2018-09-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Sju segrar.
Brommapojkarna, Sirius, Trelleborg, Dalkurd, Örebro, Sirius, Norrköping.
Bortsett Peking är det väl motstånd som ett lag som Malmö "ska" slå?

Kommande 6 , Östersund, Kalmar, Norrköping, Sundsvall, Häcken, Hammarby är mer ett test.
Resultat för resultat är det inget att skryta om, nej. Men att rada upp segrarna utan att gå på någon mina samtidigt som man sliter på två fronter med allt vad det innebär både fysiskt och psykiskt är inget annat än imponerande.
2018-09-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Resultat för resultat är det inget att skryta om, nej. Men att rada upp segrarna utan att gå på någon mina samtidigt som man sliter på två fronter med allt vad det innebär både fysiskt och psykiskt är inget annat än imponerande.
Speciellt efter hur de såg ut i inledningen med sopan ni hade på bänken.
2018-09-03, 06:52
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enlegendikostym
Varför förväntar du dig kryss i matchen ÖSK - Sundsvall? Gif går ju som ett lok

Ganska jämna i inbördes senaste åren + gjorde denna för typ 2 omgångar sen.
2018-09-03, 08:05
Medlem
Innan uppehållet var jag säker på att vi skulle ta de segrar vi har tagit hittills. Det är nu det börjar.

Vinner vi mot Norrköping kan derbyt den 23e vara helt avgörande. Samtidigt tycker jag vårt schema känns svårare än bajens. Tur med uppehåll nu så hjärtat kan vila ett par veckor.
2018-09-03, 08:39
Medlem
hortaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Ganska jämna i inbördes senaste åren + gjorde denna för typ 2 omgångar sen.

Stämmer ej. Örebro har inte vunnit mot oss sedan superettan-åren. Tror vi har 4 vinster 3 kryss eller något sådant mot dom.
2018-09-03, 09:22
Medlem
Ovcharkas avatar
Inhoppet Erik Johansson gjorde mot Kalmar borta visade en del, och derbyt senast än mer. Enormt slöseri att spela honom som mittback.

Danielson och Une där bak, Johansson och Ulvestad på mitten, Badji på topp.
2018-09-03, 09:27
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Men wow vilka bortförklaringar wiland kommer med. Blir ju pinsamt.

Förkastligt det som händer, men det händer fan i varje derby. Knappast att DIF var mer förberedda på det. Eller menar han att spelarna visste att en idiot skulle sula bengal på någon flicka? Sen att han vill att matchen inte skulle spelas, kan jag förstå, han vill väl ha gratispoängen men värre om en idiot får förstöra för majoriteten. Svagt av wiland.
Haha asså herregud. Det och se repris på Djurdjic som springer rakt in i Olsson och sen gråter gör mig ännu gladare idag.

Recept för att vinna mot hammarby: Sula över en bengal mot deras fans

Låter ju tom. På Wiland som att våra spelare skulle känna till detta och är "bättre förberedda" på det Vadå så Özcan sa typ såhär innan matchen enligt Wiland "kom igen nu grabbar, jag har bett en på läktaren slänga över en bengal så det kommer rubba hammarby"?

Patetisk bortförklaring.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2018-09-03 kl. 09:31.
2018-09-03, 10:13
Medlem
Tlagnojs avatar
När folk sagt att Hammarby skulle ebba av sin form har svaret blivit att vi ligger bara 2p bakom AIK. Men siffrorna säger mer om formen. Första 9 matcherna tog Hammarby 27p, de 11 matcher som följt efter det har man tagit 16p. Med det snittet kommer man ta 14-15p till och sluta på 57-58p och kommer antagligen sluta 4a.
2018-09-03, 10:14
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Stämmer ej. Örebro har inte vunnit mot oss sedan superettan-åren. Tror vi har 4 vinster 3 kryss eller något sådant mot dom.

2 av 5 senaste har åtminstone slutat kryss
2018-09-03, 10:39
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
När folk sagt att Hammarby skulle ebba av sin form har svaret blivit att vi ligger bara 2p bakom AIK. Men siffrorna säger mer om formen. Första 9 matcherna tog Hammarby 27p, de 11 matcher som följt efter det har man tagit 16p. Med det snittet kommer man ta 14-15p till och sluta på 57-58p och kommer antagligen sluta 4a.

Samtidigt hade vi fem segrar och en oavgjord på de sex senaste matcherna innan derbyt, så allt går ju att vrida och vända på beroende på vilka siffror man väljer ut. Att välja ut en match från i Maj när man ska beräkna vårt snitt kommande 10 matcherna känns inte så väsentligt.

Däremot har spelet inte varit bra så senaste, det finns en del att jobba på speciellt defensivt. Känns som landslagsuppehållet kommer lägligt nu.
2018-09-03, 13:15
Medlem
Drar bandyn igång snart?
2018-09-03, 13:49
Medlem
Milky.Bongs avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Kv7a6o/de-ar-storsta-partiet-i-allsvenskan/promo någon med plus som kan C+V in texten här? Någorlunda intressant iallafall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in