Men wow vilka bortförklaringar wiland kommer med. Blir ju pinsamt.
Citat:
Enligt målvakten drog Djurgården stora fördelar av bengalskandalen innan matchen.
– Vi går på allt det här, spelet de håller på med. Att det blev avbrutet. De vet ju vad de gör, det är ju deras grej, att få oss ur balans. Så är det, vi hamnar ur balans. Det är bara att titta på matchen, vi har några chanser i första halvlek, men de är bättre än oss. De är heta, vill mer.
Varför kan inte ni komma förberedda på det?
– Vi är heta som fan, sedan blir matchen avbruten. Djurgården vet om att det kommer hända, så de är förberedda, inte vi.
Du menar att de hanterar avbrottet bättre?
– De har ett par chanser i första halvlek som jag inte vet var de kommer ifrån, deras första mål är ju helt...de spelar bara rätt igenom hela laget, vi är inte påkopplade. Vi måste göra det bättre.
Det har ju varit avbrott i derbyn tidigare, varför kan ni inte hantera det just i dag?
– Jag vet inte, vi var jävligt heta när vi gick ut, sedan var det ett avbrott på en halvtimme.
Förkastligt det som händer, men det händer fan i varje derby. Knappast att DIF var mer förberedda på det. Eller menar han att spelarna visste att en idiot skulle sula bengal på någon flicka? Sen att han vill att matchen inte skulle spelas, kan jag förstå, han vill väl ha gratispoängen men värre om en idiot får förstöra för majoriteten. Svagt av wiland.