Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 10:26
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Ja men nu är det frågor som är viktiga att känna till. Ett uteblivet svar som kan förtydliga ett otydligt partiprogram, är ett svar i sig: Man vill helt enkelt undvika att svara på känsliga frågor. Detta i sig gör det ännu mer intressant. Men kanske AFS som finns i tråden kan svara på frågeställningen trots allt. Vi får se.
Citat:
Även den frivilliga återvandringen är viktig för oss. De personer som redan har svenskt medborgarskap men som längtar efter att återförenas med sitt hemland ska kunna få generös ersättning för att avsäga sig sitt svenska medborgarskap och återvända till sitt hemland. Exempelvis kan det bli aktuellt att personer som lever på bidrag tillåts behålla dessa en tid ifall de lämnar Sverige och förbinder sig att aldrig återvända. För att detta ska bli ett attraktivt alternativ vill Alternativ för Sverige att det ska bli svårare och mindre lönsamt att leva på bidrag i Sverige.

De som fått uppehållstillstånd på grund av flyktingstatus men som befunnits varit på semester i sitt forna hemland ska få uppehållstillståndet indraget och därefter återvända eftersom flyktingstatusen, om den någon gång varit riktig, under sådana omständigheter inte längre kan anses gälla.

Omprövning av utdelade uppehållstillstånd. Samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas. Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.
https://alternativforsverige.se/atervandring/

Det finns mer information i partiprogrammet.
Citera
2018-09-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
I morse fick jag slutskattebeskedet för inkomståret 2017. Med AfS 25% plattskatt skulle jag få 3 000 kr mer netto i månaden att röra mig med (räknade bort grundavdraget och har inga andra avdrag). Vad säger AfS om beskattningen av vinst i fåmansbolag (litet AB) och andra kapitalskatter, är det 25% där också? Mer pengar skulle i mitt fall bl a gå till stöd för ideella organisationer.

Kollade igenom listan över kandidater igen. Imponerande! #18 måste vara far till #50. Är det #18 som beskrivs i Månadens Profil från Grönköpings Veckoblad? http://www.gronkoping.nu/gronkoping/manadens-profil-i-gronkoping/manadens-profil-Stig-Berglund-Kulturdoktor.html

//Gustavian

Bara 3000 mer i månaden? Det totala skatteuttaget från dig som löntagare ligger väl någonstans runt 70%. Inkomstskatt, arbetsgivaravgifter, moms m.m. AfS vill sänka denna samlade nivå till någonting i regionen 20 - 30%. Av varje hundralapp du generar i värde när du arbetar så tar systemet idag runt 70 kr (detta är sinnessjukt och som någon form av slaveri, när man tänker på det), eller kanske mer. Med AfS skattepolitik skulle du få behålla 70 - 75 kr, istället för knappt 30 kr av varje hundralapp. En vanlig löntagare skulle alltså få åtminstone dubbelt så mycket pengar i plånboken jämfört med idag.
Citera
2018-09-04, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Chansen är mycket större i EU valet för valdeltagandet är lägre. Detta gynnar partier som har en hängiven och engagerad väljarbas som AFS.

Det tror jag också men det beror också en hel del på hur det går i riksdagsvalet. Som vi vet att om partiet erhåller ett resultat på 2,5-3.99% bidrag och 4% och över är de ett riksdagsparti. Handlar väldigt mycket om hur partiets ekonomi ser ut.
Citera
2018-09-04, 10:32
Medlem
Citat:
Vi har den bästa symbolen redan, den svenska flaggan. Oavsett hur många gånger kulturnationalister vevar den svenska flaggan blir den för alltid förknippad med det helsvenska.

Tramsande med armbindlar, facklor (som i Charlottesville) och liknande är vad våra motståndare vill att vi ska köra med. Med liknande symboler blir vi genast den onda, den som kan avhumaniseras och som det är moraliskt okej att utsätta för våld.

Jag tycker det kan vara ok med armbindlar, hattar, klädesplagg i en viss färg, facklor eller vad som helst, om det är "rätt" i den givna situationen. Det är dock en väldigt svår avvägning och balansgång och slutar lätt med att det blir löjligt, pubertalt, "cringe" eller sänder ut helt fel signaler. Oftast är det nog bäst att låta bli och bara ha vanlig och gärna proper klädsel och kanske flaggor om det är påkallat.
Citera
2018-09-04, 10:33
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Vi har den bästa symbolen redan, den svenska flaggan. Oavsett hur många gånger kulturnationalister vevar den svenska flaggan blir den för alltid förknippad med det helsvenska.

Tramsande med armbindlar, facklor (som i Charlottesville) och liknande är vad våra motståndare vill att vi ska köra med. Med liknande symboler blir vi genast den onda, den som kan avhumaniseras och som det är moraliskt okej att utsätta för våld.

Håller med, man kan inte från medias håll antasta den svenska flaggan utan att i folks ögon antasta Sverige. Med armbindlar och liknande öppnar man upp för nazistparalleller, anti-demokratiska kopplingar och så vidare. Det gör nog inget om några väljer att ha det, men jag tror det kan vara viktigt att också framstå som lite heterogena åsiktsmässigt. Annars förs tankarna till sektbeteende, NMRs dresscode och militarism. Det är nog viktigare att visa att det är vanligt folk som lyssnar och tilltalas av politiken än att visa upp någon slags solidaritet med in-gruppen.

