Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
HMF inkluderar ju "religiösa grupper", så visst hade "alla muslimer ska ut" kunnat uttolkas som HMF. Problemet är ju att ingen någonsin sagt detta på ett AfS-möte, och polisen vet det, vilket är varför man huvudsakligen anmälde för "Sverige åt svenskarna"-utspelet, men slängde in "alla muslimer ska ut" för att överhuvudtaget ha någon att bygga anmälan på. Nu kommer ju anmälan att läggas ner ändå, men "skadan" är ju redan skedd (blev ju snarare en kalldusch, men ändå).

Hur kan du vara så övertygad om att HMF-anmälan kommer att läggas ned? Jag tippar att risken för en fällande dom är 50-50. Jag reagerade faktiskt direkt på vad Ahl sade, och tänkte att nu blev han lite för ilsken! Jag vill dock inte här skriva ut vad jag reagerade på, för jag vill inte ge fienden någon hjälp.

HMF är ju, som Kasselstrand sade, en lömsk gummiparagraf, och för ett invandringskritiskt parti gäller det att vara på sin vakt. Att AfS, som någon skribent här trodde, skulle låta Ohlsson eller annan jurist granska talarmanusen i förväg, tror jag inte alls.
Citera
2018-09-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Nej just det, sänd henne inte ner i ett svart bottenlöst hål. Hon behövs som sagt för Sverige.

Louise Ask heter hon. Här bild.

Tänk att det ändå finns så bra tjejer. Hoppas hon fortsätter inom politiken. Jag menar det uppriktigt.
Citera
2018-09-03, 22:34
Medlem
Allas vår käre Mathias Wåg:

https://mobile.twitter.com/guldfiske/status/1036669071096467458
Citera
2018-09-03, 22:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Hur kan du vara så övertygad om att HMF-anmälan kommer att läggas ned? Jag tippar att risken för en fällande dom är 50-50. Jag reagerade faktiskt direkt på vad Ahl sade, och tänkte att nu blev han lite för ilsken! Jag vill dock inte här skriva ut vad jag reagerade på, för jag vill inte ge fienden någon hjälp.

HMF är ju, som Kasselstrand sade, en lömsk gummiparagraf, och för ett invandringskritiskt parti gäller det att vara på sin vakt. Att AfS, som någon skribent här trodde, skulle låta Ohlsson eller annan jurist granska talarmanusen i förväg, tror jag inte alls.

Kan du skicka ett PM till mig där du berättar vad som fick dig att reagera? Jag är genuint nyfiken för jag hörde ingenting åtalbart i det aktuella talet.
Citera
2018-09-03, 22:36
Medlem
Frihetskrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
För att Jimmie behöver henne, Hanna Vigh blev ju en flopp....

Louise Ask var med i SDU, så tror knappast hon är så intresserad.
Citera
2018-09-03, 22:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr

Vad menar han?
Citera
2018-09-03, 22:37
Medlem
Är det inte socialt självmord att komma ut som sympatisör till AfS, eller är det nu mest kärnväljare till SD som går till AfS som redan tidigare varit "utanför". För er som är öppna med att stödja AfS, hur ser er arbetsgivare på det?

Förövrigt visar flera OI att SD tappar på senare tid och Jimmie Åkesson har presterat svagt i debatter. Ska bli intressant att följa AfS den resterande veckan, jag tror fler och fler SDare kommer rösta på AfS för att de är besvikna över SD. Lite som att S tappar till V just nu.
Senast redigerad av Assdefender 2018-09-03 kl. 22:40.
Citera
2018-09-03, 22:38
Avstängd
tramsebyxans avatar
Om ni skulle ha oturen att komma till en röstlokal där det inte finns AfS-valsedlar (de kan ha gömts eller stulits), ta då en blank valsedel, skriv Alternativ för Sverige. Klart!
Citera
2018-09-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad menar han?

30 november var datumet då Karl XII blev mördad. Kasselstrand liknas ofta vid Karl XII då de ser kusligt likadana ut. Resten kan du räkna ut själv.
Citera
2018-09-03, 22:43
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Om ni skulle ha oturen att komma till en röstlokal där det inte finns AfS-valsedlar (de kan ha gömts eller stulits), ta då en blank valsedel, skriv Alternativ för Sverige. Klart!

Och, kan tilläggas, AfS ställer bara upp i riksdagsvalet. För mig personligen var SD ett utmärkt val både i kommun och landsting (ja, exakt de landsting vi ska lägga ner!).
Citera
2018-09-03, 22:44
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad

Jag reagerade också, men framförallt på grund av frasens association med Bevara Sverige Svenskt och skinhead-rörelsen, inte dess faktiska sakinnehåll. Om vi utgår från att basis för anmälan blir "Sverige åt svenskarna" ser jag det som synnerligen osannolikt att Ahl skulle fällas för HMF. Svensk lagstiftning definierar ju de facto svenskar som svenska medborgare, och att hävda att "Sverige åt svenska medborgare" är hets mot folkgrupp låter lite väl magstarkt även för den mest judiske åklagaren. Jag vet inte riktigt hur jurister resonerar kring "fall" likt dessa (helt jävla sjukt att vi ens diskuterar lagligheten i detta), men utgår man från Ahls egna definition av svenskar vid uttalsögonblicket, eller utgår man från något annat? Jag kan se ett scenario där Ahl frikänns även om svenskar definieras i etnisk bemärkelse.

Å andra sidan tvivlar jag inte på att en HMF-dom mot Ahl för "Sverige åt svenskarna" skulle hjälpa AfS inför valet. Nu kom den ju dock lite för sent.
Citera
2018-09-03, 22:46
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr

Hmm, hoppas någon i AfS ser tweeten och anmäler. Inte för jag tror att polisen skulle göra något, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in