Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-25, 14:40
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
... Sofia har väl ett flertalet gånger sagt att "politik är nedströms från kultur som är nedströms från demografi.". Vilket onekligen gör det extra komiskt att hon kandiderade för Centern så sent som förra valet.

Så uttryckte sig också Jonsson i Falun.
Helt sant och också en tydlig bild som är svår att värja sig emot även för en hjärntvättad medelsvensson - eftersom de känner i hjärtat att det är sant. Fortsätt med den! Formuleringar med hög verkan i målet!
Citera
2018-08-25, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Så, då har man förtidsröstat.

Stod länge och funderade på om man skulle hoppa kommun och landsting men till slut fick det bli SD då en av min käre mors bekanta står på listan, så fick bli ett personkryss på honom.

Riksdagen blev givetvis AfS, där blev det ett kryss på en herre hemmahörande i min kommun.

AfS valsedlar fanns för örvigt bland dom andra, inget fuskande på den platsen iallafall. La ändå ner mina överblivna valsedlar.

Kan säga att hypen och nervositeten är minst lika stor inför valet 2010 då man med spänning och förväntan hoppades på SD. Kanske ännu större, får se hur det känns på valdagen!

Trevlig helg mina vänner, nu tar vi tillbaka Sverige! Ses i Stockholm den sjunde

Det påminner faktiskt lite om 2010 när man la sin röst på Sverigedemokraterna. Förväntan och nervositeten huruvida dom skulle klara att komma in eller ej.

Också då var känslan av en stigande kurva där intresset för SD ökade allt mer ju närmare valet vi kom. Om det räcker denna gången vet vi ju inte än men känslan är i alla fall positiv.
Citera
2018-08-25, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flintkola
Har sneglat mer och mer åt AFS faktiskt.

Kikade på AFS torgmöte från Uppsala, Jeff Ahl är klockren. Allt han säger håller jag med om.

Likaså Lennart var oerhört intressant att lyssna på.

Funderar på att följa Flashbacksdasen röstning:

Riksdagsval: Alternativ för Sverige
Landstingsval: Sverigedemokraterna
Kommunval: Sverigedemokraterna

AfS i riksdagsvalet, samt SD i de övriga två är nog den överlägset vanligaste kombinationen från AfS-väljare i år. Sedan är det även en bra kompromiss för de som velar, att de ändå stöder SD i kommun och landsting. De behöver med andra ord inte ha för dåligt samvete.

Jag tror du kommer att ångra dig om du inte stöder AfS till riksdagen.

Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Kan säga att hypen och nervositeten är minst lika stor inför valet 2010 då man med spänning och förväntan hoppades på SD. Kanske ännu större, får se hur det känns på valdagen!

Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det påminner faktiskt lite om 2010 när man la sin röst på Sverigedemokraterna. Förväntan och nervositeten huruvida dom skulle klara att komma in eller ej.

Också då var känslan av en stigande kurva där intresset för SD ökade allt mer ju närmare valet vi kom. Om det räcker denna gången vet vi ju inte än men känslan är i alla fall positiv.

Tycker utan tvekan att som AfS-väljare att detta val är betydligt mer nervöst (på ett bra sätt), än 2010 ens kommer i närheten av. SD låg i många mätningar på drygt 4 procent, så jag var faktiskt 99 procent övertygad om att de skulle komma in. Så valnatten 2010 blev mer en chillnatt för min del.

Årets val å andra sidan? Utgår inte från att de ska komma in. Däremot utgår jag från att de ska få åtminstone minst 2,5 procent... når de detta blir jag hyfsat nöjd. Men det är mycket möjligt att de får betydligt mer än så, och det är även möjligt att de kommer in med rätt god marginal.

Helt klart kommer det att bli tajtare detta val med AfS, än vad det var 2010 med SD. Desto större anledning för oss AfS-sympatisörer att vara stolta om de klarar hela vägen in till riksdagen.
Senast redigerad av IKN 2018-08-25 kl. 15:06.
Citera
2018-08-25, 15:24
Medlem
StuGs avatar
Enköping

Hahne har finslipats och håller ett kraftfullt och engagerande tal med både patos och konkreta fakta. Utan behöva ta i för mycket. Gott! Fortsätt framåt! 🙂

Bästa av Jeff hittills. Det håller i alla väder ända till Stockholm 7/9.

