2018-09-04, 01:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jo, tjena. Och du förstår precis vad jag menar.

Stämmer det här som du tog upp för några dagar sedan, dvs att polisen och PW följer tråden?

Hur säker är du på det eller gissar du bara?
Citera
2018-09-04, 01:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Stämmer det här som du tog upp för några dagar sedan, dvs att polisen och PW följer tråden?

Hur säker är du på det eller gissar du bara?

Ojdå, nu växlar vi spår! Nervös?
Citera
2018-09-04, 01:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jo, tjena. Och du förstår precis vad jag menar.

Lägg av nu! sluta tala i gåtor, jag förstår faktiskt ingenting.

Du hade ju själv tips till polisen att dom skulle förhöra och pressa vissa vittnen hårdare. Du talade dig varm om en namngiven kvinna som du påstår ska ha åkt taxi med PU den aktuella natten.
Om även den uppgiften kommer från kontot "Atervandsgrand4" så är det inget som kan ses som bekräftat, du kan bortse från den informationen eftersom kontot är "kapat".
Varifrån kommer infon om kvinnan som påstås ha åkt taxi med PU, är det också något som "Atervandsgrand4" har berättat för dig?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-04 kl. 02:12.
Citera
2018-09-04, 01:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Lägg av nu! sluta tala i gåtor, jag förstår faktiskt ingenting.

Du hade ju själv tips till polisen att dom skulle förhöra och pressa vissa vittnen hårdare. Du talade dig varm om en namngiven kvinna som du påstår ska ha åkt taxi med PU den aktuella natten.
Om även den uppgiften kommer från kontot "atervandsgrand4" så är det inget som kan ses som bekräftat, du kan bortse från den informationen eftersom kontot är "kapat".
Varifrån kommer infon om kvinnan som påstås ha åkt taxi med PU, är det också något som "atervandsgrand4" har berättat för dig?

Du är så "bakom". Allt står offentligt i tråden från sidan 442 och framåt.

PS Det är inte en kvinna, utan tre. DS
Citera
2018-09-04, 01:33
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Mannen på bron med pilotglasögon är mannen som är misstänkt för att ha berövat Helena hennes liv. Den mannen är inte identifierad men stämmer överens med mannen som var på samma fest som Helena, åkte taxi med henne och hängde efter henne på statt. Den mannen är förhörd och misstänkt för att vara samma person som mannen på bron men det är inte fastställt. Han var på festen men minns inget under den kritiska tidpunkten och det gör inte PU/Atervandsgrand heller. Den som gick på bron med HA kan egentligen vara BW, PU, KM eller någon helt annan. PU är inte placerad på festen i Töreboda och inte BW heller men däremot KM. Den som gick på bron bör vara inblandad. Men vem var det egentligen som gick där på bron? Så länge ingen kunnat identifiera honom så är det helt öppet för spekulationer. Mer än en person har snurrat in sig i märkliga uttalanden som är svåra att bortse ifrån.

Det fetade ovan: GW uppger väl i Vingmutterboken att han avfärdat mannen med pilotglasögon? Men även GW kan ha fel... Dessutom kan man inte helt utesluta att gärningsmannen är en person som aldrig blivit omnämnd med rätt namn tråden.
Citera
2018-09-04, 01:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Ingen kan "bara så där" tuta i mig att användarnamnet "Atervandsgrand4" - med det självvalda avslöjandet att P*r U*lberg står bakom och som har använts sedan 2012 - skulle vara kapat utan att den riktige P*r U*lberg skulle ha agerat långt tidigare. Detta finns som alla förstår inte på kartan! Det är först nu - de senaste två, tre veckorna när tråden har hettat till på riktigt och sex år (!) efter det att användarnamnet registrerades - som detta försök till "dementi" kommer. Och föga överraskande är det DU - Pudelfrillan - som ligger bakom. Sanningen är att det börjar bli fett besvärligt nu.

Mitt tips är - utifrån all den information som hittills föreligger - att KM och PU - och kanske en eller två till - är huvudansvariga för vad som hände Helena.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-09-04 kl. 01:39.
Citera
2018-09-04, 01:35
Medlem
Citat:
Hur vet du det? vittnena har väl skyddad identitet? Hur kommer det sig förresten att du är en sådan "expert" när det gäller just Ekudden? du kan ju vartenda skrymsle och vrå i detalj.

Sedan vad det gäller möjlig tillgång till bil via någon av KGM's systrar som 1992 bodde på Lockerudsvägen 55 så anger du att det är, och nu citerar jag dig: "Exakt 950 meter till Helenas hus den sträckan tar 11 minuter att gå , plus en bit till där försvinnandet kan ha skett , alltså ett par minuter till". Men hallå, det här är inte riktigt normalt... menar du att du har mätt upp den sträckan exakt och dessutom har klockat dig själv medans du har promenerat från Lockerudsvägen 55 till Helena's föräldrars hus? Hur kommer det sig att du gör det? råkar du bara ha ett brinnande intressse för fallet eller vad?

