Citat:
Ursprungligen postat av
tjackarismyg
Jag har samma personliga erfarenhet som du dvs vid skilsmässa upphör säkerhetsklassningen trots gemensamma barn. Detta gällde klass 2.
När det gäller om UW gifte sig senast pga klassning, tror jag du kan ha rätt. Det är också av personlig erfarenhet. Det var dock lite olika för olika personer. I det personliga fallet berodde önskemålet om giftemål på att den klass.2:ade personen i sin tjänst var nära personer i klass 1. Det var aldrig något tvång men det kunde bli tal om andra arbetsuppgifter.
I ett annat nära fall var personen också klass 2 men hade inte med någon i klass 1 att göra. Dock var sambon medborgare i ett stort land i öst. Detta handlar om försvarsmakten. Jag har sämre koll på andra säkerhetsorganisationer
En annan medlem undrade varför man vill bli klassad. Jag tror inte att man gifter sig för att man vill bli säkerhetsklassad. Det handlar troligtvis om önskemål från arbetsgivaren.
Vad gäller klass 3 har jag väldigt svårt att tro att sådant kommer på tal. Jag har massor med vänner som jobbar med någon liten del av ett mycket känsligt objekt och pga det blir de klass 3. Det enda jag kan tänka mig är om partnern är medlem i Bandidos eller IS eller liknande. Men då räcker det nog inte med giftermål.
Detta att så många, speciellt i vissa universitetsstäder är klass 3 kan vara orsaken till det löje som sprids om säkerhetsklassning. Jag kan förstå att det verkar fånigt att leka 007 om man tror att alla klasser är som 3. Dvs om du städar i vissa utrymmen, eller servar kaffeautomaterna. Klass 2 är en helt annan sak. Kan inte gå in på det, men det påverkar livet rätt genomgripande. Inte alls besvärligt men man får sig en tankeställare.
I LW's fall tror jag nu att LW var säkerhetsklassad själv, inte pga UW. Dessutom var hon själv ett skyddsobjekt pga hennes hotbild.
(det fetade)
Nu skriver du "var" och du gör det två gånger.
Skall vi tolka det som att du inte längre hävdar att Lena Wesström lever på annan ort och med ny identitet?
Du skriver i ett tidigare inlägg, alldeles nyligen, att du av en hemlig person på Malmen fått klartecken att i denna Flashback-tråd sprida hemlig [des-]information om LW.
Jag tycker att du på ett ytterst smaklöst vis smutsar minnet av en mördad trebarnsmamma. I inlägg efter inlägg har du, helt utan minsta belägg, påstått att LW är en del i ett stort, hemligt nätverk.
Det var alltså enligt dig inte LW:s kropp som den 19 maj hittades av en privatperson med hund? Den kroppen skulle då vara från nån annan, på allvar avliden person och Rättsmedicinalverkets obduktionsutlåtande gällande identiteten, LW:s, skulle därför bara vara en bluff?