2018-08-30, 17:06
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Du kan tro och spekulera allt du vill. Jag garanterar dig att du inte kommer kunna konvertera någon tillbaka till SD här i tråden, sluta slösa din tid.
Som jag skrev så försöker ja inte påverka någon hur de ska rösta.

"Men men. Alla röstar ju på vad dom vill. Ja försöker inte påverka något utan ifrågastätter bara om det inte vore smartare att få SD till Sveriges största parti."
Citera
2018-08-30, 17:08
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08

"Men men. Alla röstar ju på vad dom vill. Ja försöker inte påverka något utan ifrågastätter bara om det inte vore smartare att få SD till Sveriges största parti."

Ursäkta mig, slutade läsa efter 5:e raden.
Citera
2018-08-30, 17:09
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Fast det fungerar ju inte så. Hur mycket man än kommer att höras så kommer man inte att få chans att få igenom något av det man vill när det kommer till förhandling och till sist omröstning.
Jag tycker det är väldigt dumt att sprida folk över flera partier när man skulle kunna få igenom saker tillsammans istället.
Och ska jag vara helt ärligt så tror jag inte att AFS kommer att få 4% det här valet. Man har helt enkelt startat för sent.
Titta tex på Fi *spottar* som har ett ganska stort stöd av idioter över hela landet, inte ens dom nåt 4%. Där röstar folk på dom enbart för namnet utan att ens veta vad dom står för.
De som röstar på AFS vet ju vad dom vill, ändå lär de inte räcka på långa vägar.
Men men. Alla röstar ju på vad dom vill. Ja försöker inte påverka något utan ifrågastätter bara om det inte vore smartare att få SD till Sveriges största parti.
AFS kommer inte att bli de.
4 år till med sandlåda med de andra partierna kommer att vara bedrövligt.
Man kan tycka att Åkesson är mesig men jag ser det som en taktik som enda chans att något annat parti ska vilja samtala överhuvudtaget. Utan de kommer man ingenstans. Sen kan man sitta och tycka och säga det ena eller de andra men man kommer aldrig kunna påverka på riktigt så länge man är ensam, och det gäller alla partier i Sveriges riksdag.

Ok.
Citera
2018-08-30, 17:09
Medlem
Finns det någon organisation ute i kommunerna som lägger valsedlar i olika vallokaler? I Stockholm så kan jag tänka mig att det funkar bra men hur är det i Skåne t.ex?
Citera
2018-08-30, 17:11
Medlem
Citat:
Fast det fungerar ju inte så. Hur mycket man än kommer att höras så kommer man inte att få chans att få igenom något av det man vill när det kommer till förhandling och till sist omröstning.
Jag tycker det är väldigt dumt att sprida folk över flera partier när man skulle kunna få igenom saker tillsammans istället.
Och ska jag vara helt ärligt så tror jag inte att AFS kommer att få 4% det här valet. Man har helt enkelt startat för sent.
Titta tex på Fi *spottar* som har ett ganska stort stöd av idioter över hela landet, inte ens dom nåt 4%. Där röstar folk på dom enbart för namnet utan att ens veta vad dom står för.
De som röstar på AFS vet ju vad dom vill, ändå lär de inte räcka på långa vägar.
Men men. Alla röstar ju på vad dom vill. Ja försöker inte påverka något utan ifrågastätter bara om det inte vore smartare att få SD till Sveriges största parti.
Man kan tycka att Åkesson är mesig men jag ser det som en taktik som enda chans att något annat parti ska vilja samtala överhuvudtaget. Utan de kommer man ingenstans. Sen kan man sitta och tycka och säga det ena eller de andra men man kommer aldrig kunna påverka på riktigt så länge man är ensam, och det gäller alla partier i Sveriges riksdag.

