2018-09-07, 14:06
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Q: What does time lapse of the sun show? What about Arctic Summer? Doesn't that happen in the south pole?

Ja det faktum att vi har långa dagar på det södra halvklotet bevisar att jorden inte är platt.

Vi vet t.ex att i södra Chile den 21:a december kommer solen att gå upp i sydväst och ned i sydöst - samt att solen är uppe i 17 timmar . Och detta bevisar utan några som helst tvivel att hypotesen om att jorden är platt är extremt trasig.
http://suncalc.net/#/-49.4974,-74.3047,3/2018.12.21/09:12

Förklara varför solen, i december i Chile, går upp i sydväst och ned i sydöst. Förklara hur solen kan vara uppe i 17 timmar.
Citera
2018-09-07, 17:19
Medlem
Jinxess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Månen ser upp och ner ut för folk som bor i på södra ekvatorn gentemot oss hur går det till på en platt jord? Jag har försökt hittat det överallt men ingen kan ge en vettig förklaring på det fenomenet?

Vad menar du inte fungerar på en platt jord i detta fall? Säg att månen är rakt ovanför ekvatorn på en platt jord. Då kommer en betraktare som är i norr men vänd mot söder se en uppochnedvänd måne relativt någon som är i söder men vänd mot norr.

En annan fråga är varför månen har en terminator vilket enbart sfäriska objekt har. Svaret på det är i princip "Jag vet inte". Faktum är att ad-hoc förklaringar för att få FE att hålla samman snickras ihop dagligen på forum och i Youtube-kommentarer. Det intressanta är inte vetenskap eller förnuft utan att tillsammans enas mot NWO/NASA/NAZI/Illuminati med intelligensbefriad övertygelse.
Citera
2018-09-07, 17:38
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Ja det faktum att vi har långa dagar på det södra halvklotet bevisar att jorden inte är platt.

Vi vet t.ex att i södra Chile den 21:a december kommer solen att gå upp i sydväst och ned i sydöst - samt att solen är uppe i 17 timmar . Och detta bevisar utan några som helst tvivel att hypotesen om att jorden är platt är extremt trasig.
http://suncalc.net/#/-49.4974,-74.3047,3/2018.12.21/09:12

Förklara varför solen, i december i Chile, går upp i sydväst och ned i sydöst. Förklara hur solen kan vara uppe i 17 timmar.

Skrev i brådskan fel, ska såklart vara upp i sydost och ned i sydväst. Och detta trots att man befinner sig långt söder om södra vändkretsen.
Senast redigerad av madtop 2018-09-07 kl. 17:44.
Citera
2018-09-07, 18:13
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxes
Vad menar du inte fungerar på en platt jord i detta fall? Säg att månen är rakt ovanför ekvatorn på en platt jord. Då kommer en betraktare som är i norr men vänd mot söder se en uppochnedvänd måne relativt någon som är i söder men vänd mot norr.
Problemet för plattjordingarna är att månens axel vänder sig. Antag atr du betraktar månen från norra halvklotet och kallar den nedre delen av månen för sydpolen.
Denna ”sydpol” pekar uppåt betraktat från södra halvklotet.
Citera
2018-09-07, 19:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Är även solen och månen platta i konceptet med den platta jorden?
Citera
2018-09-07, 21:32
Medlem
Jinxess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Problemet för plattjordingarna är att månens axel vänder sig. Antag atr du betraktar månen från norra halvklotet och kallar den nedre delen av månen för sydpolen.
Denna ”sydpol” pekar uppåt betraktat från södra halvklotet.

Kolla in denna video:

Upside down moon Australia DEBUNKED

En plattjordare som försöker göra en simulering som ska falsifiera globmodellen. I sin enfald förstår han inte att han visar exakt det som händer i verkligheten.
Senast redigerad av Jinxes 2018-09-07 kl. 21:34.
Citera
2018-09-07, 22:12
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxes
Kolla in denna video:

Upside down moon Australia DEBUNKED

En plattjordare som försöker göra en simulering som ska falsifiera globmodellen. I sin enfald förstår han inte att han visar exakt det som händer i verkligheten.

