2018-08-30, 21:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Sjuk?

Ja. Eller så cachade hon med SD den 30/3 men de bestämde tillsammans att inte logga dem. Men nu väljer alltså SD att logga dem i efterhand och berätta att de var tillsammans den dagen, av någon anledning?
Citera
2018-08-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det kan ju vara så att de ville att det skulle se ut så.

Det är ytterligare ett tänkbart scenario. Att båda just då ville dölja det.
Citera
2018-08-30, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja. Eller så cachade hon med SD den 30/3 men de bestämde tillsammans att inte logga dem. Men nu väljer alltså SD att logga dem i efterhand och berätta att de var tillsammans den dagen, av någon anledning?

Av samma anledningar som vissa här menar att LW drevs av? Burkkåthet och cachestatus.
Citera
2018-08-30, 21:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Av samma anledningar som vissa här menar att LW drevs av? Burkkåthet och cachestatus.

Nej, jag tror inte det är därför. I så fall kunde han ju loggat dem utan att ha nämnt att Soft var med. Det känns som att det var viktigt att berätta att de cachade tillsammans den dagen. Men varför?
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-30 kl. 21:48.
Citera
2018-08-30, 21:54
Medlem
Citat:
Nej, jag tror inte det är därför. I så fall kunde han ju loggat dem utan att ha nämnt att Soft var med. Det känns som att det var viktigt att berätta att de cachade tillsammans den dagen.

För att bekräfta det flera utav oss sett och tror: att de har fortsatt umgås

Jag tror inte att SD kan göra rätt i vissas ögon. Jagar han inte burkar så sitter han i förhör, jagar han burkar är han en manisk iskall person, lägger han upp bilder så är han galen och gör han det inte så har han något att dölja, skriver han inget om Lena är han mördaren och skriver han om det så är det för att... det spelar inte någon roll vad karln gör för han är redan körd. Hans advokat har ju uttalat sig häromdagen om hans klients situation. Min tolkning är att situationen är ansträngd som fan. Kanske har SD fått rådet att "leva som vanligt i möjligaste mån" och då innefattar det kanske i hans hjärna att lägga alla kort på bordet. Om han och LW hade en överenskommelse om att inte visa att de umgicks så väljer han kanske nu att faktiskt 'come clean'.
Citera
2018-08-30, 22:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Om nu cachandet den 30/3 loggades i efterhand, vet man i så fall exakt när det loggades?
Citera
2018-08-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om nu cachandet den 30/3 loggades i efterhand, vet man i så fall exakt när det loggades?

Jag tror det är lögn från början till slut.
Återigen, de kunde ha skrivit olika datum, olika historier. LW skull inte låtit bli att logga, aldrig.
En praktlögn. Snaran dras åt
Citera
2018-08-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Återigen, de kunde ha skrivit olika datum, olika historier. LW skull inte låtit bli att logga, aldrig.

Men du kan hålla med om att SD och LW under flera år hade en överenskommelse om att ingenting säga, till någon, när det gällde deras relation?
Fast när det gäller ett antal geocacheburkar så skulle LW alltså aldrig ha mörkat något?
Citera
2018-08-30, 22:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Vet inte hur det fungerar men skriver man inte datum på loggremsa som finns i cacherna?
Det pratas om att han bakloggade just 30/3 så jag antog att datumet inte ifrågasattes utan bara huruvida LW var med eller inte, om jag inte missförstått.
Citera
2018-08-30, 22:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, alla här verkar ju vara överens om att SD har loggat det här (30/3) i efterhand.
Citat:
Så varför bakdaterar SD loggar och hävdar att han var med henne?
Men när menar ni alltså i så fall att det skall ha loggats?
Citera
2018-08-30, 22:20
Medlem
Citat:
Men du kan hålla med om att SD och LW under flera år hade en överenskommelse om att ingenting säga, till någon, när det gällde deras relation?
Fast när det gäller ett antal geocacheburkar så skulle LW alltså aldrig ha mörkat något?

De loggade ju öppet under åren, varför skulle de dölja det våren 2018?
Nej de är ju maniska cachare, det går inte ihop. SD har vana av lögner då han var otrogen under åratal, ständigt. Inte ens hans närmaste vapendragare JG visste om något, och då umgicks de ändå flitigt alla tre.
JG blev upprörd och kände sig sviken som så många andra i SDs närhet.
Citera
2018-08-30, 22:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
För att bekräfta det flera utav oss sett och tror: att de har fortsatt umgås

Jag tror inte att SD kan göra rätt i vissas ögon. Jagar han inte burkar så sitter han i förhör, jagar han burkar är han en manisk iskall person, lägger han upp bilder så är han galen och gör han det inte så har han något att dölja, skriver han inget om Lena är han mördaren och skriver han om det så är det för att... det spelar inte någon roll vad karln gör för han är redan körd. Hans advokat har ju uttalat sig häromdagen om hans klients situation. Min tolkning är att situationen är ansträngd som fan. Kanske har SD fått rådet att "leva som vanligt i möjligaste mån" och då innefattar det kanske i hans hjärna att lägga alla kort på bordet. Om han och LW hade en överenskommelse om att inte visa att de umgicks så väljer han kanske nu att faktiskt 'come clean'.

Det kanske är så att SD försöker tona ner ett eventuellt motiv. Ponera att utredningen innehåller motstridiga uppgifter från två läger. Det ena lägret: LW kände sig under en period rädd för SD, hon har vittnat om detta och det kanske finns it-forensiskt material som pekar på det. Det andra lägret hävdar att så inte var fallet för att de umgicks som vanligt. SD tillhör då det lägret, och vill bakdatera loggen för att försöka påvisa att LW inte ska haft något emot att umgås med honom. Detta för att försöka underminera vittnesmål och andra omständigheter från det första lägret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in