2018-08-16, 17:17
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Tim Söderström officiellt klar för bajen från 2019, kommer som bosman och skriver på för två år. Dessutom får tre talanger a-lags kontrakt (Olle Edlund, Kevin Jarrett och Oliver Nnonyelu Dovin) och Kalle Björklund son till Jocke har skrivit på för 2,5 år.

Så det var därför farsan kom hem till Sverige .
Citera
2018-08-16, 17:48
Medlem
Norrköping har fått ett bud på 30 miljoner för Sigurdsson. Kan de ju inte tacka nej till? (Källa: Expressen)

Citat:
Här är det ryska jättebudet på IFK Norrköpings Arnor Sigurdsson.
Enligt SportExpressens uppgifter har en klubb i Ryssland lagt ett bud på över 30 miljoner kronor för mittfältaren.
Om Norrköping väljer att sälja islänningen blir det den största affären i klubbens historia.
Citera
2018-08-16, 22:04
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sociofoben
Norrköping har fått ett bud på 30 miljoner för Sigurdsson. Kan de ju inte tacka nej till? (Källa: Expressen)

Hunt är som han är (tackar ja till allt som inte är direkta skambud), men jag tycker att man ska avvakta med försäljning ett tag till. Sigurdsson är den mest talangfulla spelaren jag någonsin sett i Peking. Skyhög potential och redan nu med tydliga, användbara spetskvalitéer. Är Hunt kylig nog att behålla honom åtminstone fram till nästa sommar så har vi goda möjligheter att få betydligt bättre betalt, och garanterat inte mindre. Med det sagt så tror jag, om siffrorna stämmer, dock tyvärr att Hunt är villig att sälja.
Citera
2018-08-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Hunt är som han är (tackar ja till allt som inte är direkta skambud), men jag tycker att man ska avvakta med försäljning ett tag till. Sigurdsson är den mest talangfulla spelaren jag någonsin sett i Peking. Skyhög potential och redan nu med tydliga, användbara spetskvalitéer. Är Hunt kylig nog att behålla honom åtminstone fram till nästa sommar så har vi goda möjligheter att få betydligt bättre betalt, och garanterat inte mindre. Med det sagt så tror jag, om siffrorna stämmer, dock tyvärr att Hunt är villig att sälja.

Redan för ca 3 veckor sedan hörde ja att IFK tackat nej på bud på 30 miljoner från ryssland. Detta är då nästa kontra bud. Så skulle tro budet denna gång ligger närmare 40.
Hursom borde IFK aldrig släppa honom under 50 just nu. Antalet klubbar dom följer honom och pontentialen han har skulle kunna bli en av dom största affärrena o Svensk klubblagsfotboll genom tiderna under vintern eller nästa säsong. Han är den största talang jag sett i IFK sedan 1990 och en viss T Brolin.
Citera
2018-08-17, 13:18
Medlem
sunsidans avatar
Moussa Traore Vasalund till AIK eller annan Allsvensk klubb i vinter?

Citat:
Igår frågade mig @Nesh7NeboAIK om jag kan fixa en liten video klipp av Moussa Traore @vasalundsif mittfältare. En av många fina spelare i truppen. Explosiv, stark, tekniskt med en stor spelförståelse. AIK,s framtid?

Nebos blir sur

Citat:
Nebojša Novaković
@Nesh7NeboAIK
2 timför 2 timmar sedan
Mer
Svar till @NahomGhidey @vasalundsif
Jag sa videoklipp till mig att jobba med Moussa inte att sälja han till AIK och alla andra ?!? 👊

Länk till klipp.

https://twitter.com/NahomGhidey/status/1030372844746747904
Citera
2018-08-17, 13:21
Medlem
sunsidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Moussa Traore Vasalund till AIK eller annan Allsvensk klubb i vinter?

Nebos blir sur

Länk till klipp.

https://twitter.com/NahomGhidey/status/1030372844746747904
Kanske till DIF?

https://pbs.twimg.com/media/DkTwMTZX0AA3Qm9.jpg:large

Citera
2018-08-18, 13:05
Medlem
Förmodligen en korkad fråga men varför får en svensk klubb inte skriva kontrakt med en spelare från Afrika innan den fyller 18? Det händer väl ofta i andra klubbar i Europa?
Citera
2018-08-18, 14:40
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Förmodligen en korkad fråga men varför får en svensk klubb inte skriva kontrakt med en spelare från Afrika innan den fyller 18? Det händer väl ofta i andra klubbar i Europa?

Beror väl på från vilket land i Afrika spelaren kommer ifrån.
Citera
2018-08-20, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Beror väl på från vilket land i Afrika spelaren kommer ifrån.

Ok. Peking har en 16-årig kille från Nigeria hos sig. Man har följt honom en längre tid och han har även provtränat tidigare. I olika artiklar står det att de inte får kontraktera honom innan han fyller 18.
Citera
2018-08-20, 20:19
Medlem
ADO Den Haag från Holland spanar på Bjarnason från HIF. Anfallare som gjort 9 mål på 19 matcher.

Varsågod Agentdirekt nu har ni något nytt att avslöja.
Citera
2018-08-20, 20:56
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
ADO Den Haag från Holland spanar på Bjarnason från HIF. Anfallare som gjort 9 mål på 19 matcher.

Varsågod Agentdirekt nu har ni något nytt att avslöja.

Oroa dig inte dom har nog också koll på svenska fans och twitter
Citera
2018-08-22, 18:15
Medlem
Soppa Ghoddos

"Enligt SportExpressens uppgifter är Östersund och Amiens överens om övergången och Ghoddos flyger i morgon till Frankrike för att slutföra dealen.

Prislappen för anfallaren, som gjort nio allsvenska mål under säsongen, väntas landa på cirka 40 miljoner kronor och Östersund ska även ha rätt till 20 procent av övergångssumman om Saman Ghoddos säljs vidare från Amiens
"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in