Jag vill åtminstone inte springa runt med armbindel bara för att jag röstar ett visst parti.
Citera
2018-09-04, 10:35
Medlem
Bergreses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Han sa "slöja" vilket brukar inkludera alla sorters slöjor. Sedan ville han utvisa kvinnor som bär slöja, inte bara förbjuda någon variant av plagget. Inget av de länder du räknar upp har någon liknande drakonisk lagstiftning.
Vi spekulerar båda om vad han menade. En skillnad är dock att jag vänder mig till det rimliga och du vänder dig till det orimliga. Ockhams rakkniv är en bra metodik.

Citat:
Polisen har redogjort för vad de ansåg vara förgripliga uttalanden enligt Fri Tider. Sedan vet vi inte om de återgav polisen korrekt. Uttalandet "alla muslimer ska ut" fanns inte i talet, men Ahl sa i stället att de som bär slöja ska ut, vilket kanske är vad som åsyftades.
Det andra som ryktas ligga bakom anmälningen är väl "Sverige åt svenskarna", men det är ju befängt som hets mot folkgrupp.
Citera
2018-09-04, 10:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Håller med, man kan inte från medias håll antasta den svenska flaggan utan att i folks ögon antasta Sverige. Med armbindlar och liknande öppnar man upp för nazistparalleller, anti-demokratiska kopplingar och så vidare. Det gör nog inget om några väljer att ha det, men jag tror det kan vara viktigt att också framstå som lite heterogena åsiktsmässigt. Annars förs tankarna till sektbeteende, NMRs dresscode och militarism. Det är nog viktigare att visa att det är vanligt folk som lyssnar och tilltalas av politiken än att visa upp någon slags solidaritet med in-gruppen.

Jag vill åtminstone inte springa runt med armbindel bara för att jag röstar ett visst parti.
Ja! "Hel och ren" och ett städat och glatt uppträdande tror jag är modellen. Partiledningen skulle iofs kunna ha på sig Karolinerhatt, som en kul grej
Citera
2018-09-04, 10:38
Medlem
Bergreses avatar
Äh, jag hittar inte källan till surret om armbindlar. Kan någon förklara vad det handlar om?
Citera
2018-09-04, 10:39
Medlem
Citat:
Sluta själv upp med sekterismen och hetsandet mot partivänner. AfS är ett parti för alla oss som är Sverigevänliga på riktigt. De har en del liberterianska värden och en del konservativa. Då har man inte råd med att kalla fränder 'liberaler' bara för att de förespråkar cannabislegalisering eller inte hatar thailändare i utlandet tillräckligt mycket.

Vad är det för sekteristiskt med att vilja att AfS ska vara ett svenskt, nationalistiskt parti och inte urarta till urvattnad kulturnationalism? Det är snarare i linje med partiprogrammet som det ser ut nu, men även det kanske är för radikalt för dig. I så fall finns det ett flertal andra partier för dig.

Cannabislegalisering är en fråga som jag vet att AfS aldrig kommer att driva, så här är det du som blir svaret skyldig varför man ska visa hänsyn mot de som förespråkar det (gissar att du själv är en haschtomte, och reagerar rent känslomässigt här). Ska jag även vara snäll och förestående om det dyker upp en AfS:are som gillar bögadoptioner och vill ha amnesti för barnlajvande afghaner? Bara jag inte "hetsar mot partivänner" (jag är inte ens medlem i partiet)...

Jag vet inte vad "hatar thailändare i utlandet" betyder, du får ursäkta.

Citat:
Om du inte vill ha brunsmetande kan du själv lägga av med liberalsmetandet. Det är knappast så att det råkat smyga sig in vänsterpartister i leden utan att ha fattat vad AfS står för.

Hm? Är vänsterpartister liberaler?

Citat:
AfS har profilerat sig hårt mot vikten av total yttrandefrihet och en livlig, rak och ärlig samhällsdebatt. Om du inte klarar av att AfS-sympatisörer inte håller med i diverse småfrågor motverkar du poängen med den delen av deras partiprogram.

Det är inga "småfrågor", då skulle jag inte ha tagit upp dem. Frågan om svenskheten är direkt avgörande.
Citera
2018-09-04, 10:42
Medlem
Citat:
Det är kanske viktiga för dig men inte för medelväljaren. Man vinner röster med tydligt budskap som kan formuleras på max 1-3 meningar. Ett långt detaljerat program läses av ingen utom politiska journalister som kommer använda det som ammunition i intervjuer.

För att vinna så många väljare som möjligt så är det mycket viktigt med ett klart och tydligt budskap. Det är budskapet som väljaren tar till sej och inte, precis som du också skriver, ett långt och detaljerat partiprogram.
Citera
2018-09-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja! "Hel och ren" och ett städat och glatt uppträdande tror jag är modellen. Partiledningen skulle iofs kunna ha på sig Karolinerhatt, som en kul grej

Visst kan man ha kul, men AfS bör sträva efter att vara ett seriöst parti, redo att ta sig an den enorma uppgiften att rädda det svenska folket från undergång.
Citera
2018-09-04, 10:46
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Det tror jag också men det beror också en hel del på hur det går i riksdagsvalet. Som vi vet att om partiet erhåller ett resultat på 2,5-3.99% bidrag och 4% och över är de ett riksdagsparti. Handlar väldigt mycket om hur partiets ekonomi ser ut.

Saknas ekonomi måste vi samla in pengar. Inte svårare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in