Absolut alla röstar precis som de vill. Men lek med tanken sd får 47 % av rösterna i riksdagen, absolut inget annat parti vill sammarbeta med dem inte prata med de, om då afs finns i riksdagen så skulle de bli möjligt få över 50 % av 2 partier där sd har mest att säga till om ändå men afs kan påverka sd på ett positivt sätt. Just nu vet väl ingen hur de ser ut efter valet då alla bara ljuger innan som alltid. Men drömmen vore ju SD, KD, M AFS. Dröma kan man alltid få göra hehe
Citera
2018-08-30, 17:13
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:

Spelar ingen roll om SD får 25% eller 29% inte ens om de skulle få 35%, de är totalt utestängda från något inflytande, ditt resonemang hade haft någon form av bäring om SD låg på 46% och strävade mot 50%, nu är de i stort sett i ingenmansland, du kommer med största sannolikhet få en DÖ 2.0 eller en blocköverskridande koalition ledd av Annie Lööf som Statsminister mellan blocken då hon är den mest massinvandringsfanatiska av de alla och hon fått "The Wallenberg tap" 2017, precis som Löfven och Reinfeldt fick på sommaren innan valen när de blev Statsministrar.

SD är borta från makten i 4 år till.
Alltså behöver AfS komma in i Riksdagen för att fortsätta skjuta på utvecklingen.
Detta har redan diskuterats tidigare i tråden, ett tips är att läsa, många intressanta diskussioner.

Men AfS behövs speciellt som en blåslampa i Lata-SDs röv speciellt dess lata och alldeles för liberala partiledning, men även för att skrämma slag på Sjupartiet och korrupta politiker.
Citera
2018-08-30, 17:14
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:

Fi ligger runt 1 procent. Knappast ett stort stöd. De haussades av media 2014 och det räckte ändå inte. Så många galna hens finns det faktiskt inte.

AfS har tigits ihjäl av gammelmedia men går ändå som tåget.

Och titta bara på debaclet i Uddevalla idag. En vänsterkärring som föegäves försöker tygla sina ditledda babbelackor. På andra sidan - resten av vänstern, som tydligen inte ville hänga med babbelackorna - sojapojkar, gråtande tonårstjejer och skrikande kärringar.
Citera
2018-08-30, 17:17
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Finns det någon organisation ute i kommunerna som lägger valsedlar i olika vallokaler? I Stockholm så kan jag tänka mig att det funkar bra men hur är det i Skåne t.ex?

AfS har över 1400 aktivister som har jobbat fullhjärtat med att lägga ut valsedlar i så många vallokaler som möjligt. Jag skulle tro att runt 99% av alla vallokaler har blivit besökta av dem, sen vet man ju inte om någon vänsterfeminist har varit där och gömt dem.
Citera
2018-08-30, 17:28
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurzio
Absolut alla röstar precis som de vill. Men lek med tanken sd får 47 % av rösterna i riksdagen, absolut inget annat parti vill sammarbeta med dem inte prata med de, om då afs finns i riksdagen så skulle de bli möjligt få över 50 % av 2 partier där sd har mest att säga till om ändå men afs kan påverka sd på ett positivt sätt. Just nu vet väl ingen hur de ser ut efter valet då alla bara ljuger innan som alltid. Men drömmen vore ju SD, KD, M AFS. Dröma kan man alltid få göra hehe
Ja jag önskar ju att de kunde bli ett SD, KD och M (inget emot AFS heller men tror inte dom når så långt).
SD kommer att hamna runt 30%, max. KD kommer att ligga ungefär som förra valet mellan 4-5% och M kanske 27%.
SD måste in med någon av de större och då är ju M bäst. Centern vore riktigt illa, men de kommer aldrig att hända.

Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Spelar ingen roll om SD får 25% eller 29% inte ens om de skulle få 35%, de är totalt utestängda från något inflytande, ditt resonemang hade haft någon form av bäring om SD låg på 46% och strävade mot 50%, nu är de i stort sett i ingenmansland, du kommer med största sannolikhet få en DÖ 2.0 eller en blocköverskridande koalition ledd av Annie Lööf som Statsminister mellan blocken då hon är den mest massinvandringsfanatiska av de alla och hon fått "The Wallenberg tap" 2017, precis som Löfven och Reinfeldt fick på sommaren innan valen när de blev Statsministrar.

SD är borta från makten i 4 år till.
Alltså behöver AfS komma in i Riksdagen för att fortsätta skjuta på utvecklingen.
Detta har redan diskuterats tidigare i tråden, ett tips är att läsa, många intressanta diskussioner.

