2018-09-06, 10:09
Medlem
Haha! Det är ett sätt att kommunicera för att sticka ut i det kompakta mediebruset under valrörelsen. Det kommer inte att vara uppseendeväckande för fem öre. Skyttedal eller Bali är lika troligt som att Per Unckel eller Gunnar Sträng gör comeback i politiken efter några års frånvaro. Att presentationen sker i Östergötland sänker oddsen för Per Unckel något.

Det är som bäst Finn Bengtsson.
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2018-09-06 kl. 10:12.
Citera
2018-09-06, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Enligt säkra källor (en polare) så klev Olof Palme på ett flyg från Colombia igår och har bokat ett hotellrum i Motala.
Idiot Olof Palme är ju en politiker som blev mördad
Citera
2018-09-06, 10:11
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brixemarker
Eller kanske därför de kanske tagit in honom! Han hetsar PK-media och det är något som han är bra på!

Kent Ekeroth uteslöts just på grund av att han hetsade PK-media. Jimmie Åkesson mår dåligt av sådant.
Citera
2018-09-06, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vilken politiker skulle tjäna på att byta parti tre dagar innan valet? Knappast någon från KD, V eller C.

Då återstår L, MP, M och S.

L och MP går bort. De gör ingen nytta för SD.

Då måste det vara en sosse eller en moderat. Med anknytning till Östergötland. Stor nog att få vara med på Jimmies tal i Motala.

Då finns det två moderater jag tänker på! Hanif Bali och Finn Bengtsson. Hanif tror jag de allra flesta är, men det kan lika väl vara Finn som är Mr. Vägra DÖ!
Citera
2018-09-06, 10:12
Medlem
godhetsapostelns avatar
Det är naturligtvis ingen av vikt. Alla positioner är besatta (möjligen något utjämningsmandat).

Appropå heberlein vet jag inte om hon verkligen är en tillgång. Gå från Fi till Moderaterna. Hur förvirrad är man inte då? Märkte man inte att partiet enbart bestod av gammelkommunister?
Citera
2018-09-06, 10:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vilken politiker skulle tjäna på att byta parti tre dagar innan valet? Knappast någon från KD, V eller C.

Då återstår L, MP, M och S.

L och MP går bort. De gör ingen nytta för SD.

Då måste det vara en sosse eller en moderat. Med anknytning till Östergötland. Stor nog att få vara med på Jimmies tal i Motala.
Det måste inte vara någon som "tjänar" på det. Det kan som sagt även vara någon som inte sitter i riksdagen. Någon som faktiskt gör detta av ideologiska & moraliska skäl.

Om det skall få något stort genomslag så är det viktigaste att det är ett känt namn, inte att det är någon som sitter i riksdagen. Kanske en pensionerad minister.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-09-06 kl. 10:16.
Citera
2018-09-06, 10:13
Medlem
Såhär långt vet vi:
Hanif Bali(M) [?]
Ann Heberlein(M) [?]
Anders Hansson(M) [?]
Göran Persson(S) [?]
Widar Andersson(S) [?]
Bert Karlsson(KD) [?]
Finn Bengtsson(M) [dementerad]
https://twitter.com/finnbengtsson/status/1037260764120268805
Staffan Danielsson(C) [dementerad]
https://twitter.com/staffand/status/1037583446468714497
Sara Skyttedal(KD) [dementerad]
https://twitter.com/skyttedal/status/1030819996006588421
Amineh Kakabaveh(V) [dementerad]
(Tänker inte länka till expressen, hon sa typ att SD är nazister och ljuger om muslimer för 2 dagar sen)

Börjar luta åt att det är någon nobody som få känner till.

Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Indikation på att det troligtvis rör sig om en Moderat:
Papapadillo63:
Grattis @sdriks och grattis till dig oxå Mira! Bra att modiga unga tjejer som du vågar ta steget, det behöver SD! Undrar om du vet om det är fler än du som är på väg?

Mira Aksoy:
Tack ska du ha! Ja, fler är påväg.

Länk: https://twitter.com/miraaksoys/status/1036227000736858112

Indikation på att denna Moderat kan vara Bali:
https://twitter.com/ArgBlatteTalar/status/1036999642590969856

Arga blatten:
@hanifbali har nu sett min video.
Vi hade ett samtal inatt som spelades in, där han svarar på alla svåra poänger som framförs i den. Jag tror folk kommer finna det upplysande.
Måste redigera bort fluff dock, så lär vara uppe om nån dag. Innan valet

Det tar inte så lång tid att redigera en ljudfil, varför har Blatten hållt inne med detta i 2 dagar nu?

Moderaterna plattar till Bali över ett hjärndött vänsterdrev:
"Ulf Kristersson gav återigen partisekreteraren Gunnar Strömmer i uppdrag att läxa upp riksdagsledamoten, och till Expressen sa en irriterad partiledare:

– Jag kan inte förstå varför någon vill posera med vapen och skapa hotfulla situationer överhuvudtaget.

En del hävdar att Hanif Bali i dag utgör en viktig brygga mellan Moderaterna och Sverigedemokraterna – en av få alliansföreträdare som kan locka tillbaka SD-sympatisörer. "

- Expressen

Min slutsats:
Sannolikheten att vi får se Bali vid Åkessons sida imorgon är nog låg, men ingenting är omöjligt. Är det Bali så vore det den största bomben i Svensk politiks historia. Hanif Bali har möjligheten att klyva sitt svekfulla parti mitt itu och göra en rejäl insats för Svenska folket.
Senast redigerad av Troett 2018-09-06 kl. 10:19.
Citera
2018-09-06, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det är naturligtvis ingen av vikt. Alla positioner är besatta (möjligen något utjämningsmandat).

Appropå heberlein vet jag inte om hon verkligen är en tillgång. Gå från Fi till Moderaterna. Hur förvirrad är man inte då? Märkte man inte att partiet enbart bestod av gammelkommunister?

Tror nog själv att det inte är en kvinna, men den chansen finns ju alltid där, men jag kommer ju inte på någon annan! Jonna Lundell eller Joakim ”Jockiboi” Lundell kanske blivit värvade, vem vet?
Citera
Medlem
Ullenhag låter inte otroligt. Tänk om det skulle vara Tobias Billström.
Hur blir det med riksdagsplats för en moderat som hoppar av några dagar före valet? Blir väl struken från moderatlistan, kan SD snabbt plocka in personen på sin riksdagslista?

Hanif Bali tror jag inte på. Göran Persson vore det allra bästa.
Citera
Medlem
kajolas avatar
Var på Staffans Twitter ser ni att han dementerat detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Ja det var vart magiskt! gillar henne skarpt!

Han har ju gått ut på Twitter idag och tydligt indikerat att det inte är honom det handlar om!
Citera
2018-09-06, 10:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Såhär långt vet vi:
Hanif Bali(M) [?]
Ann Heberlein(M) [?]
Anders Hansson(M) [?]
Göran Persson(S) [?]
Widar Andersson(S) [?]
Bert Karlsson(KD) [? om han nu är medlem i partiet dvs]
Finn Bengtsson(M) [dementerad]
Staffan Danielsson(C) [dementerad]
Sara Skyttedal(KD) [dementerad]
Amineh Kakabaveh(V) [dementerad]

Börjar luta åt att det är någon nobody som få känner till.
Skara-Bert är med i KD.
Citera
2018-09-06, 10:15
Medlem
Nu är förväntningarna så uppskruvade så är det inte Skyttedal eller Bali så kommer det bli en stor besvikelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in