2018-09-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Att inte vunnit ett derby på 12 matcher och sedan göra det enda året sedan 2001 bajen har chans på guldet är bland det skönaste som hänt oss.
Måste va rätt skönt. Inte minst då bajenfans varit på er hela säsongen pga lågt publiksnitt och att ni spelar på Söder. Lite synd för Allsvenskan dock. Känns ju inte som att AIK sjabblar till detta när de har 5 poängs försprång och bättre målskillnad, även om allt kan hända i fotboll, så klart.
2018-09-02, 18:46
Medlem
Fällman ”inte satt en fot fel” var riktigt dålig idag alltså. Varför försöker han stötbryta han på första målet? Juniornivå
2018-09-02, 18:50
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Men wow vilka bortförklaringar wiland kommer med. Blir ju pinsamt.

Citat:
Enligt målvakten drog Djurgården stora fördelar av bengalskandalen innan matchen.

– Vi går på allt det här, spelet de håller på med. Att det blev avbrutet. De vet ju vad de gör, det är ju deras grej, att få oss ur balans. Så är det, vi hamnar ur balans. Det är bara att titta på matchen, vi har några chanser i första halvlek, men de är bättre än oss. De är heta, vill mer.

Varför kan inte ni komma förberedda på det?

– Vi är heta som fan, sedan blir matchen avbruten. Djurgården vet om att det kommer hända, så de är förberedda, inte vi.

Du menar att de hanterar avbrottet bättre?

– De har ett par chanser i första halvlek som jag inte vet var de kommer ifrån, deras första mål är ju helt...de spelar bara rätt igenom hela laget, vi är inte påkopplade. Vi måste göra det bättre.

Det har ju varit avbrott i derbyn tidigare, varför kan ni inte hantera det just i dag?

– Jag vet inte, vi var jävligt heta när vi gick ut, sedan var det ett avbrott på en halvtimme.

Förkastligt det som händer, men det händer fan i varje derby. Knappast att DIF var mer förberedda på det. Eller menar han att spelarna visste att en idiot skulle sula bengal på någon flicka? Sen att han vill att matchen inte skulle spelas, kan jag förstå, han vill väl ha gratispoängen men värre om en idiot får förstöra för majoriteten. Svagt av wiland.
2018-09-02, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Förkastligt det som händer, men det händer fan i varje derby. Knappast att DIF var mer förberedda på det. Eller menar han att spelarna visste att en idiot skulle sula bengal på någon flicka? Sen att han vill att matchen inte skulle spelas, kan jag förstå, han vill väl ha gratispoängen men värre om en idiot får förstöra för majoriteten. Svagt av wiland.
IFK Göteborg mot Malmö FF och en spjutkasstande Sana!
Så självklart skulle matchen inte spelats och 3 poäng till Hammarby.
2018-09-02, 18:55
Medlem
erikp121s avatar
Går inte att skylla ifrån sig på något. Domaren må ha varit usel och ska granskas av Återvandringsverket i framtiden, men sätter man inte bollen i mål så är det svårt att vinna matchen.

Guldet är inte kört, fokus på nästa match.
2018-09-02, 19:06
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Går inte att skylla ifrån sig på något. Domaren må ha varit usel och ska granskas av Återvandringsverket i framtiden, men sätter man inte bollen i mål så är det svårt att vinna matchen.

Guldet är lika kört som dina drömmar om ett återvandringsverk. Ridå.
2018-09-02, 19:28
Medlem
Ovcharkas avatar
Nästa års trupp:

Rinne
J.Larsson* - Danielson - Une Larsson - Augustinsson
J.Eriksson - Ulvestad
Ring - Bärkroth - Eddahri
Badji

Satan i gatan, bra lag. Och ny tränare. Kan bli mycket bra.

*Bröndby
2018-09-02, 19:31
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Nästa års trupp:

Rinne
J.Eriksson - Ulvestad
Badji

*Bröndby
Ingen Erik Johansson? Eller är det J.Eriksson?
2018-09-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Nästa års trupp:

Rinne
J.Eriksson - Ulvestad
Badji

*Bröndby
10 miljoners killen E Johansson då?
2018-09-02, 19:55
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121

Han var mycket mer usel i er förra match men då klagade ni inte..
2018-09-02, 19:59
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Han verkar ha noll jävla självrespekt. Hur i helvete kan en fotbollsspelare vilja att en match avgörs på pappret istället för på plan? Det är väl ingen som tycker att det som hände är bra, men han vill straffa resten av fotbollssverige och främst alla supportrar på plats att inte se ett derby, bara för att hans lag torskade. Detta är fan i mig det mest förkastliga gnället jag sett från en fotbollsspelare i hela mitt liv.
2018-09-02, 20:04
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Han verkar ha noll jävla självrespekt. Hur i helvete kan en fotbollsspelare vilja att en match avgörs på pappret istället för på plan? Det är väl ingen som tycker att det som hände är bra, men han vill straffa resten av fotbollssverige och främst alla supportrar på plats att inte se ett derby, bara för att hans lag torskade. Detta är fan i mig det mest förkastliga gnället jag sett från en fotbollsspelare i hela mitt liv.

Sinnessjukt. Billborn pratade väl om att de var beredda på att det skulle bli avbrott också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in