Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 20:32
Medlem
Uusmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
AFS säger i ett pressmeddelande att ”Stockholms stad har inskränkt yttrande- och mötesfriheten för ett demokratiskt parti som kandiderar i ett demokratiskt val”.

– Valobservatörer finns på plats för att se så att allt går korrekt till, vilket det helt uppenbart inte har gjort i det här fallet, säger William Hahne, vice partiledare för AFS.

OSSE bekräftar för DN att de har ”tagit emot den här informationen från AFS”.
MSMs taktik är tydlig.
MSM försöker tiga och inte vill skriva något om AfS.
Och skriver de något håller man sig konsekvent till att skriva förkortningen AFS.
Ordet "Alternativ" nämns inte en enda gång.
Citera
2018-09-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
I skrivande stund så är det 58 201 stycken. Undrar hur många stycken nya det blir per timme?

Det låg på ca 100 per timme här om dagen, men idag hände något. Nu är det mer eller mindre totalt stopp.
Citera
2018-09-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
På den tiden hade media riktig makt och kunde vara kungamakare, eller skarprättare, för många partier. Idag kan man inte tysta ner partier på samma sätt längre. Därav medias panik och Bonniers krav på censur av internet. Under pretexten att "demokratin" hotas.

Ja du har helt rätt i att på den tiden hade media verklig makt och kunde gör på detta sätt med Wachtmeisters nya parti och andra partier som inte ansågs "passande". Sociala medier ser numera till att så går det inte att göra så längre. Naturligtvis har internet blivit mycket "farlig" för gammal traditionell media och därför vill de ha censur över vad som skrivs på sociala medier.
Citera
2018-09-05, 20:40
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
AfS borde ta tillfället i akt och även profilera sig med orden:

- "Vi är Sveriges yttrandefrihetsparti!"
Citera
2018-09-05, 20:41
Medlem
Tjyvass avatar
AfS passar på att driva med de veka feministerna i Kalmar.

Citat:
Alla vänsterdemonstranter höll givetvis inte skyltar upp och ned - utan även bak och fram. Nu vet vi hur flyttlådor ska vikas ihop under Den stora återvandringen!

När Gustav hade hållit sitt avslutningstal började småflickorna skandera "inga rasister på våra gator", i sedvanlig ordning. Roligast var ett snaggat fetto som inte kunde texten utantill utan fick ta hjälp av mobilen och googla lyrics. https://youtu.be/euuWv1g7YOg?t=3669
Senast redigerad av Tjyvas 2018-09-05 kl. 20:44.
Citera
2018-09-05, 20:42
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Det låg på ca 100 per timme här om dagen, men idag hände något. Nu är det mer eller mindre totalt stopp.

Det verkar gå lite upp och ned, sedan mitt förra inlägg så har det ökat med 5 stycken. Precis innan så ökade de med 40 stycken i minuten.
Citera
Medlem
Inte sett streamen från Kalmar än så vet inte om det framgår: men det är Pride-vecka just nu i Kalmar, plus promenadavstånd till gymnasieskolorna. Därav väldigt många icke-vuxna tonårstjejer bland motdemonstranterna. På motståndssidan, utöver dessa svenska tjejer, var det även många yngre invandrartjejer men nästa stora grupp utgjordes av invandrarmän, framför allt Mellanöstare, i 30-årsåldern.

Det finns alltså ett djupt gap bland de aktiva ”motdemonstranterna”där svenska tjejer på gymnasiet (kanske t.o.m. högstadiet) med Pride och FI-sympatier står på samma sida som betydligt äldre invandrarmän som uppenbart är där för att de vill kaxa upp sig, försöka ingjuta respekt och claima gatan - som om det vore deras.

Det här är alltså vuxna män som ringer in sina polare på samma sätt som om de skulle på en uppgörelse.

Föreställ er krigsrubrikerna, och fördömandena från alla samhällsinstanser, om högerextrema likt dessa invandrarhorder sökt upp andra partiers torgmöten för att skrämma svenska politiker och/eller använda våld.