Men AfS behövs speciellt som en blåslampa i Lata-SDs röv speciellt dess lata och alldeles för liberala partiledning, men även för att skrämma slag på Sjupartiet och korrupta politiker.
Lööf hoppas nog på att få bli statsminister och regera tillsammans med S och V, och det tror ja är väldigt troligt att de blir också.
SD måste in på något sätt. AFS kan inte hjälpa till där.
Och mer radikal politik kommer inte att gynna någon utan bara göra glappet ännu större.
Men som jag sa, om 4 år när muslimska paritet är med och får 25-30% så gäller de att man är med redan.
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Fi ligger runt 1 procent. Knappast ett stort stöd. De haussades av media 2014 och det räckte ändå inte. Så många galna hens finns det faktiskt inte.

AfS har tigits ihjäl av gammelmedia men går ändå som tåget.

Och titta bara på debaclet i Uddevalla idag. En vänsterkärring som föegäves försöker tygla sina ditledda babbelackor. På andra sidan - resten av vänstern, som tydligen inte ville hänga med babbelackorna - sojapojkar, gråtande tonårstjejer och skrikande kärringar.
Fi fick strax över 3% sist och kommer inte att backa nu, tyvärr. Men 4% bör dom inte få.
Dom har kört i många år för att komma dit. Nu när "feministiska" S tappar så går folk till V och troligen Fi (hemska tankar).

Men ja ska inte hänga här och störa era diskussioner utan ville bara höra hur ni tänker gällande att hjälpa SD, men nu förstår jag att man vill gå ensamma.
Efter valet får vi se hur det gått.
Ha en bra kväll och lycka till!
Citera
2018-08-30, 17:29
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Ah men så kan det liksom gå om dom sprider ut rasistiska hatiska budskap ju. Att typ skrika ut hat mot folkgrupp så blir det ju såhär ju.

Vad var det för rasistiska och hatiska budskap som var ”hat mot folkgrupp” då?

Har inte möjlighet att se klippen ännu så vore guld om du kunde upplysa mig
Citera
2018-08-30, 17:57
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Fast SD står ju närmast AFS politiskt och är redan ett stort parti. Vore de inte smart att få dom att kanske bli störst istället för att ge AFS typ någon enstaka stol riksdagen där dom inte kommer att höras?
Jag vet inget som Åkesson sagt om AFS (länka gärna) men det är ju inte konstigt om man vill samarbeta med ett stort parti istället för ett som inte kommer att ge någon skillnad när man kommer till att få makt att ta beslut?
Jag säger inget emot AFS men det här valet (deras första) är kanske inte då AFS ska blomstra utan då SD ska kliva fram på riktigt. Om 4 år kan vara nåt annat då även muslimska partiet kommer att vara med och få enormt mycket röster.
SD måste få inflytande efter detta val om man på riktigt ska kunna få förändring bland dom andra partierna och de får man förmodligen bara genom att bli största parti.

Hoppas du (och andra) förstår hur jag menar.

Obegripligt korkat resonemang.
SD börjar nu slutligen efter åtta års monopolist-dvala, där de så sakteliga har glidit allt djupare in i PK träsket, inse att de förlorar röster om de inte skärper sin politik.
Det finns inget viktigare för Sverige än att AfS tar plats i Riksdagen.
SD utan AfS i Riksdagen kommer i slutändan endast resulterar i ytterligare ett parti i sjuklövern.

Alla dessa välmenande SD-aktivister inser inte ironin av att försöka övertala mig att rösta på SD, när samma individer hade osmaken att kallade mig nazist, rasist och facist när jag 2006 och 2010 försökte övertala dem att rösta på SD.

Sent skola syndaren vakna…
Citera
2018-08-30, 18:16
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Inser du att det finns fler frågor än invandringspolitiken?

Ekonomiskt står SD till vänster medan AfS står till höger. Enligt din förvirrade logik följer det att du anser att S och M borde gå ihop då bägge tror på en stor invandring och de skulle få mer uträttat om de fick igenom saker tillsammans.

Eller ännu bättre, varför går inte ALLA partier ihop!? Då skulle de få igenom precis ALLT de ville utan problem. Då kunde man dessutom spara in massa pengar på hålla massa meningslösa val.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in