2018-09-09, 16:32
Medlem
Jag tror definitivt att MP underskattas i pollsen. Tror att muslimerna kommer att mobilisera sina väljare för att få MP över 4%. Det är viktigt för dem att ha ett "skalbolag" att fortsätta infiltrera inför valet 2022, då vi för första gången får ett islamistiskt riksdagsparti med nära koppling till MB.
2018-09-09, 16:59
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Marcus Oscarsson: ”Sverigedemokraterna kan passera Moderaterna” - Nyhetsmorgon (TV4)

https://www.youtube.com/watch?v=9equavfXoeI
2018-09-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag svarade nyss på Inizios utskick. Det är nog deras valu.
Du svarande förstås MP?
2018-09-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag svarade nyss på Inizios utskick. Det är nog deras valu.

Precis. Jag svarade idag på Sifos.
2018-09-09, 17:33
Medlem
arbetets avatar
Vi tar min analys då. Detta sa jag för ett år sedan. SD kan nå 25%, S kommer att gå tillbaka och MP kan åka ur RD. M kommer att gå framåt (här sa jag tydligt att det är under förutsättning att de accepterar verkligheten och slänger av sig Reinfeldtdoktrinen och säger att man ska samarbeta med SD) och KD kan gå rejält fram om EBT profilerar sig mot en strikt asyl-/migrationspolitik. C är klart överskattat och det är fel strategi från AL:s sida att ha en ultraliberal migrationspolitik. Kommer att straffa sig.

Så här långt så har jag missat M:s nedgång men jag la faktiskt tidigt ett villkor i min analys. Jag tror dock att M varit underskattat i OU:arna och att de kommer att hämta sig.

V:s uppgång missade jag men så här efteråt är det ganska klart varför det går bra. Det hade man kunnat förutse från hur det har gått för deras systerpartier i södra Europa. Väljarna dras mot kanterna i spektrumet under missnöjesperioder.

FP/L har jag inte haft någon direkt uppfattning om mer än att de inte kommer att göra ett starkt val.
2018-09-09, 17:34
Medlem
När publiceras undersökningen man gör utanför vallokalerna?
2018-09-09, 17:39
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
TV4: 19:45
SVT: 20:00
2018-09-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren

Den kommer strax efter kl. 20.00 hos SVT. Har för mig att det är kl. 20.02.
2018-09-09, 17:56
Medlem
Kämpendahls avatar
Är det fortfarande så att många SD-väljare inte vågar berätta vilket parti de röstar på och att det påverkar utfallet i opinionsmätningarna? Varför vågar de då inte berätta? Det känns som lite foliehattsvarning när man tror att man blir politiskt åsiktsregistrerad.
2018-09-09, 17:59
Medlem
Såg att Annie röv har störst förtroende av partiledarna i ipsos
Är det "södermalmsbor" dom frågar eller vilka andra verklighetsfrånvarande idioter är det som svarar på de där frågorna
2018-09-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Är det fortfarande så att många SD-väljare inte vågar berätta vilket parti de röstar på och att det påverkar utfallet i opinionsmätningarna? Varför vågar de då inte berätta? Det känns som lite foliehattsvarning när man tror att man blir politiskt åsiktsregistrerad.

För att generalisera ganska grovt, för männens del utav den svenska befolkningen så är det inte samma stigma som 2014, men kvinnorna däremot.. Däri ligger bomben, om det är som jag misstänker, att SD har plockat väldigt mycket röster bland kvinnorna, men de uppger inte för opinionsinsitut, eller visar sin sympati lika öppet som män. Då kan diskrepansen mellan opinionsinstituten och det faktiska valresultatet vara enormt.
2018-09-09, 19:31
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Så du menar att dina politiska motståndare har en mental diagnos?

Det har inte slått dig att folk kan dra sig för att skylta med sina åsikter, om de får en mental diagnos av dig och dina polare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in