2018-09-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Åkessons primadonnafasoner med bojkott av valvaka o.s.v. ... Herregud - tror folk verkligen att den mannen är av statsminister-virke? Det är nästan att man hoppas AfS kommer in i riksdagen!

Det visade sig vara oerhört effektivt - Landahls avgång är ju helt fantastisk. Åkesson har tack vare Lööf dels lyckats få alla förstasidor under hela dagen samt skämt ut SVT.

SD åtnjuter dessutom en stark tillväxt i sociala medier just nu till följd av detta enorma klavertramp från SVT. Ingen kunde ha planerat för ett bättre avslut för SD och Åkessons räkning.

Det går helt enkelt som tåget - SD är på samtliga mediers läppar, just så som SD vill ha det.
Senast redigerad av Eventor 2018-09-08 kl. 21:52.
Citera
2018-09-08, 21:43
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Om man tittar till kontexten han sa det i så är det ett helt normalt uttalande. Invandrare som inte är svenskar passar inte in i Sverige, eftersom dom inte blivit integrerade. Integrering betyder sammanföring. Dom har inte sammanfört sig med Sverige, alltså passar dom inte in.

Det är ett fullt fungerande ordval om man ser till kontexten han sa det i. Svårare än så är det inte. Och nej, problemet är inte att vi saknar enkla jobb. Enkla jobb leder bara till låg lön och då måste dom lågavlönade ha flera jobb, precis som i USA, och i slutändan får vi ett klassamhälle med enorma skillnader. Det enda positiva med ''enkla'' med låga löner är att dessa personer behöver mindre försörjningsstöd.

Det riktiga problemet är när man tar in för många människor på samma gång som tar resurser att integrera, och när dom slutligen är integrerade så ska dom konkurrera med varandra.
Helt normalt tycker inte jag att det är. SVT överreagerade dock.
Citera
2018-09-08, 21:44
Medlem
Oreokalles avatar
"Ett misstag", dessa människor ljuger reflexmässigt och är en fara och skam för demokratin.
Citera
Medlem
Kan någon vänlig förklara vad det hemska med Åkessons uttalande var?
Ponera att jag flyttar till Brasilien och inte kan någon portugisiska och inte förstår mig på deras kultur. Är det då fel att säga att jag har svårt att få jobb då jag inte är brasiljanare och inte passar in i landet?
Jag förstår faktiskt inte.
Senast redigerad av maskindiskmdel 2018-09-08 kl. 21:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Hoppas för allt i världen att SD inte bryter bojkotten. En offentlig ursäkt ska de ha, den ska slås upp STORT, och klippet i sin helhet ska läggas ut till allmänhetens beskådan på SVTs hemsida.

Man kan ju önska att de bojkottar alla andra kanaler också och tidningar också för den delen. Skönt att slippa reta sig på den skiten
Citera
2018-09-08, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Helt normalt tycker inte jag att det är. SVT överreagerade dock.

Det är ett helt normalt SD-uttalande som harmonierar väl med deras övriga unkna värderingar som de grodar ur sig då och då.
Citera
2018-09-08, 21:47
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tror du?

Är inte detta bara ett sätt att rädda henne undan strålkastarna. Efter valet är det business as usual.
Nej, är man i chefsposition så får man stå för sina publikt uttryckta åsikter. Ifall hon bara petas undan internt så kommer hon ändå vara obrukbar som vad hon nu än är.
Men sparken får hon naturligtvis inte. Ingen får sparken från statsmedia för att vara vänster.
Korridorerna inom koncernen är trånga och takhöjden ligger på limbo-nivå.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Har Svt någonsin tagit avstånd från andra politikers eller partiledares ord tidigare? Varföt tar Svt aldrig avstånd från fraser som som är grovt generaliserande och felaktigt?

Eller varför inte;
SVT har ju dessutom själv ljugit sig blåa. Det var SVT som myntade uttrycket "Kompetensregn" under flyktinghysterin 2015.
https://www.svt.se/nyheter/tusentals-valutbildade-flyr-till-sverige

Vilket direkt krossades av nationalekonomer.
https://www.svt.se/opinion/svt-borde-ha-namnt-att-endast-0-3-procent-av-de-nyanlanda-har-forskarutbildning

SVT är inte bara partiska, dom är en aktiv del av propagandaindustrin.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Man kan ju önska att de bojkottar alla andra kanaler också och tidningar också för den delen. Skönt att slippa reta sig på den skiten

Ja, förutom deras egna propagandakanaler då förstås.
Citera
2018-09-08, 21:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För en gångs skull är vi överens. Detta var inte förplanerat, det vara bara korkat. Vilket dom säkert fattar nu, men nu är det är försent att backa.

Detta kommer att generera problem för SVT minst ett år framåt.

SVT har ju precis pudlat (iofs beroende på twitter-gillandena):

Byte av utgivarskap under valdagen

Det här är, som jag sagt under dagen, ingen lätt fråga och idag har vi diskuterat andra möjliga sätt att göra bemötandet. Vi är ense om det skulle ha blivit bättre och begripligare för publiken om vi bemött uttalandet på ett annat sätt efter debatten, exempelvis genom direkta frågor.

Hennes förklaring av de SD-kritiska gillandena kommer att bli en klassiker:

Jag vet att jag läst artiklarna men jag har inte förrän i dag varit medveten om att jag också kommit åt att gilla dem.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/byte-av-utgivarskap-under-valdagen

Jag undrar hur många rasister som i framtiden kommer att skylla på att de bara "kom åt" gilla-knappen?
Senast redigerad av Regulus 2018-09-08 kl. 21:52.
Citera
2018-09-08, 21:49
Medlem
SD-hataren Landahl är alltså programchef för SVT Nyheter, Agenda m.m. Samt flera tidigare valvakor

Hur kan någon längre tro att SVT är oberoende?
Citera
2018-09-08, 21:49
Medlem
Äckliga jävla kommunister!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här