Kan man vara så dum i huvudet på riktigt?
Jag tror seriöst inte en människa kan sakna sådan enkelt logiskt tänkande!!!!

Han visar en film där en gubbe åker från norra till södra halvklotet. Och ser idioten verkligen inte själv att gubben tittar från månen. Vad händer om gubben vänder sig 180 grader om för att se månen???
Hur kommer han hålla kamen då?

Ja, då kommer pilen han har i animationen att peka 180 grader tvärtom. Och månen är 180 grader roterad gentemot på norra halvklotet.

Det GÅR inte vara så dum i huvudet!!!

Han verkar ju inte förstå att jorden snurrar runt också...
Senast redigerad av Jazzil 2018-09-07 kl. 22:15.
Citera
2018-09-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil

Han visar en film där en gubbe åker från norra till södra halvklotet. Och ser idioten verkligen inte själv att gubben tittar från månen. Vad händer om gubben vänder sig 180 grader om för att se månen???
Hur kommer han hålla kamen då?

Ja, då kommer pilen han har i animationen att peka 180 grader tvärtom. Och månen är 180 grader roterad gentemot på norra halvklotet.

Det GÅR inte vara så dum i huvudet!!!

Han verkar ju inte förstå att jorden snurrar runt också...
Jag tycker videon är bra, Han påpekar något jag tidigare sagt i tråden. Hur kan månen vrida sig 180 grader på en rund jord, förefaller väldigt konstigt. Föreställ dig att man förflyttar sig från Sverige söderut till samma breddgrad som Australien men aldrig tar blicken ifrån månen. Varför skulle den vrida sig 180 grader? Om den var närmare och jorden var platt vore detta helt naturligt.
Citera
2018-09-08, 22:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag tycker videon är bra, Han påpekar något jag tidigare sagt i tråden. Hur kan månen vrida sig 180 grader på en rund jord, förefaller väldigt konstigt. Föreställ dig att man förflyttar sig från Sverige söderut till samma breddgrad som Australien men aldrig tar blicken ifrån månen. Varför skulle den vrida sig 180 grader? Om den var närmare och jorden var platt vore detta helt naturligt.
Så att planerna i solsystemet som gör på annat sätt, kan inte funka med en platt jord?
Citera
2018-09-08, 22:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil

Jo, människor kan bevisligen sakna grundläggande logisk slutledningsförmåga.

Citat:
Jag tycker videon är bra, .

Det kan måhända att du tycker videon är bra. Men det ändrar inte det faktum att det är en fullständig idiot som har lagt upp klippet och att du inte förstår vad klippet egentligen visar gör dig till det samma.

För en människa med ett uns av logiskt tänkande så bevisar klippet att våra observationer av månen är omöjliga på en jord som är platt.
Senast redigerad av madtop 2018-09-08 kl. 22:29.
Citera
2018-09-08, 22:36
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Hur långt bak kan du böja ditt huvud?

EDIT:

Om du står på nordpolen, tittar på månen.
Sedan förflyttar du dig hela vägen till sydpolen med nordpolen HELA tiden i nacken (så som idioten på filmen gjorde).
Påstår du då att du kan se månen när du står på sydpolen
Senast redigerad av Jazzil 2018-09-08 kl. 22:39.
Citera
2018-09-08, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jo, människor kan bevisligen sakna grundläggande logisk slutledningsförmåga.

Det kan måhända att du tycker videon är bra. Men det ändrar inte det faktum att det är en fullständig idiot som har lagt upp klippet och att du inte förstår vad klippet egentligen visar gör dig till det samma.

För en människa med ett uns av logiskt tänkande så bevisar klippet att våra observationer av månen är omöjliga på en jord som är platt.
I vanlig ordning så uteblev argumenten. Det måste vara påfrestande att ha utfört detta värv sedan 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in