Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Ojdå, nu växlar vi spår! Nervös?
Nej tvärtom, nu kom vi in på rätt spår!
Jag tänker att Skövde-polisen bör vara intresserad av vem som skriver under falskt namn i Helena-tråden på flashback och medvetet sprider desinformation. Vem kan tänkas ha intresse av att sprida falska uppgifter i en mord-tråd?
Polisen har fått tillgång till ip-adresser från Flashback tidigare och det här kontot kan ju inte vara helt ointressant för dom.
Jag tänker själv tipsa dom om det här.
Vi vet ju sedan tidigare att det finns någon därute som medvetet försöker vilseleda polisen i just Helena-fallet. Flera anonyma och falska tips har ju ringts in tidigare, vilka i sin tur vilseledde polisen rejält -96 och gjorde så att PR blev huvudmisstänkt (maj -96 t.o.m. nov -97).
Samma sak kan gälla "brovittnet", mycket talar för att även det är ett anonymt inringt tips som polisen egentligen kanske har noll koll på.
Man kanske väljer att förlita sig på vittnesuppgiften, trots att "brovittnet" aldrig har gått att komma i kontakt med. Utredningen står 20 år senare fortfarande och stampar och man har inte mycket att gå på i nuläget, tro mig.