2018-09-04, 09:41
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Kan dom verkligen ha en så låg IQ?
Går det t.ex att fixa körkortet om man ligger på den intelligensnivån?
Nu vet jag inte hur det ser ut i Somalia.

Körkort kräver inte någon särskilt IQ, det kräver lugn. Skulle mena att frånvaro av IQ är en fördel, då man inte har konsekvens tänkande. Tänker man för mycket, om risk faktorer, då har man inte lust och utsätta sig och andra för olyckor.
Citera
2018-09-04, 09:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Det är vad jag tror.

Det där med 50-68 IQ är nog bara skitsnack, men som sagt; i en barnaskara på 8-10 ungar verkar det kunna vara en våldsam spridning på begåvning.

Fast det skulle det nog vara även om det var Svenska familjer med 8-10 ungar.
50 är givetvis skitsnack. Men 68 är den siffra som återkommer i de flesta undersökningar jag har sett.
Citera
2018-09-04, 09:58
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
50 är givetvis skitsnack. Men 68 är den siffra som återkommer i de flesta undersökningar jag har sett.

Ja, jag har också sett de siffrorna, men jag har så svårt att relatera till dem.

Jordan P säger ju att Amerikanska krigsmakten ratar rekryter med en IQ under 83, alltså är man dummare än så lär man ju fan inte klara att knyta skorna.

En sjuk grej som frun har stött på med Somaliska barn är att tjejerna som är född sent i barnaskaran blir uppskrivna i ålder av mammorna.

Vi försökte klura ut varför de gör så och kom fram till att familjerna vet att de är stenkorkade, ett särskilt svårt fall kunde som sagt inte räkna till sju, hon hoppade direkt till åtta, sedan hoppade hon över 17 också och 27 osv.

Om de då skriver upp åldern på dem får de gifta bort dem tidigare så de slipper ta hand om dem, det är då vad vi tror iaf.

Förstå så jävla hemskt: en utvecklingsstörd, undernärd 15-16åring som ska giftas bort med en mycket äldre man och börja producera ungar.
Citera
2018-09-04, 10:18
Avslutad
MENA ligger runt 83-85 och Somalia under 70. Der är dem vi har mest av och det är dem som har högst födelserstio och ökar mest.

Våra PISA-resulrat sjunker och det är inte alls konstigt. Det mesta kommer sjunka.

Antigen måste vi acceptera art hela samhällskvalitén försämras eller sänka de flesta krav.
Citera
2018-09-04, 10:59
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det är inget annat än myt att somalier skulle ha IQ på den nivån.
Jasså!

https://iq-research.info/en/average-iq-by-country
https://iq-research.info/en/average-iq-by-country/so-somalia
Citera
2018-09-04, 11:14
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
68 är den siffra som förekommer avseende medel-IQ bland Somalier. Har du tillgång till några andra undersökningar som säger något annat?

https://www.photius.com/rankings/national_iq_scores_country_ranks.html

Väldigt trovärdiga studier måste jag säga. Och hur har dessa studier gått till?
Citera
2018-09-04, 11:25
Medlem
Nono.s avatar
Undrar varför just afrikaner och australiensiska urinvånare har så sjukt låg iq. Resultatet vet vi, men orsaken? Extremt lågt evolutionärt tryck historiskt sett?
Citera
2018-09-04, 11:34
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nono.
Undrar varför just afrikaner och australiensiska urinvånare har så sjukt låg iq. Resultatet vet vi, men orsaken? Extremt lågt evolutionärt tryck historiskt sett?

Undernäring, fattigdom, smutsigt vatten osv.
Citera
2018-09-04, 11:41
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Nja, körkort kräver att man kan läsa teori och spara informationen i huvudet, och dessutom att man kan göra flera saker simultant.

Om man är utvecklingsstörd så borde väl simultanförmågan vara ganska så nedsatt.

förtydligande: Man kan nog få körkort med lågt IQ men då blir det kaos i trafiken, precis som det är i Afrika och andra delar av låg IQ länder.

Vet inget om körkort teori i dagsläget, 20 år sedan jag tog mitt. Kaoset i Afrika, skyllas nog brist på trafik reglering, och att man köra när man har möjlighet och skaffa bil.
Citera
2018-09-04, 11:41
Medlem
Nono.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Undernäring, fattigdom, smutsigt vatten osv.

Kan det verkligen stämma? Det har det ju funnits på andra ställen såsom i Kina, Korea, indien osv, där har ju inte de effekterna visat sig.
Citera
2018-09-04, 11:48
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det är inget annat än myt att somalier skulle ha IQ på den nivån.

I princip alla forskare är samstämmiga om att afrikaner har levt en miljon år före asiatiska och kaukasiska folket.

Så den naturliga frågan som uppstår är,, varför kontinenten Afrika inte är en miljon år före dom andra i utvecklingen dvs civilisationer, demokrati, miljö, jämställdhet, ekonomi, teknologi, mänskliga rättigheter osv.

När man med lite sorgliga ögon ser på Afrika så verkar det faktiskt mer se ut som att de ligger en miljon år efter tex Sverige.

Varför har inte afrikaner tillverkat något som fört mänskligheten framåt, jag menar dom är ju trots allt en miljard människor 😐
Senast redigerad av Feministerna 2018-09-04 kl. 12:04.
Citera
2018-09-04, 11:53
Medlem
Nono.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
I princip alla forskare är samstämmiga om att afrikaner har levt en miljon år före asiatiska, kaukasiska folket.

Så den naturliga frågan som uppstår är,, varför kontinenten Afrika inte är en miljon år före alla andra i utveckling, civilisationer, demokrati, miljö, jämställdhet, ekonomi, teknologi, mänskliga rättigheter osv.

När man med lite sorgliga ögon ser på Afrika så verkar det faktiskt ut som att de ligger en miljon år efter Sverige.

Varför har inte afrikaner tillverkat något som fört mänskligheten framåt, ja menar dom är ju trots allt en miljard människor 😐

Det är en mycket intressant fråga. De har verkligen inte lyckats med någonting. Inga stora filosofer, ingen teknologisk utveckling - ingenting. All spridning av afrikaner har gjorts med hjälp av andra folk. De har inte utforskat någonting. Det finns ju uppenbart intelligenta Afrikaner även om de är förhållandevis få. Kan det vara så att ett samhälle måste uppfylla en viss kvot av intelligenta människor för att utveckling ska kicka igång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in