Intressant
Citera
2018-09-04, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det fetade ovan: GW uppger väl i Vingmutterboken att han avfärdat mannen med pilotglasögon? Men även GW kan ha fel... Dessutom kan man inte helt utesluta att gärningsmannen är en person som aldrig blivit omnämnd med rätt namn tråden.
Polisen har mannen på bron som misstänkt medan GW säger "glöm honom".
Citera
2018-09-04, 01:40
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Polisen har mannen på bron som misstänkt medan GW säger "glöm honom".

Och jag tänker en kombination av Skövde-polisens och GW Perssons teorier.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-09-04 kl. 01:46.
Citera
2018-09-04, 01:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ojdå, nu växlar vi spår! Nervös?

Nej tvärtom, nu kom vi in på rätt spår!

Jag tänker att Skövde-polisen bör vara intresserad av vem som skriver under falskt namn i Helena-tråden på flashback och medvetet sprider desinformation. Vem kan tänkas ha intresse av att sprida falska uppgifter i en mord-tråd?

Polisen har fått tillgång till ip-adresser från Flashback tidigare och det här kontot kan ju inte vara helt ointressant för dom.
Jag tänker själv tipsa dom om det här.

Vi vet ju sedan tidigare att det finns någon därute som medvetet försöker vilseleda polisen i just Helena-fallet. Flera anonyma och falska tips har ju ringts in tidigare, vilka i sin tur vilseledde polisen rejält -96 och gjorde så att PR blev huvudmisstänkt (maj -96 t.o.m. nov -97).

Samma sak kan gälla "brovittnet", mycket talar för att även det är ett anonymt inringt tips som polisen egentligen kanske har noll koll på.
Man kanske väljer att förlita sig på vittnesuppgiften, trots att "brovittnet" aldrig har gått att komma i kontakt med. Utredningen står 20 år senare fortfarande och stampar och man har inte mycket att gå på i nuläget, tro mig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-04 kl. 01:55.
Citera
2018-09-04, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Då tänker vi nog ganska lika om händelseförloppet. Jag kan mycket väl få det till att han "lånar" syrrans bil och med den transporterat Helenas kropp.
Frågan som återstår är vart en sådan som KM placerar en kropp 1992. Denna plats bör vara en plats han mycket väl känner till och är trygg med. Han känner sig säker på att kroppen troligtvis aldrig kommer att bli funnen.
De personer som umgicks och kände KM några år före 1992 samt därefter kanske vet eller kan kunna tänkas veta på vilka platser KM vistades på som ligger utanför Mariestad.

Har familjen tillgång till stuga, jaktstuga e.d. Äger de mark eller skog, har de tillgång till båt mm?
Platsen KM valt kan också komma från arbete eller via en vän (en specifik plats som har haft stor betydelse på ett eller annat sätt) kanske var platsen också väldigt aktuell just 1992 för KM av någon anledning.

Något annat som jag även funderat på är; var skulle jag gömma en kropp om jag var 26år och bodde i M-stad och var KM. Tror i alla fall inte på att han kört omkring och dumpat kroppen på måfå. Platsen har nog valts med omsorg för att inte bli upptäckt.

Polisen får nog ta och plocka in en hel del vänner och familj för att hitta HA kvarlevor eller se till att KM börjar prata.

Om vi ska komma framåt i tråden så borde vi diskutera sådant här också.
Citera
2018-09-04, 01:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Nej tvärtom, nu kom vi in på rätt spår!

Jag tänker att Skövde-polisen bör vara intresserad av vem som skriver under falskt namn i Helena-tråden på flashback och medvetet sprider desinformation. Vem kan tänkas ha intresse av att sprida falska uppgifter i en mord-tråd?

Polisen har fått tillgång till ip-adresser från Flashback tidigare och det här kontot kan ju inte vara helt ointressant för dom.
Jag tänker själv tipsa dom om det här.

Vi vet ju sedan tidigare att det finns någon därute som medvetet försöker vilseleda polisen i just Helena-fallet. Flera anonyma och falska tips har ju ringts in tidigare, vilka i sin tur vilseledde polisen rejält -96 och gjorde så att PR blev huvudmisstänkt (maj -96 t.o.m. nov -97).

Samma sak kan gälla "brovittnet", mycket talar för att även det är ett anonymt inringt tips som polisen egentligen kanske har noll koll på.
Man kanske väljer att förlita sig på vittnesuppgiften, trots att "brovittnet" aldrig har gått att komma i kontakt med. Utredningen står 20 år senare fortfarande och stampar och man har inte mycket att gå på i nuläget, tro mig.

Min fetning: Och detta vet du? Skulle inte tro det. Mig veterligen har Flashback aldrig lämnat ut en IP-adress. Dessutom säger lagen att en IP-adress aldrig får lämnas ut om inte ett eventuellt straff ger minst två års fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in