2018-08-29, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
När var det som hon förlorade oskulden? I samband med urträdelsen av livets ord antar jag? Det kanske började fingras lite väl mycket mellan benen och kanske insåg att det inte passade så bra med de regler och värderingar som finns hos livets ord? Ut med huvudet före när ledarna i livets ord fick höra att någon kille hade varit och särat på musslan och kittlat runt.

Hon har nog "fördrivit demoner" tillsammans med prästen innan hon ens blev byxmyndig.

Allt i Jesu namn..
Citera
2018-08-29, 16:46
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Med tanke på att hon gått i Livets ords skola och nu gör karriär inom KD så är möjligheterna stora att hon fortfarande tror att Jesus ska rädda världen och bygger sin politik på det.
Inget fel i det, men känns väldigt 80 tal..
80-tal?

Sverige var ännu mer sossemarinerat och sekulariserat då än vad det är idag. Därför Livets Ord sågs som ett så apart fenomen.
Citera
2018-08-29, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
80-tal?

Sverige var ännu mer sossemarinerat och sekulariserat då än vad det är idag. Därför Livets Ord sågs som ett så apart fenomen.

Men samtidigt var hela frikyrkorörelsen jävligt "inne". Carola och Peter Jöback och allt vad det hette.
Det där med att prisa Jesus och lägga pengar i Ulf Ekmans helikopter skulle alla göra.
Citera
2018-08-30, 10:14
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Med tanke på att hon gått i Livets ords skola och nu gör karriär inom KD så är möjligheterna stora att hon fortfarande tror att Jesus ska rädda världen och bygger sin politik på det.
Inget fel i det, men känns väldigt 80 tal..
Ja om man tycker att moral od skall inpräntas i ungdomen så är hon helt rätt, bakgrunden hoppar jag över, den är ointressant, och de som tror på jesus skall väl få göra detta eller hur?
Hon är påläst snygg och smart, det kommer nog rädda hennes parti tror jag , över 4 procent gränsen
Citera
2018-08-30, 10:16
Medlem
EBT dök INTE upp på Nybroplan igår vid middagstid, till skillnad från Jimmie och Jan.
Skulle gärna vilja veta vad som höll henne borta.

Steffos och Jennies program där de reser runt och träffar partiledarna är väl sådär men
man fick i alla fall veta lite mera om vad hennes mormor "råkat ut för" i mötet med
hemtjänsten (som säkert ville väl men var lite fyrkantiga i mötet med den gamla
damen) ...
Citera
2018-08-30, 18:30
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Ja om man tycker att moral od skall inpräntas i ungdomen så är hon helt rätt, bakgrunden hoppar jag över, den är ointressant, och de som tror på jesus skall väl få göra detta eller hur?
Hon är påläst snygg och smart, det kommer nog rädda hennes parti tror jag , över 4 procent gränsen
He he påläst, visste inte vem som skrivit Gösta Berlings saga. Är du lika påläst?
Citera
2018-08-30, 20:17
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
He he påläst, visste inte vem som skrivit Gösta Berlings saga. Är du lika påläst?
Är den frågan viktig? Inte för mig i allfall även om jag kunde just den
Men hata ni, jag skiter i vilket, jag har min övertygelse om människor som kommer i min väg, ibland dåligt ibland bra, beror på hur man ser det.
Ha en trevlig kväll
Citera
2018-09-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Är den frågan viktig? Inte för mig i allfall även om jag kunde just den
Men hata ni, jag skiter i vilket, jag har min övertygelse om människor som kommer i min väg, ibland dåligt ibland bra, beror på hur man ser det.
Ha en trevlig kväll

Oviktigt är det inte. Den som inte vet vilka som skrev Giftas och Gösta Berlings Saga har en stor bildningslucka. Det är okej att ha det, men det anstår inte en partiledare i Sverige – särskilt inte en som pratar om en litteraturkanon.

Jag litar inte på obildade personer i ledande ställning. Risken är att de inte förmår tolka samtidsutvecklingen och se mönster i den.
Citera
2018-09-08, 23:44
Bannlyst
Uppenbart sönderspacklad igår i senaste partidebatten, högklackat, putade med läpparna och gick på som en ångvält efter inövat manus, vilka röster fiskade hon efter?
Citera
2018-09-08, 23:52
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Uppenbart sönderspacklad igår i senaste partidebatten, högklackat, putade med läpparna och gick på som en ångvält efter inövat manus, vilka röster fiskade hon efter?

Hon gjorde bra ifrån sig.
Citera
2018-09-09, 02:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks

Hon är snygg och vill antagligen visa upp sig som en representativ partiledare, hon kan dessutom snacka omkull vem som helst. Menar du att hon istället skulle visa upp sig mysbyxor och handgjorda sandaler?
Citera
2018-09-11, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Oviktigt är det inte. Den som inte vet vilka som skrev Giftas och Gösta Berlings Saga har en stor bildningslucka. Det är okej att ha det, men det anstår inte en partiledare i Sverige – särskilt inte en som pratar om en litteraturkanon.

Jag litar inte på obildade personer i ledande ställning. Risken är att de inte förmår tolka samtidsutvecklingen och se mönster i den.

Det var en tid jag tyckte som dig. Jag trodde på att Björklund eller att någon annan skulle fixa skolan. Det bidde Fridolin. Nu är Ebbas politiska budskap viktigare än alla medborgares allmänbildning. Jag har ingen nytta av att ha läst Giftas när jag ser islams månggiften accepteras i Sverige.

Nu ser jag på kristendomen som en underskattad kraft som hållit islamister borta från Europa i tusentals år. Jag tror på Ebba och att hennes tro är en god kraft i politiken, som kommer minska islamiseringen av Sverige. Hade folk varit kristna hade vi sluppit det elände vi ser i dagens Europa med islamisering och Moskéer överallt. Det är bara kristna som kan motverka islam utan att hamna i rasistträsket. Ebba är helt rätt i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in