2018-09-02, 10:32
Medlem
Guldzebrans avatar
Jag fastnade lite för det här citatet:

”En man ringer från en lägenhet i Västra Frölunda och uppger att han tagit livet av sin fru och deras yngre två barn”, skriver polisen på sin hemsida.

Kan det vara så att familjen har fler än två barn och att det finns ett eller flera äldre barn som inte dödats? Eller är det bara ett klantigt sätt att uttrycka sig på?
Citera
2018-09-02, 10:32
Medlem
En bild på familjen från julen 2017 så ser man att barnen är under 1 år ungefär så de är absolut under 2 år som de skriver.
Citera
2018-09-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
En bild på familjen från julen 2017 så ser man att barnen är under 1 år ungefär så de är absolut under 2 år som de skriver.

Dementerar mina egna uppgifter då jag kan ha tittat på fel profil på Facebook eftersom jag sökte på namnet jag fick i en youtubelänk här. Förlåt
Citera
2018-09-02, 10:51
Medlem
Var det inte ett dubbelmord precis där i krokarna för nåt år sen? Typ två tonårsgossar nermejade alldeles utanför porten en vanlig vardagkväll?
Citera
2018-09-02, 10:56
Medlem
Hittar inte på Facebook, nån som vill länka?
Citera
2018-09-02, 10:56
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Hoppas att legala vapen ej är använda i händelsen, då kommer det att bli ätter värre för alla legala vapenägare.
Inte troligt om det nu är en kriminell blatte som är GM.
Citera
2018-09-02, 10:57
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Länk till FB då.
Jag var lite snabb och hittade en facebook som är fel. Så de stämmer nog med den utpekade familjen ändå.
Citera
2018-09-02, 10:57
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZipoBibo5E8
Var det inte ett dubbelmord precis där i krokarna för nåt år sen? Typ två tonårsgossar nermejade alldeles utanför porten en vanlig vardagkväll?
Det var vid Briljant. Däremot var det en kvinna som mördade sin syster på smycke för några år sedan.
(FB) Tynnered: kvinna dömd för mord på systern Anita Hansson
Senast redigerad av Gift44 2018-09-02 kl. 11:00.
Citera
2018-09-02, 11:01
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, grymt. Han är kvar och får väl runt tio år i fängelse, sedan kan han börja om sitt liv...

Han får sitta 20-30 år på rättspsyk eller så blir det livstidsfängelse. Som vanligt några pajasinlägg från dig för att lägga diskussionen på en så låg nivå som möjligt.

Eller har några exempel på personer som mördat två barn och fått tio år?
Senast redigerad av Kafka_God 2018-09-02 kl. 11:03.
Citera
2018-09-02, 11:01
Medlem
Har sökt på alla möjliga namnkombinationer men inte hittat någon av dem på Facebook. Någon som kan länka om det finns?
Citera
2018-09-02, 11:02
Medlem
Nails avatar
AB:
Citat:
Mannen, som är i 35-årsåldern, greps på plats i lägenheten som misstänkt för trippelmordet. Han fördes till sjukhus då han även skadat sig själv, enligt Aftonbladets uppgifter.
...
Anhöriga är underrättade.
– Det är jobbigt för alla inblandade, för det är aldrig roligt när barn drabbas, säger Fuxborg.
Citera
2018-09-02, 11:02
Medlem
Kluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Hemskt. Vad är "Frölunda" för typ av område? Ghetto, medelklass eller överklass?

Frölunda Torg och Tynnered är inte särskilt lyxigt - mest stora, fula miljonprojektsklossar. Det finns dock en del trevliga lägenhetsbyggnader/områden, fin natur osv, och köpcentret precis vid Frölunda torg är jävligt stort och fräscht.

Ju närmre man kommer havet, desto finare områden (några kilometer från Frölunda). Det finns en hel del lyxkåkar och båthamnar i Fiskebäck och särskilt längs kusten i Askimsområdet och typ Näset.

Sen är det inte så fasligt långt från Mölndal, Högsbo. Majorna och centrala Göteborg heller, så någonstans däremellan börjar det blandas med/övergå från låg- till mellanklass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in