I många svenska kommuner hade det i dag varit självmord att våga hålla ett politiskt möte utan ordentlig polisuppbackning som det tack och lov var i Kalmar i dag!
Citera
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Det känns förståeligt nu varför JÅ o co sparkade gamla SDU. AFS är ju mer borgerliga än hela riksdagen. Platt skatt och 20%. SD ska vara "gamla" sossarna. Detta rimmar inte

Varför skulle platt skatt nödvändigtvis vara dåligt? Mindre och effektivare stat = lägre skatt. Win win.
Citera
Medlem
Tercios avatar
Kom igen nu alla som vill Sverige och svenskarna väl! Jag tror att det ligger och väger runt spärren. Tipsa familj och vänner, man behöver inte alltid trycka på för kung och fosterland. Kan räcka med "Har du sett det här nya partiet? Verkar intressant". Eller något liknande. Man får anpassa budskapet efter vem man talar med.

Ingen kan göra allt men alla, även du, kan göra något! Nu har vi för första gången i historien en riktigt chans att få in ett parti som representerar vanliga svenskar på riktigt!
Citera
2018-09-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ääända till nästa dag... Nej, två veckor har de på sig.

Men det värsta är att eftersom bunten ska ligga över natten innan men ens börjar räkna dem, så finns det rejält med utrymme för valfusk här.

Om vi antar att det inte fuskas så får man mindre wow effekt om det visar sig att AfS kommer in fast det redovisas två veckor senare...
Senast redigerad av Merrelito 2018-09-05 kl. 20:57.
Citera
2018-09-05, 20:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Du är så sjukt jävla tröttsam. Sida upp och sida ner med "goda råd" till de partier du avskyr. Varför vill du hjälpa AfS till framgång när du i signaturen uppmanar folk att inte rösta på dem? Är du fullständigt schizofren?

Trist att du tycker att min konstruktiva kritik av AfS är tröttsam.

När AfS bildades såg jag en möjlighet att de skulle kunna utvecklas till en mer seriös och kompetent version av SD, som försvarar nationalstaten och inte lägger sig platt för moderaterna i alla frågor. Kanske det icke-globalistiska konservativa parti som Sverige saknat sedan 1960-talet.

Tyvärr realiserades inte den potentialen. I stället har AfS:

• Fraterniserat med den sunkiga brunhögern och tolererat antisemiter i sin styrelse.

• Antagit en nyliberal skattepolitik som skulle ha kunnat författats av Alexander Bard.

• Torgfört en direkt främlingsfientlig politik med rasistiska undertoner.

Det är därför som jag nu avråder folk från att rösta på AFS. Se mitt inlägg i den andra tråden för mer om detta:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

Jag instämmer till stor del i den kritik som AfS-medlemmen Jan Olof Bengtsson nyligen riktat mot partiet, även om jag inte delar Bengtssons politiska grundsyn:

https://janolofbengtsson.com/2018/08/15/om-ideologisk-gransdragning/

https://janolofbengtsson.com/2018/08/19/afs-och-det-nya-tredje/

https://janolofbengtsson.com/2018/08/29/sd-afs-och-eu/
Senast redigerad av Regulus 2018-09-05 kl. 20:48.
Citera
2018-09-05, 20:45
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det är inte riktigt jämförbart. SD hade haft en egen stapel i ett par år innan de kom in i riksdagen, om inte längre än så. Gällande AfS bildades de i år, och hittills inte har en egen stapel och det är ännu osäkert om de har fått över 4% ännu.

Jag tror du missförstår mig. Syftet med valvakan är att informera allmänheten om utfallet, dvs mandatfördelningen. Denna fördelning blir felaktig, då valmyndigheten först 2 dagar senare kommer veta huruvida AfS tar plats i Riksdagen eller ej.

Min poäng var helt enkelt att valmyndigheten inte tagit höjd för hur snabbt opinionen kan förändras i och med sociala mediers inträde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in