Citat:
Ursprungligen postat av
Flintkola
Har sneglat mer och mer åt AFS faktiskt.
Kikade på AFS torgmöte från Uppsala, Jeff Ahl är klockren. Allt han säger håller jag med om.
Likaså Lennart var oerhört intressant att lyssna på.
Funderar på att följa Flashbacksdasen röstning:
Riksdagsval: Alternativ för Sverige
Landstingsval: Sverigedemokraterna
Kommunval: Sverigedemokraterna
AfS i riksdagsvalet, samt SD i de övriga två är nog den överlägset vanligaste kombinationen från AfS-väljare i år. Sedan är det även en bra kompromiss för de som velar, att de ändå stöder SD i kommun och landsting. De behöver med andra ord inte ha för dåligt samvete.
Jag tror du kommer att ångra dig om du inte stöder AfS till riksdagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
.SMOrcimus.PriME
Kan säga att hypen och nervositeten är minst lika stor inför valet 2010 då man med spänning och förväntan hoppades på SD. Kanske ännu större, får se hur det känns på valdagen!
Citat:
Ursprungligen postat av
Milton-E
Det påminner faktiskt lite om 2010 när man la sin röst på Sverigedemokraterna. Förväntan och nervositeten huruvida dom skulle klara att komma in eller ej.
Också då var känslan av en stigande kurva där intresset för SD ökade allt mer ju närmare valet vi kom. Om det räcker denna gången vet vi ju inte än men känslan är i alla fall positiv.
Tycker utan tvekan att som AfS-väljare att detta val är betydligt mer nervöst (på ett bra sätt), än 2010 ens kommer i närheten av. SD låg i många mätningar på drygt 4 procent, så jag var faktiskt 99 procent övertygad om att de skulle komma in. Så valnatten 2010 blev mer en chillnatt för min del.
Årets val å andra sidan? Utgår inte från att de ska komma in. Däremot utgår jag från att de ska få åtminstone minst 2,5 procent... når de detta blir jag hyfsat nöjd. Men det är mycket möjligt att de får betydligt mer än så, och det är även möjligt att de kommer in med rätt god marginal.
Helt klart kommer det att bli tajtare detta val med AfS, än vad det var 2010 med SD. Desto större anledning för oss AfS-sympatisörer att vara stolta om de klarar hela vägen in till riksdagen.