2018-09-08, 16:06
Medlem
För övrigt, hon fittan som tog mina sedlar. Jag sa "Kan man räkna att allting går rätt till, man har hört att valsedlar och dylikt försvunnit" var på hon säger "Ja det är alltid samma parti som brukar klaga och man ska ta det med en nypa salt"

Jag är orolig för att man kommer fiffla med SD:s sedlar, hur pålitligt är det?

Sen en annan sak, känns som att VALU imorgon kommer visa SD på kanske 21% men vi får vänta på 24%-25% först till på morgonen.
Det är för mig antiklimax, man skulle helst vilja att VALU visar 25% för SD direkt och alla krokodiltårar hos PK-etablisemanget i direktsändning.

PS: Dagens bästa, en kines som knappt kunde ett ord svenska stod bakom mig och hade SD:s tröja med texten "Stoppa Sosseriet" Jag dog av garv.
Sossarna kommer fan max få 10% i Göteborg, sanna mina ord.
2018-09-08, 16:16
Medlem
Jag tippar på 27,3%! Med alla spretiga resultat i olika ou så har jag inte en jävla aning. Det bygger mest på önsketänkande och känsla, ironiskt nog...
2018-09-08, 16:20
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Röstade på Hisingen i Göteborg nu.
Otroligt jävla mycket folk i vallokalen där man förtidsröstade, skulle uppskatta att det tog iallafall en timme för mig att rösta.
50% var svenskar i lokalen 50% var lite allt möjligt.

Alla framför mig i kön, svenskar som invandrare tog SD:s sedlar. Jag är fan chockad. Inte en jävel tog annat än SDs lappar förutom 2-3 latinamerikanskor som hade Vänsterpartiets sedlar.

Jag spår en politisk jordbävning imorgon.

Var kan man sen häckla Ipsos/Inzio och SIFO?
Har dom sociala media kanaler dom använder?

Lite extra utmärkande då GBG är ett väldigt svagt fäste för SD
2018-09-08, 16:22
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Verkar som att hela världen håller andan i väntan på svenska valutgången. Tyskarna lär visst ha kallat oss för den “sista bastionen”. CNN skickade nyss ut notisen
Sweden Election
If the far right does well in one of Europe’s most liberal and welcoming nations, some fear they can win anywhere
(Avslöjande tankefel... nej CNN, SD går som tåget FÖR ATT Sverige gjorts till Europas mest vänsterliberala och ‘välkomnande’ land utan att fråga väljarna först)

Det är så mycket mer som står på spel än regeringsmakten.

Den berömda Sverigebilden. Ett SD-jordskred skulle spola bort futtigheter som “hjälp, Janouch pratar i tjeckisk TV” som en tsunami. Alla försök att i korridorerna hos FN och EU slå sig för bröstet som “humanitär stormakt” skulle bli föremål för fnissande. Reportageteam från hela världen kommer att flöda in via Arlanda på måndag för att undersöka vad fan som hände egentligen, och de politiska kommissarierna på sociala medier kommer att tvingas jobba i treskift för att varna alla för att kolla på Youtubeklippen om Sverige från utlandet.

MP:s öde. Tänk er att se Bah Kuncke, Ferm, Fridolin, Rasmusson och Tovatt tvingas tömma sina skrivbord och lämna in sina passerkort för gott, medan Hanna Lindströms karriärväg stängs med en smäll när hon går och lägger sig som ordförande för ett ungdomsförbund utan riksdagsparti.

Den dåliga stämningen på DN efter att de meddelats ett valresultat som bildligt talat ställer upp deras redaktion på kö för att en efter en få ansiktet nedtryckt i grisdynga. En marinad av förnedring som dränerar deras onda själar på all livslust.

Opinionsinstitutens självförtroende. Mellan 2 och 8 st (=alla) kommer att få väldigt fel.
Tanken har slagit också mig om kanske alla ligger för lågt! Tack för en målande och underhållande skrivning/🐌
2018-09-08, 16:25
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpiffis78
Fan vad alla är optimistiska... Allt över 20% ser jag som ett riktigt bra resultat.. Över 22 helnöjd.. över 24 extatisk!
Gissar på 20.5%

Jag har ochså känslan att det blir 20,5% dels så tror jag att AfS får mellan 1,5 - 2,5 % som annars hade gått till SD. Allmän uppgiven bland alla på mitt jobb och det gäller verkligen alla tror jag ochså påverkar. Alla är fan missnöjda redan innan, och det gäller alla partier och politiska inriktningar. Det kommer bli ett jäkligt märkligt val. Och typ alla kommer vara missnöjda efter valet ochså.
2018-09-08, 16:25
Medlem
Kommer inga fler polls idag?

Dagen före valet 2014 kom Skop, TV4/Novus och SvD.
Senast redigerad av Endryt 2018-09-08 kl. 16:27.
2018-09-08, 16:43
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Finns en tråd om det. Med omröstning inbyggd, där man kan se vad var och en röstat.
Båda kan få finnas. Det är tradition att göra en omröstning i den här tråden. Minns förra året när jag gissade 12,8 har jag för mig. Valet innan dess minns jag inte om vi hade en gissningslek men minns hur kul det var här då och alla spårade totalt ur på 5,7 eller vad det nu var. Minns också att sist har jag för mig att medelvärdet här i tråden var väldigt nära resultatet (tror jag, om det inte var en undersökning som vi var väldigt nära).
2018-09-08, 16:46
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag har tillåtelse från mod till detta.

