2018-09-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Och S brukar väl generellt överskattas i OU?

Dom hade ungefär samma i skop som valet 2014.
2018-09-03, 17:19
Medlem
Citat:
Måste fråga i tråden :

-Hur är det på era arbetsplatser, talas det om valet där eller är det tyst ?
-Några tongångar ?
-Några på arbetsplatsen som officiellt och öppet sagt, att de har vart och sett Jimmie tala ?
-Andra synpunkter ?

Talas en del om SD's framgång som en negativ utveckling för Sverige. Ingen på arbetsplatsen som röstar på SD vad jag vet, skulle verkligen förvåna mig. Det är en arbetsplats med hög utbildningsnivå i centrala Stockholm. Ca 25 medarbetare.
2018-09-03, 17:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utsiktad
Talas en del om SD's framgång som en negativ utveckling för Sverige. Ingen på arbetsplatsen som röstar på SD vad jag vet, skulle verkligen förvåna mig. Det är en arbetsplats med hög utbildningsnivå i centrala Stockholm. Ca 25 medarbetare.

Är det L och M som gäller på denna arbetsplats ?
2018-09-03, 17:25
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Ja, än mer intressant är också ett nytt bottenrekord för S på 23,3...
Det ser ut som att Afs går upp med 0,4% och SD ner med 0,3%.
2018-09-03, 17:27
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det gör han säkert. Men frågan är om dom har något av större dignitet kvar att komma med?
Dom hade inget att komma med i Almedalen, vilket många satt & väntade på.

Dessutom, återigen, så är förtidsröstningen tydligen rekordstor & för varje dag är det fler & fler som redan har röstat. Men något skit kommer det säkert, det kan man nog räkna med.
Har du någon länk ang rekordstor förtidsröstning? Skulle gärna vilja läsa mer om det.
2018-09-03, 17:27
Medlem
Citat:
Är det L och M som gäller på denna arbetsplats ?

Tror att samtliga partier förutom KD och SD är aktuella.
2018-09-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nej, tvärtom. Vet inte hur denna trådsanning uppstått. Kanske för att S brukar överskattas i SCB.

Ja, i förra valet var både S och M något underskattade. Medan V, L och framförallt MP överskattade.

Dock finns det väl något som talar för att S,MP och M denna gång kommer att vara något överskattade, samt att V och C jämte SD underskattade. (Pga av att man länkar tillbaka till valresultatet - det torde få en sådan effekt - stora negativa eller positiva förändringar blir med detta lite mer utjämnade.)

SCB mätningen i maj, som också ligger bakom uppfattningen att S alltid tappar i valrörelsen. Så egentligen vet man inte om S är överskattade i SCB eller om dom de facto tappar i spurten.
2018-09-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runorkul
SKOP hade SD på 8,7 i sep 2014, har skrivit det förut, men värt att nämna i detta sammanhang igen.

Så, SD ligger med denna över 25% på valdagen om det blir som förra valet
Jo, men då hoppar du över att Skop låg i tokbotten 2014. Nu ligger de på pallplats efter Sentio och YG.
2018-09-03, 17:38
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utsiktad
Hos mig är det helt tvärtom (bor inte i Stockholm)
Jag är företagare och pratar politik rätt friskt och alla pratar SD överallt, på kontoret, kunder, leverantörer etc.
Arbetar även ihop med andra yrkesgrupper och samma sak där och folk säger att föräldrar, syskon mfl kommer rösta SD och alla som dom känner kommer rösta SD.
Min sambo är lärare även hon röstar SD.
Så det är SD för hela slanten.
2018-09-03, 17:41
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Något äss har de helt säkert i rockärmen, och då är det knappast frågan om så kallade nazist-avslöjanden. Nazist-avslöjanden är inte kortsiktigt effektiva, utan dessa utgör snarast en utnötande och långtidsverkande strategi för att demoralisera partiorganisationen.

Kommer det något så handlar det om en personlig skandal i den absoluta SD-toppen. Åkessons spelmissbruk är en bra mall för hur ett sådant avslöjande ser ut och fungerar. Det kan gälla allt från olika typer av missbruk till ekonomiska oegentligheter. Det handlar om att snabbt och överraskande chocka anhängarna till den som blir attackerad, och för en stund få dessa att tappa tron på sina företrädares moral och heder.

Och om man vill påverka valet med en sådan kampanj så måste avslöjandet ske nära inpå valet. Så jag tror att det dröjer några dygn till.

Om det skall lyckas så måste det nog vara Åkesson själv som de sätter dit. Alla andra rinner av SD.
2018-09-03, 17:41
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Måste fråga i tråden :

-Hur är det på era arbetsplatser, talas det om valet där eller är det tyst ?
-Några tongångar ?
-Några på arbetsplatsen som officiellt och öppet sagt, att de har vart och sett Jimmie tala ?
-Andra synpunkter ?

Arbetar på en mansdominerad arbetsplats. Inte en extremt PK arbetsplats, men heller inte extremt icke-PK.

Min magkänsla är att ungefär en fjärdedel av de kollektivanställda kommer att rösta SD, och att kanske en femtedel av tjänstemännen (vilka majoriteten har bakgrund som arbetare) kommer att göra detsamma.

Det som jag märkt mest av under innevarande år är att många verkar att ha trubbats av vad gäller mångkulturens konsekvenser, och det oavsett det gäller terror, skjutningar, våldtäkter, blattar på stan eller bildbränder. Grodan har helt enkelt blivit kokt.

Därav en hel del av min pessimism vad gäller SDs vandring i opinionen.
2018-09-03, 17:48
Medlem
16,3 i Ipsos alltså. Ett klassiskt läge där man vågar satsa huset, hunden och frugan på att SD får mer än så i riksdagsvalet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in