstningen, men nu vänt.

I röstmottagarnas lagstadgade krav på att svara för ordningen i vallokalen kan rimligen också sägas ingå ett ansvar att placera ut valsedlar som inkommer - antingen själva eller genom att ge aktivisterna mandat att själva placera dessa i rätt valsedelsfack. Liksom att tillse att valsedlar inte står kvar på golvet under borden, eller dylikt som fotograferats.
Citera
2018-09-09, 17:35
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5542
Är ingen expert inom jurudik men, är det inte ganska riskfyllt att hänga ut dem så här? T.ex om resturangen inte har brutit mot något kontrakt kan väl de stämma AfS för förtal?

AfS:
Citat:
Vi kommer givetvis att stämma restaurangen för den skada de åsamkat oss. Kontakta gärna restaurangen och berätta vad du tycker om deras agerande.

https://twitter.com/AfS_riks/status/1038804019790143488
Citera
2018-09-09, 17:36
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Man kan inte förtala ett företag.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Jag tänkte länka till alternativa valvakor, som kan vara intressanta för oss som följer AfS (och mig och andra som även följer NMR).

Red Ice kommer att hålla valvaka här med olika svenska gäster klockan 20:00:

https://www.youtube.com/watch?v=EuNSOyLHSI0

Svegot håller valvaka. Här är deras Youtube-sida:

https://www.youtube.com/channel/UC_Lh09RUqkf_DDyIRfCtpcQ/videos

Skandinavisk Frihet (Nordisk Ungdom och Jonas De Geer) har valvaka från 20:00:

https://www.youtube.com/watch?v=ZLU9YVFqxmQ

Nordfront håller valvaka från 19:00:

https://www.nordfront.se/liverapportering-om-valet.smr

Sen tillkommer givetvis partiets egna valvaka, om det nu löser sig med lokal och sånt, på AfS olika sajter.
Senast redigerad av baggebo1 2018-09-09 kl. 17:39.
Citera
Medlem
ljusalfens avatar
Citat:
De har brutit mot ett kontrakt. Jag retar mig mer på all gratisreklam de får. Nyss visste ingen vem de var.
Citera
2018-09-09, 17:38
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Ge dem ett dåligt omdöme
https://www.facebook.com/pg/restaurangshahrzad/reviews/?ref=page_internal

Må vara omoget men in och skriv vad ni tycker om deras anti-demokratiska beteende.
Citera
2018-09-09, 17:41
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Holy shit, smockat med araber.
Blev helt jävla chockad när man kom till vallokalen.
Och dom här jävlarna röstar!!!!
Shit!
Här spelar det då ingen roll vad man röstar, stället är övertaget.

Vilken jävla uppvaknande man fick nu.
Och samtliga röstar på sossarna och VPK.
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/12/80/0809/index.html

Nästa val kommer det vara en ännu brantare uppförsbacke för invandringskritiska partier, och valet efter det ännu brantare, och valet efter det ännu brantare, o.s.v. Snart är sossarna lika dominanta som de var för 42 år sedan. Sen kommer de få konkurrens från ett eller flera islamistiska partier, som tillslut kommer bli större än sossarna och få egen majoritet.

Det är det här alla som röstar på SD är för efterblivna för att fatta. Även om vi stryper invandringen helt så kommer den arabiska och svarta befolkningen öka snabbare än den vita befolkningen i Sverige. En röst på SD är bokstavligt talat en röst på ett kalifat.
Citera
2018-09-09, 17:42
Medlem
Då var rösten i alla fall ordnad, fick bli en personröst på Kasselstrand (mest som en markering att jag tycker AfS har helt rätt partiledare) och efter lång och svår tvekan blev det ändå SD i kommun och landsting.

Får önska de som kan följa kvällen en spännande och framgångsrik valvaka, själv kommer jag nog inte hem igen förrän sent under natten och får försöka läsa ikapp lite då eller på morgonen.

Vad tror förresten tråddeltagarna att man måste "dra ifrån" från Övriga-stapeln för att få en hygglig gissning på resultatet för AfS? Min gissning är mellan 1% och 1,5%.
Citera
2018-09-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonArnstad
Då var rösten i alla fall ordnad, fick bli en personröst på Kasselstrand (mest som en markering att jag tycker AfS har helt rätt partiledare) och efter lång och svår tvekan blev det ändå SD i kommun och landsting.

Får önska de som kan följa kvällen en spännande och framgångsrik valvaka, själv kommer jag nog inte hem igen förrän sent under natten och får försöka läsa ikapp lite då eller på morgonen.

Vad tror förresten tråddeltagarna att man måste "dra ifrån" från Övriga-stapeln för att få en hygglig gissning på resultatet för AfS? Min gissning är mellan 1% och 1,5%.

Min uppskattning är 1.5%. Så när det blir över 5% så blir det match på riktigt.
Citera
2018-09-09, 17:47
Medlem
ljusalfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Och samtliga röstar på sossarna och VPK.
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/12/80/0809/index.html

Nästa val kommer det vara en ännu brantare uppförsbacke för invandringskritiska partier, och valet efter det ännu brantare, och valet efter det ännu brantare, o.s.v. Snart är sossarna lika dominanta som de var för 42 år sedan. Sen kommer de få konkurrens från ett eller flera islamistiska partier, som tillslut kommer bli större än sossarna och få egen majoritet.

Det är det här alla som röstar på SD är för efterblivna för att fatta. Även om vi stryper invandringen helt så kommer den arabiska och svarta befolkningen öka snabbare än den vita befolkningen i Sverige. En röst på SD är bokstavligt talat en röst på ett kalifat.

Inte bara SD väljare är naiva, alla svenskar som röstar på folkmordspartierna i Sverige om och om igen trots att de ser tillståndet i sina städer är lika naiva eller dumma. Våra politiker måsta hata oss något fruktansvärt eftersom de så aktivt arbetar för vår undergång som folk. Jag tror att de vill krossa oss som folk fullständigt. Finns ingen annan förklaring till det de har gjort mot Sverige de senaste 30 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in