2018-08-31, 09:10
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Värmdö, 04:12 den 16 augusti 2018. Torbjörn Sjöström på Novus vaknar kallsvettig och gråtskrikande. På hans laptop ligger en toxisk fil som skulle kunna sudda bort Novus från kartan. Allt som Torbjörn och hans far Alf byggt upp under 12 år, utraderat med ett klick på send-knappen. Neutronbomben består av ett numeriskt fält där det står “21,8”. Stödet för SD. Han stirrar på siffran, gnuggar sig i ögonen och hoppas nånstans att den ska vara borta när han tittar igen. Icke. 21,8 stirrar obönhörligt tillbaka, kolsvart på LED-vitt. Herregud. Det är en halvtimme till deadline och han kan bara inte skicka detta till SVT. Paniken stiger. Han sneglar mot lådan i nattduksbordet där cyanidkapseln ligger. Men så kommer han på det. Nattduksbord. Låda. Handboken med stort H. Boken som låg insmugen i botten av hans goodie-bag från Bilderbergmötet. “Promille och laserprecision: Hur man manipulerar opinionsmätningar för att blåsa goyim” av Eli-Judas Lurenstein, utgiven på ZOG (Zion Original Gangstas). Han slår upp kapitlet “Att ge beställaren vad beställaren efterfrågar”. Där står: “Det exakta maxvärdet som av beställare kan tolereras för ett kontroversiellt antiglobalistiskt parti är 21,6. Överskrids denna nivå förlorar man alla uppdrag från samtliga beställare. Ja, det kan förefalla absurt specifikt – vad spelar det för roll om det är 21,6, 21,7 eller 21,8? Men genom vår omfattande forskning på hjärnaktivitet vid exponering för siffror har vi funnit att det finns ett slags larmutlösare vid exakt 21,634.” Sjöström är med ens så lättad att han svimmar av glädje. Han går in i fältet och ändrar till 21,6. Skickar till SVT. Filen tas emot med ro. Faran är avblåst... för den här gången.

Trondheim, 07:36 den 17 augusti 2018. Arve Østgaard vaknar utvilad som aldrig förr i sin vattensäng. Idag känner han sig så jävla relaxed och cool att han bestämmer sig för att gå till jobbet iförd bara kavaj. Han skippar inte bara kallingarna utan även brallorna. Full commando. Med slangen friskt dinglande i fjordvinden promenerar han med självsäkra, bredbenta John Wayne-steg till kontoret. Livet leker. Han sätter sig ner, slänger upp fötterna på skrivbordet och manspreadar så brett att det tangerar spagat. Kallar in sin assistent och ber henne beställa en laxmacka deluxe och två kalla Guinness. Så jävla flott att inte bo i PK-Sverige, tänker han. Javisst ja, Sverige. Dags att skicka senaste mätningen till Frick. Arve snabbkollar materialet. SD 21,8. Okej, whatever. Skiter i om de har 10 eller 100%, det rör inte mig. Inte beställaren heller. Klickar send. Ahhhhhhhhhh. Ska aldrig ha brallor igen.

Vasastan, 18:33 den 17 augusti 2018. Torbjörn Sjöström smyger in på toaletten med laptopen gömd under armen. Öppnar en inkognitoflik, surfar in på Nyheter Idag. “SD 21,8”. Han suckar djupt och fäller en tår. Drömmer sig bort till friheten i Norge. Landet där 21,8 inte behöver justeras ner till 21,6. Lovar sig själv att en dag ska även han springa fritt på norska ängar utan byxor och skrika “21,8!!! 21,8!!!! 21,8!!!!!” utan rädsla för repressalier.
Man får tacka för den målande beskrivningen. Hävdar fortfarande att du är ett givet författarämne. Bitvis bättre än Jens Ganman. Vad gäller OU i sig har vi ju olika uppfattningar sedan länge. Snart kommer facit. Glöm nu för fan inte och tala om när du släpper din deckare Crispan!
2018-08-31, 09:12
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
SD minskar igen i siffror beställda av Aftonbladet; Inizio fortsätter på det beprövade spåret att inte tillfråga de som tidigare uppgett SD så de ärligt kan redovisa ett lågt stöd. Classic AgendaBladet.
Vad är det som säger att manipulerat låga siffror i opinionsundersökningar motarbetar tex. SD? Kan det inte vara tvärtom? Att låga siffror gör att vissa vill "stödrösta". Eller så påverkar det inte alls. Har det gjorts någon forskning inom området?

Hur som helst har jag svårt att köpa den här "manipulationsteorin". Den känns lite väl obevisad och långsökt för att det ska förhålla sig så.
2018-08-31, 09:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Man får tacka för den målande beskrivningen. Hävdar fortfarande att du är ett givet författarämne. Bitvis bättre än Jens Ganman. Vad gäller OU i sig har vi ju olika uppfattningar sedan länge. Snart kommer facit. Glöm nu för fan inte och tala om när du släpper din deckare Crispan!
När det gäller förklaringar till felaktiga siffror så ansluter jag mig till oytos(?) målande beskrivning av hur man tvingas hjälpa till att leta efter familjens bortsprungna katt, om man själv hatar katten så anstränger man sig kanske inte så jättemycket för att hitta den heller.

Titeln på boken är given. "Mordet på opinionsinstitutet"
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-08-31 kl. 09:15.
2018-08-31, 09:17
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Bra analys.

Om "vanligt folk" ute i stugorna faktiskt vill ha dubblad kvotflyktingmottagning och öppen svenskhet, sverigecentra och kulturlotsar - då är man inte tillräckligt motiverade att skapa en politisk revolution.
Tack!