Bra övergripande tal av Kasselstrand. Den antidemokratiska DÖ och en vink till svikna och trötta s-väljare också. Om "integrationspolitiken". Om eget ansvar. Om andra länders regler - klockrent om Singapore. Det håller också att upprepas hela turnén! Dessutom bra ögonöppnare på medelsvensson.
Senast redigerad av StuG 2018-08-25 kl. 15:58.
Citera
2018-08-25, 15:52
Medlem
På talet i Uppsala i dag kom det fram att AfS nu har nästan 1500 aktivister. Enormt bra rekryterat på endast 5 månader. AfS är framtiden!
Citera
2018-08-25, 15:57
Medlem
robotguras avatar
Synd att man inte kan köpa aktier i politiska partier.
Vi hade alla varit miljonärer om ett par år.
Citera
2018-08-25, 15:58
Medlem
DirtyBerties avatar
Hälsade på en polare i Uppsala idag och vi råkade gå förbi dragarbrunnsgatan som var avspärrad. Ut strömmade det 40-tals musik, gamla klassiker, så vi stod kvar och kollade. Det var kanske ett hundratal åskådare och en överväldigande majoritet var välvilligt inställda. Mellan talen och applådåskorna försökte den röda fascistvänstern hetsa med inövade ramsor som påminde mest om forna DDR och jag garvade när jag såg hur idioterna sträckte långfinger i en timme, vilken demokratiyttring.

Kasselstrand gav ett rätt precist budskap med tilltalande engagmang. Hahne kunde nog försöka hålla sig till ett mer engagerande manus. Var lite sådär tycker jag. Men behållningen var Jeff Ahl och hans polare från Uppsala. Här var det raka rör och handflatorna gick varma. Jeff hade pondus och höjde nivån märkbart. Han borde ges mer utrymme. 3/5.

En grej till, fräscha batterier ger kontinuitet och bromsar gapvänstern.
Senast redigerad av DirtyBertie 2018-08-25 kl. 16:13.
Citera
2018-08-25, 16:12
Medlem
Vad tror ni i tråden om poliser och deras benägenhet att rösta AfS? De om några känner väl till aktivister inom myndigheter, myndighets-haveri och framförallt all skenande kriminalitet. Frågan är ifall de "nöjer" sig med SD? AfS har ju dessutom Lennart Matikainen eller vad han heter, som har jobbat med poliser sedan länge. Det borde vara en faktor som är till fördel för AfS.

Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Hälsade på en polare i Uppsala idag och vi råkade gå förbi dragarbrunnsgatan som var avspärrad. Ut strömmade det 40-tals musik, gamla klassiker, så vi stod kvar och kollade. Det var kanske ett hundratal åskådare och en överväldigande majoritet var välvilligt inställda. Mellan talen och applådåskorna försökte den röda fascistvänstern hetsa med inövade ramsor som påminde mest om forna DDR och jag garvade när jag såg hur idioterna sträckte långfinger i en timme, vilken demokratiyttring.

Kasselstrand gav ett rätt precist budskap med tilltalande engagmang. Hahne kunde nog försöka hålla sig till ett mer engagerande manus. Var lite sådär tycker jag. Men behållningen var Jeff Ahl och hans polare från Uppsala. Här var det raka rör och handflatorna gick varma. Jeff hade pondus och höjde nivån märkbart. Han borde ges mer utrymme. 3/5.

Jag håller med i din kritik av talarna. Vad tyckte din polare förresten? Ska han rösta AfS?
Citera
2018-08-25, 16:15
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vad tror ni i tråden om poliser och deras benägenhet att rösta AfS? De om några känner väl till aktivister inom myndigheter, myndighets-haveri och framförallt all skenande kriminalitet. Frågan är ifall de "nöjer" sig med SD? AfS har ju dessutom Lennart Matikainen eller vad han heter, som har jobbat med poliser sedan länge. Det borde vara en faktor som är till fördel för AfS.

Jag håller med i din kritik av talarna. Vad tyckte din polare förresten? Ska han rösta AfS?

Det finns minst en polis på riksdagslistan. Skulle tro många kan rösta med AfS. Nu från Enköping i slutet av Kasselstrands tal såg det ut som ett par stycken stod och lyssnade intresserat mer än att övervaka platsen. 😀
Citera
2018-08-25, 16:15
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:

Yep, funkar inte AfS blir det NMR. Det är bråda tider nu.
Citera
2018-08-25, 16:17
Medlem
Citat:

Jag tänker alltid på de 10-tals poliser som "ofrivilligt" får ta del av AfS budskap under var och ett av de 50 torgmötena. Här sås det frön!
Citera
2018-08-25, 16:18
Medlem
Baertlings avatar
Citat:

Om inte annat lär det vara en hel del poliser som hört AfS tal nu, med tanke på alla torgmöten med tillhörande polisbevakning. Såklart att det är något som det också snackas om poliser emellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in