Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Jösses!

Jag har ändå sett alla dagliga uppdateringar på facebook med bilder från Jimmies tal. Men vinklarna på dom bilderna gjorde inte verkligheten rättvisa. Omöjligt mycket folk!
edit. Man har ju varit lite orolig för att han skulle slita ut sig igen med ett lika massivt valarbete som sist, men frågan är om inte synen av liknande folkhav tillför energi istället?
Att kliva ut framför sådana hav av folk borde ge en enorm kick och tillfredsställelse, samtidigt som man som partiledare känner att man definitivt är på rätt väg.
Alla människor man träffat de senaste åren i jobbet; alla man "råkat" höra lite varstans i det offentliga rummet, när de pratat med varandra på gator, torg, lunchrestauranger, i köer, i vårdcentralens väntrum, taxichauffören, grannar, bekanta... utgör förmodligen bara toppen på ett isberg. Och så Ipsos och Sifo nu på 16,3% och 18,1% (från låga 16,9%). Nej, de mätningarna kan omöjligen stämma med verkligheten. Aldrig i helvete! Det finns inte på kartan! Vad just deras karta visar, vet jag inte, men den visar helt klart något annat än SD-opinionen i Sverige den 3 september 2018.
Jag lutar nu än mer åt att vi kommer att få uppleva något mycket unikt när det gäller svenska opinionsundersökningar, nämligen
alla moders underskattning för SD. Blir mer och mer övertygad om detta. Exakt varför det blir så, exakt vad det beror på, det får andra reda ut, jag klarar inte av det. Men i valet 2018 kommer även Sentio och Yougov att behöva rannsaka sig rätt ordentligt, för även de kommer att underskatta SD i detta val.