Citat:
Ursprungligen postat av
Studsboll
Det var sista spiken i kistan för Demoskops förtroende. Rena skämtet och uppenbart trams. Vi får väl se hur mycket miljöfrågan är värd på valdagen. Mp kan säkert vara en värdemätare i frågan. De lär få 3% och åker ut på öronen. Kanske de kan börja med OU istället? Det borde passa dem; de är i samma fantasibransch.
Din stil är väldigt... nordkoreansk!
Demoskop gjorde bästa telefonmätningarna 2014. 12,1 i augusti, 11,8 i september, slutmätningen floppade lite med 10,2 men det är inte värre än vad Yougov trodde på valdagen (också 10,2). Och nu görs deras mätningar 50/50 telefon/webb. Just den här mätningen om viktigaste frågor är 100% webb. Att kategoriskt avfärda det som "trams" kan ge mycket att släta över på valnatten... ingen
vet, alla gissar, uteliggare som statsvetare.
Själv känner jag inte igen mig i nån plötslig miljöhysteri, däremot i raset för intresse för invandringsfrågan sista dagarna. Det ligger i luften bara. För 3 år sen satt jag med tefatsögon på helspänn när det var invandringsdebatt. Efter att den pågått nonstop sen dess är jag lätt spyfärdig. Är DU sugen på en utdragen partiledardebatt om invandringen? Två timmar av förslag på olika integrationsåtgärder?
"Det är viktigt att kunna svenska språket, därför lägger vi en miljard på förstärkt SFI". "Lagen var dåligt utformad men vi valde ändå att stödja den". "Vi vill att små barn ska få återse sin mamma och sin pappa". "Vi arbetar med en gemensam asylpolitik inom EU." Jag vet inte, jag somnar nästan bara av att höra de där nötta fraserna i huvudet, så för mig personligen stämmer invandring (-6) utmärkt just idag. Fråga i övermorgon kanske jag är supertaggad.