2018-08-31, 14:40
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knibis
större globalt, enklare

Så varför kan inte finska få en chans också? Det är väl inget argument för att utesluta finska.

Vill man lära sig finska så kan man väl få göra det.
Citera
2018-08-31, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Att finska ska läras ut i skolan.

Jag har inget emot att norska, danska eller finska lärs ut i skolan. Det vore mer givande än "3:e språken" spanska, tyska, franska.

Engelska lär väl fortsättningsvis vara obligatoriskt. Det är ju också ett nordiskt språk på sätt och vis.

Finska borde definitivt läras ut i skolan, det hade minskat glappet till finnarna, som det är just nu är det svårt som svensk att följa vad som händer i Finland pga språkbarriären. Danska/Norska ser jag ingen mening med att lära ut i någon större utsträckning då de är så närbesläktade till svenska att de ändå går att förstå utan någon vidare utbildning.
Citera
2018-08-31, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Med flit? Nej! Ingen skulle vara tacksammare än jag om det stämmer. Gå gärna ut med det här isf så vi slipper detta missförstånd.

Spanska är ett av världens största språk och allt viktigare för affärsmän i dagens globala värld. Kinesiska börjar också bli viktigt. Det är enligt min uppfattning essentiellt att hitta en svensk identitet i det globala istället för att låtsas som att Sverige är en ö.

T ex så är Alt högern en internationell rörelse som aldrig hade funnits om inte en del svenska högermän kunnat prata engelska.
Citera
2018-08-31, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Så varför kan inte finska få en chans också? Det är väl inget argument för att utesluta finska.

Vill man lära sig finska så kan man väl få göra det.

De får väl lära sig svenska.
Citera
2018-08-31, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vad babblar du om det är ju något av det bästa han gjort. Hedervärd inställning av Ahl.
Ser inte att intervjuaren förtjänar den respons han får då han inte är otrevlig, tycker Ahl har en lite väl extremistisk retorik. men men det är bara min uppfattning som kanske är mer liberal, fatta mig inte fel, stödjer absolut AfS fortfarande och har röstat på dem men jag kan definitivt inte hålla med om allt från AfS's sida. Det är ingen jävla grupprunks-tävling. Jag kan lova att folk i allmänhet ligger på ett spektrum mellan SD och AfS i retorik och ideologi så de är bara en verklighet man måste förhålla sig till.
Citera
2018-08-31, 14:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Alla klipp från turnén är nu tillbaka på deras kanal - bra. Borås om 12 minuter, vi får se hur stämningen är där...
Citera
2018-08-31, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knibis
Ser inte att intervjuaren förtjänar den respons han får då han inte är otrevlig, tycker Ahl har en lite väl extremistisk retorik. men men det är bara min uppfattning som kanske är mer liberal, fatta mig inte fel, stödjer absolut AfS fortfarande och har röstat på dem men jag kan definitivt inte hålla med om allt från AfS's sida. Det är ingen jävla grupprunks-tävling. Jag kan lova att folk i allmänhet ligger på ett spektrum mellan SD och AfS i retorik och ideologi så de är bara en verklighet man måste förhålla sig till.

Jag håller absolut inte med om allt heller. Men det gör man ju aldrig med något parti. Jag har dock en dragning till absoluta högermänniskor. Uppskattar emellertid din ton och tror det skulle bidra till mycket gott om fler (inklusive jag själv) försökte framföra sina synpunkter mer sansat och sakligt.
Citera
2018-08-31, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
"The odds of a Trump win closed from around 25 to 1 in August 2015 when he first announced his campaign, or a return 25 times the initial investment, according to Krishnamurty, down to 6 to 4 ahead of the first presidential debate, and 5 to 1 on Tuesday night."

http://fortune.com/2016/11/09/donald-trump-president-gamble/
Ok, så alla som säger att ”inga utanför Flashback har hört talas om AfS”, hur förklarar de då att oddsen är lägre för att AfS kommer in än vad de var för en Trumpseger på valdagen?
Citera
2018-08-31, 14:59
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi
Vill AfS slänga ut mig? Jag är född i Sverige och svensk medborgare sedan födseln. Min ena förälder är etnisk svensk och den andra etnisk dansk.
Skojar du eller? Det blir första bästa bananbåt hem till djungeln för såna som dig direkt när AfS kommer in i riksdagen!

UT MED PACKET!
Citera
2018-08-31, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi
Vill AfS slänga ut mig? Jag är född i Sverige och svensk medborgare sedan födseln. Min ena förälder är etnisk svensk och den andra etnisk dansk.
Nej, sluta ställ så fåniga frågor.

On topic: Sifo ökar gruppen övriga rejält.
Citera
2018-08-31, 15:01
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Alla klipp från turnén är nu tillbaka på deras kanal - bra. Borås om 12 minuter, vi får se hur stämningen är där...

Finns det någon livestream från göteborg?
Citera
2018-08-31, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Av de som fick medborgarskap för fyrtio år sedan är många pensionärer idag och är av vit börd. De har gjort rätt för sig då dessa var arbetskraftsinvandrare.

På vad grundar du att de fick medborgarskap på felaktig grund?

Sverige var inte första säkra land för någon av de "flyktingar" som har kommit till Sverige, eller hur? Därmed hade de enligt gällande konventioner inte rätt till asyl i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in