Jag tror du överskattar väljarna.

Minst 80-90% av SD:s väljare känner inte till de saker du tar upp, och av de som gör det så bryr sig 80-90% inte.

De vill rösta på det parti där deras röst ger mest minskning av invandrare, finliret struntar de totalt i, "Skynda dig, snart börjar fotbollsträningen!".
2018-08-31, 09:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
När Ulf meddelar sin avgång samlas partiet för en extrakongress med val till ny ordförande. Då har vi 67% av M-väljarna, och en ansenlig mängd lokalpolitiker, som vill samarbeta med SD.

Enter Christian Sonesson från Staffanstorp.
2018-08-31, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freshboy
Tack!

Jag tror du överskattar väljarna.

Minst 80-90% av SD:s väljare känner inte till de saker du tar upp, och av de som gör det så bryr sig 80-90% inte.

De vill rösta på det parti där deras röst ger mest minskning av invandrare, finliret struntar de totalt i, "Skynda dig, snart börjar fotbollsträningen!".

Jag tror du har rätt. Att SD paradoxalt nog lever högt på att misslyckas förmedla sin politik och göra den trovärdig. Alla "vet" att partiet är stenhårt mot invandring, vad partiet än säger. Det räcker som insikt när vardagens förändring till det sämre blir allmängods i det lokala samtalet.

Blir SD riktigt stort, är det tack vare den svenska konsensuskulturen, som tidigare tyngde. Att människor TILLSAMMANS väljer partiet.
2018-08-31, 09:37
Medlem
arbetets avatar
Då får vi se om det dyker upp någon fler OU idag. Någon sa att hen hade blivit kontaktat av YouGov i förrgår. Kan inte tänka mig att de då skulle sitta med sina siffror tills nästa vecka, Lågoddsare att deras kommer under eftermiddagen alltså.
2018-08-31, 09:57
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Då får vi se om det dyker upp någon fler OU idag. Någon sa att hen hade blivit kontaktat av YouGov i förrgår. Kan inte tänka mig att de då skulle sitta med sina siffror tills nästa vecka, Lågoddsare att deras kommer under eftermiddagen alltså.

Sentio kommer idag.
2018-08-31, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vad är det som säger att manipulerat låga siffror i opinionsundersökningar motarbetar tex. SD? Kan det inte vara tvärtom? Att låga siffror gör att vissa vill "stödrösta". Eller så påverkar det inte alls. Har det gjorts någon forskning inom området?

Hur som helst har jag svårt att köpa den här "manipulationsteorin". Den känns lite väl obevisad och långsökt för att det ska förhålla sig så.

Har sagt flera gånger SD + AfS kommer få 27-28 % tillsammans.

Ifall AfS kommer med i OM på "riksdags-nivå" ca 3 % kan detta gynna både SD och AfS på M:s bekostnad.
Kan tänka vissa moderater väljer det mer normaliserade partiet SD, medan andra moderater gillar AfS tankar på en platt inkomstskatt samt upphöra med alla kostnader för Sverige utomlands!
Senast redigerad av Hultabultan 2018-08-31 kl. 10:04.
2018-08-31, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag förtidsröstade faktiskt själv i går, för första gången. Främst för att jag skulle på ett möte alldeles bredvid där jag visste att förtidsröstning ägde rum. Så i mitt fall var det mest för att spara tid.

Är det så att förtidsrösterna kommer in sist i rösträkningen, eller hur funkar det?
Jag gjorde detsamma, kändes skönt att ha det gjort (man kan ju bli påkörd eller nåt peppar peppar) - nu har jag gjort vad jag kan göra för att rädda Sverige.
2018-08-31, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När det gäller förklaringar till felaktiga siffror så ansluter jag mig till oytos(?) målande beskrivning av hur man tvingas hjälpa till att leta efter familjens bortsprungna katt, om man själv hatar katten så anstränger man sig kanske inte så jättemycket för att hitta den heller.

Titeln på boken är given. "Mordet på opinionsinstitutet"

Ja, om Sjöström letar efter kattjäveln kanske han kallar oentusiastiskt och drar fötterna efter sig, bara litegrann. Eller letar efter den på krogen.
2018-08-31, 10:02
Medlem
freshboys avatar
Förlåt om jag är tjatig! Med tanke på hur omöjligt det är att mäta opinionen i detta fallet, vill jag återkomma till min nyckelfråga:

Är det rimligt att flyktingkrisen 2014 + drottninggatan + gängskjutningar + sexbrotten + tiggarna + "öppnare media" + "allt annat" lett till att SD:s tidigare tillväxttakt halverats 2014->2018 jämfört med 2010->2014?

Tillväxten har gått från 100% till 50%. Dvs SD får 19% och inte 25% 2018.

Har SD nått ett tak vid 20%, trots att SOM-institutets undersökningar visar på en majoritet som vill minska invandringen?

Är detta troligt? Eller är det mer troligt att OI har fel?

Självklart har M delvis svängt sedan 2014. Men man undrar hur mycket när Ulf i SVT:s intervju inte vill peka ut invandrare som anledningen till de ökade sexbrotten, detta trots t.ex. Uppdrag Gransknings program förra veckan.

Jag påstår inte att Sverige var ett himmelrike 2014, men 6 ytterligare procentenheter sedan 2014 känns som en mycket dålig utdelning.

Jag eftersöker alltså en mer kvalitativ diskussion kring om 6 ytterligare procentenheter är rimligt. Jag välkomnar dina argument för eller emot.
Senast redigerad av freshboy 2018-08-31 kl. 10:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in