Eftersom ingen tog åt sig att sammanställa gissningar nu inom 2 dygn från valet så har jag sammanställt en lista utifrån alla inlägg från nr 77982 och framåt.
Den är endast på papper ännu men postar den senare idag.
Detta är en offentlig lista som kommer uppdateras vartefter gissningarna postas.

Tycker vi sätter ett stopp på den till 21.00 ikväll. Risk för att det blir ett sjukt jobb att sammanställa annars.

Vill man vara med på listan skriver man något relevant för tråden och bifogar sin gissning.
Bra initiativ, djimmie kör också parallellt men med PM istället. Jag tycker att båda kan köra så får vi se vartåt det barkar hän...

Många har förtidsröstat i år, kan tyda på ett stort SD-stöd... risken för valfusk ökar däremot och risken för att trakassera röstare eftersom man lägger röstkortet i samma kuvert som rösterna.

Jag tror på 32%, trots allt.
2018-09-08, 16:47
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpiffis78
Fan vad alla är optimistiska... Allt över 20% ser jag som ett riktigt bra resultat.. Över 22 helnöjd.. över 24 extatisk!
Gissar på 20.5%

Jag ser också ett resultat över 20 som ett riktigt bra resultat.

Men .....

Imorgon kommer skrällen. 29,3% landar SD på.
MP och L åker ur riksdagen.

Champagnen på kylning.
2018-09-08, 16:55
Medlem
svenne-i-sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag har tillåtelse från mod till detta.

Eftersom ingen tog åt sig att sammanställa gissningar nu inom 2 dygn från valet så har jag sammanställt en lista utifrån alla inlägg från nr 77982 och framåt.
Den är endast på papper ännu men postar den senare idag.
Detta är en offentlig lista som kommer uppdateras vartefter gissningarna postas.

Tycker vi sätter ett stopp på den till 21.00 ikväll. Risk för att det blir ett sjukt jobb att sammanställa annars.

Vill man vara med på listan skriver man något relevant för tråden och bifogar sin gissning.

Jag säger 23.5, får bli minst en delad första plats såsom det ser ut just nu. Jag tror att Sentio och Yougov ligger närmast för SDs del, dels baserat på "magkänsla" och dels att de ligger högst. Sverigedemokraterna är garanterat är underskattade i genomsnittligt av mätningarna, men det känns lite väl optimistiskt att tro att de högsta mätningarna ligger under vad SD faktiskt har. Dock ligger de andra opinionsinstitutet sjukt lågt. Personligen hoppas jag den senare tidens minskning beror på att färre vågar uppge att de röstar SD p.g.a den polariserande valrörelsen.
2018-09-08, 16:55
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Verkar som att hela världen håller andan i väntan på svenska valutgången. Tyskarna lär visst ha kallat oss för den “sista bastionen”. CNN skickade nyss ut notisen
Sweden Election
If the far right does well in one of Europe’s most liberal and welcoming nations, some fear they can win anywhere
(Avslöjande tankefel... nej CNN, SD går som tåget FÖR ATT Sverige gjorts till Europas mest vänsterliberala och ‘välkomnande’ land utan att fråga väljarna först)

Det är så mycket mer som står på spel än regeringsmakten.

Den berömda Sverigebilden. Ett SD-jordskred skulle spola bort futtigheter som “hjälp, Janouch pratar i tjeckisk TV” som en tsunami. Alla försök att i korridorerna hos FN och EU slå sig för bröstet som “humanitär stormakt” skulle bli föremål för fnissande. Reportageteam från hela världen kommer att flöda in via Arlanda på måndag för att undersöka vad fan som hände egentligen, och de politiska kommissarierna på sociala medier kommer att tvingas jobba i treskift för att varna alla för att kolla på Youtubeklippen om Sverige från utlandet.

MP:s öde. Tänk er att se Bah Kuncke, Ferm, Fridolin, Rasmusson och Tovatt tvingas tömma sina skrivbord och lämna in sina passerkort för gott, medan Hanna Lindströms karriärväg stängs med en smäll när hon går och lägger sig som ordförande för ett ungdomsförbund utan riksdagsparti.

Den dåliga stämningen på DN efter att de meddelats ett valresultat som bildligt talat ställer upp deras redaktion på kö för att en efter en få ansiktet nedtryckt i grisdynga. En marinad av förnedring som dränerar deras onda själar på all livslust.

Opinionsinstitutens självförtroende. Mellan 2 och 8 st (=alla) kommer att få väldigt fel.

Tänk er en scen likt när Enron gick i konkurs, alla miljöpartister hämtar sina muggar och kort på barnen samtligt. Hade varit värt att lämna mitt Göteborg för att se detta live. Men, de lär smita ut bakvägen om tre veckor så det får vara en blöt önskedröm.

Trist att Sentio inte gjorde en sista undersökning. Litar mest på dem när det gäller SD.
2018-09-08, 16:59
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Tänkte att vi i denna tråd är lite mer samlade/analytiska i vår bedömning
Dra inte in det där splittrande AFSugningspartiet här tack... Kasslern och Hahne ogillade jag när de var i SDU och ajg ogillar de fan ännu mer nu.

Det skulle inte förvåna mig om de fått pengar från typer som George Soros utan att b egripa det själva. Söndra och härska.
Senast redigerad av volvo 240 2018-09-08 kl. 17:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in