Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Eller så tokrusar AfS, men Sifo lyckas inte plocka upp detta? Men det tror jag inte. Och tror nog att det för Sverige skull kanske är bäst att rösta SD i detta val, jag själv vågar i alla fall inte chansa.
Övriga på 3.3% det är högt för Sifo, och Sd tappar, det är klargjort att AfS tar röster från SD och soffan.
Det tillsammans med en fullkomlig explosion av Facebook-likes, och en väldig uppgång i visningar på Youtube och Facebook får mig att tro att SD tappar till AfS och gör att dom tokrusar.
Även med tappet tror jag SD blir största parti, för det är tillströmningen av 7K-partister som ger det resultatet. "Hardcore-SD"-arna låg på soffan 2014 ändå då dom redan då tyckte att partiet hade blivit för mesigt.
Jag vet att det här med Facebooktrender och "likes" är rätt taffligt som argument, men jag tror ändå att det visar på att någonting kommer att hända. Likaså sketcherna med Margot Vallström där det ska kampanjas mot S, och Magdalenas insats mot Sjöstedt så ser ju S totalt uppgivna ut. Slagna på förhand. Sånt ser folk och ingen vill rösta på en förlorare. Titta på energin och glädjen hos AfS och jämför den med hur vänstern ser ut. Skrikvänstern står med sina skyltar - men med ansiktsuttryck som skvallrar om att dom känner sig tvingade att stå där. Precis som på det töntiga familjefotot.
Vänstern har gett upp med en vecka kvar - se bara Schulman i Expressen:
Citat:
Vi vet att det är dystert, men låt oss ändå vara glada en liten stund. Som orkestern på Titanic, som spelar ända in i slutet. Låt oss dansa en sista dans i oskuldens tid, och skratta en stund till, låt oss flossa med varandra en sista floss, så här i slutet, sista veckan, tills mörkret är över oss.
Mörkret är här. Nationalismens ljus har en annan våglängd och når inte igenom globalistglasögonen.