2018-09-06, 22:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Helt rätt. Mycket stark insats. Nån som vet om några etablissemangstrogna institut kommer att presentera några fler falsarier före söndag?
Gissningsvis har man en större "skandal" sparad.
2018-09-06, 22:21
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Men det var väl själve fan! Andra på en dag som hävdar detta. Röker ni samma pipa?

Igen:

* AfD-mätningarna under september 2017 låg mellan 8-12 förutom en outlier på 13. Valresultatet blev 12,6.

* SD-mätningarna under september 2014 låg mellan 8-11,8 förutom en outlier på 12,7. Valresultatet blev 12,9.

Detta är inte bara ganska likt, det är tamejfan snudd på karbonkopia. Ett sämre exempel på att försöka illustrera att Sverige sticker ut har jag nog aldrig sett. Det bekräftar ju motsatsen.

Tack för korrigeringen. Köper den rakt av.

Det jag ville säga var att jag inte kan se att Bradley för SD har minskat med motiveringen att det fortfarande finns en spread mellan Tele och Web OU. Kan du se att det finns någon annan förklaring till spreaden annan än att Bradleyeffekten är kvar för SD?
2018-09-06, 22:26
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Var det typ dagen innan dom släppte "kioskvältaren" om Åkessons spelberoende förra valet?
2018-09-06, 22:29
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Var det typ dagen innan dom släppte "kioskvältaren" om Åkessons spelberoende förra valet?

Fredagen den 12 september. På eftermiddagen.
2018-09-06, 22:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ungefär så. Fast gissningsvis något mindre laddat den här gången. Kan göra ca, 1 procentenhet max.
Speciellt med tanke på den ökande förtidsröstningen
2018-09-06, 22:31
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ungefär så. Fast gissningsvis något mindre laddat den här gången. Kan göra ca, 1 procentenhet max.
Speciellt med tanke på den ökande förtidsröstningen
Eftersom dom har varit så desperata under lång tid nu borde dom redan släppt något av större värde, i ren panik!
2018-09-06, 22:31
Medlem
Citat:
nej, haha, hade dom haft någon megaskandal hade dom släppt den för flera årsedan
2018-09-06, 22:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Eftersom dom har varit så desperata under lång tid nu borde dom redan släppt något av större värde, i ren panik!
Dom har max en grej. Hade dom haft fler så hade dom släppt något på SDs dag på Almedalen, men det gjorde om inte. Det kan faktiskt även vara så att dom inte har något kvar överhuvudtaget.

Kommunpolitiker som skrivit "neger" på nätet för 10 år sedan räknas inte.
2018-09-06, 22:41
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:

Den här valrörelsen har medierna kört en konstant utnötningstaktik mot SD. Och eftersom SD tycks ha kommit lite på kant med de tongivande alternativa medierna så har partiet haft svårt att anlägga moteld.

Jag tror fortfarande att medierna kommer att köra en påverkansattack under morgondagen. Något som i likhet med spelmissbruket är en skitsak, men som får osäkra väljare att välja bort SD.
2018-09-06, 22:41
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Dom har max en grej. Hade dom haft fler så hade dom släppt något på SDs dag på Almedalen, men det gjorde om inte. Det kan faktiskt även vara så att dom inte har något kvar överhuvudtaget.

Kommunpolitiker som skrivit "neger" på nätet för 10 år sedan räknas inte.
Dom kan ju också köra en fuling, "fake news", dvs hitta på något eller förstora upp något som dom efter valet kan dra tillbaka. Bara för att skapa oro i leden hos folk som planerar att rösta på SD. Ingenting förvånar mig längre när det gäller msm och vänsterflummet!
2018-09-06, 22:42
Medlem
Instituten kommer nog inte att hinna registrera att valvinden vände idag. Det kom som en psykologiskt motgång för MSM att en ganska högt uppsatt politiker gick över till SD och hans motivering kablades ut:

"Vi behöver 0 i asylinvandring för att klara integrationen och det är bara SD som står för den politiken". Där satt den mitt i nyllet på etablissemanget. Detta gick ut i TV4 nyheterna.

Ikväll hade vi också en Jimmie i högform och jag är säker på att han vann debatten ikväll. Och det kommer att påverka.
Dom som tänkt att rösta M på Söndag istället för SD har nu fått ett par ångerdagar.

Det vänder åter uppåt.
2018-09-06, 22:43
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Den här valrörelsen har medierna kört en konstant utnötningstaktik mot SD. Och eftersom SD tycks ha kommit lite på kant med de tongivande alternativa medierna så har partiet haft svårt att anlägga moteld.

Jag tror fortfarande att medierna kommer att köra en påverkansattack under morgondagen. Något som i likhet med spelmissbruket är en skitsak, men som får osäkra väljare att välja bort SD.
Jag hann redan posta innan jag såg ditt inlägg, men typ det jag var inne på!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in