2018-09-09, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Kan vara patetiskt utan att det handlar om liv o död. En helgardering är lika tråkig ändå och det är därför du inte kommer kunna glädjas hur resultatet än blir imorrn (hur mkt du än hycklar om att prestigen är noll i en tråd du lekt besserwisser i många år).
”Inte glädjas hur resultatet än blir”? Resultatet är väl det enda som räknas. Tror du det är viktigare för mig att SD får 21,1 än att de får 31,1 och jag missar totalt? Jag har gärna 40 %e fel om felet är nedåt.

För övrigt är det så pass säkert att SD gör ett bra val i någon form, att mitt huvudnummer i den här cirkusen faktiskt är om MP åker ut eller inte. Att Fridolin från det lilla pisspartiet som använt sina 5% för att utpressa fram alla dessa jävla amnestier och överenskommelser - vård för papperslösa, särskilt ömmande skäl, gymnasieamnesti, tandvård för 50:- - får sin makt begränsad till att gå till vallokalen som alla andra 2022. Inse vidden.
2018-09-09, 01:34
Medlem
WordWarriors avatar
Ni som inte tror på att opinionsundersökningar riggas för att missgynna de nationalistiska och socialkonservativa partierna kan ju titta på mitt länkade inlägg i AfS-opinionstråden.

(FB) Alternativ för Sverige (AfS) i opinionsundersökningarna
2018-09-09, 01:39
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
”Inte glädjas hur resultatet än blir”? Resultatet är väl det enda som räknas. Tror du det är viktigare för mig att SD får 21,1 än att de får 31,1 och jag missar totalt? Jag har gärna 40 %e fel om felet är nedåt.

För övrigt är det så pass säkert att SD gör ett bra val i någon form, att mitt huvudnummer i den här cirkusen faktiskt är om MP åker ut eller inte. Att Fridolin från det lilla pisspartiet som använt sina 5% för att utpressa fram alla dessa jävla amnestier och överenskommelser - vård för papperslösa, särskilt ömmande skäl, gymnasieamnesti, tandvård för 50:- - får sin makt begränsad till att gå till vallokalen som alla andra 2022. Inse vidden.

Åker de ur kommer man att tokjubla absolut, tills man inser att Annie tar över rollen som godhetsknarkare och utpressar alliansen på samma sätt nästa mandatperiod.
2018-09-09, 01:41
Medlem
kontrarevolutionars avatar
Jag tror SD får 16% och AFS får 1.3%
2018-09-09, 01:42
Medlem
Frågan är väl hur många dementa pensionär S lyckas hjälpa att rösta, och hur många invandrare som imanerna lyckasmobilisera för S.

Anektdotisk check i min omgivning, två tidigare S:are; säger sej ha röstat blankt. En tidigare M har röstat SD. En tidigare L sa att vederbörande skulle rösta SD. En tidigare KD säger SD. En tidigare SD, möjligen AfS. En tidigare allmänborglig troligen SD. En första gångare SD. Så ungefär lika många till som röstar som vanligt.
2018-09-09, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontrarevolutionar
Jag tror SD får 16% och AFS får 1.3%

"Jag vill att" Inte "Jag tror".
2018-09-09, 01:52
Medlem
kontrarevolutionars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
"Jag vill att" Inte "Jag tror".

Återstår att se. Jag tror dom är lika uppviktade som Podemos var i Spanien nyvalet nu senast när dom var större än sossarna. Men det är fortfarande en chans att många inte vågar säga vad de tycker. Vi får se helt enkelt.
2018-09-09, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vi har alltid tagit emot många fler, vad har det hjälpt ifråga om motreaktion från väljarna?
Danskarna fick in sitt ”SD” 1998, vi fick vänta till 2010.
Danskarna bröt isoleringen av DF 2001, vi väntar ännu 2018.
Det vore förvisso välkommet om det kom ett trendbrott där vi får vara den som kan peka över sundet och säga ”bara 21,1? Jösses, vårt ”DF” är mycket större än så” istället för att alltid ha rollen som storebror mespropp, men historien talar inte direkt för det.

Den fördröjda reaktionen borde rimligtvis innebära att den blir så mycket värre. Vi har lidit av ett extremt åsiktsförtryck och nu bubblar det äntligen upp till ytan, det borde rimligtvis leda till ett bättre valresultat än i relativt fredade Danmark.
2018-09-09, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Frågan är om SVT hade agerat lika resolut om inte OSSE-observatörer varit här? Jag undrar just hur OSSE rapport kommer se ut när man läser vad tex norska och danska motsvarigheter skriver.
Jag tror att vi kommer att få se en våg av “vad håller ni på med i Sverige egentligen?”-reaktioner från omvärlden den närmaste tiden. Norsk media skrattar gott åt SVT-gate nu. Efter det uppseendeväckande valresultatet kommer det många hit för att gräva i vårt skitberg. Först ut blir den utdragna regeringsbildningen där alla bisarra låsningar i svensk politik kommer upp i ljuset. “Swedish parliament deadlock now into its 14th week - country run by farm animals from local zoo Skansen while left-of-center and right-of-center argue over which side refuses the most to negotiate with Sweden Democrats”
2018-09-09, 01:58
Medlem
https://m.betsson.com/sv/odds/politik-och-naringsliv/sverige/svensk-politik

Mycket intressanta bets här.
2018-09-09, 02:04
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Åker de ur kommer man att tokjubla absolut, tills man inser att Annie tar över rollen som godhetsknarkare och utpressar alliansen på samma sätt nästa mandatperiod.
Ja den lilla rödhåriga ormen erkände ju i expressendebatten mot JÅ att hon kan komma att förhandla med Löfven. Går det att förhindra den katastrofen?
2018-09-09, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontrarevolutionar
Återstår att se. Jag tror dom är lika uppviktade som Podemos var i Spanien nyvalet nu senast när dom var större än sossarna. Men det är fortfarande en chans att många inte vågar säga vad de tycker. Vi får se helt enkelt.

Väldigt sannolikt att DN skulle vikta upp SD. Kulkille.
SD fick förövrigt 29% utan viktning i sentio.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in