2018-08-22, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Di publicerar krönika av Per Gahrton där han anser sig ha den självklara lösningen på hur man ska tackla det parlamentariska kaos som hotar följa efter valet:
”MP BÖR SJÄLVA TA MAKTEN”
Ja herre jesus va dessa muppar supportar SD😂

Alla vet att det är alkoholen som tagit makten över Gahrton. Liksom att muslimerna tagit makten över MP.

Hans input är lika trovärdig som A-lagarnas bänk. Och att islam är kärlekens religion.
Senast redigerad av Mentapesola 2018-08-22 kl. 09:19.
2018-08-22, 09:25
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Alla vet att det är alkoholen som tagit makten över Gahrton. Liksom att muslimerna tagit makten över MP.

Hans input är lika trovärdig som A-lagarnas bänk. Och att islam är kärlekens religion.
Hur tänker DI, som upplåter spaltplats åt en tokstolle som Gahrton????

https://www.di.se/debatt/debatt-mp-bor-sjalva-ta-makten/
Senast redigerad av snigel1 2018-08-22 kl. 09:48.
2018-08-22, 09:27
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Jag tror du missförstod mig. Jag är själv förbannad sedan början av 80-talet. Och SDare redan innan partiet bildades 1988. Liksom idag.

Men ilska och önsketänkande kan aldrig ersätta fakta och logiskt tänkande. Jag kan inte se några tecken på att SD tokrusar i landets 2 största kommuner utöver en dubblering. Vilket är en förutsättning för att SD ska komma över 30 procent i valet.

Att resonera och överdriva som en direkt motsats till de vänsterblivna powergirl, Greta och Rosa är ingen höjdare rent intellektuellt. Sans, sanningssägande och eftertänksamhet vinner i längden. Liksom SD.

SD säger det du tänker. Fler och fler tänker som SD. Men det innebär inte att alla tänker som SD. Inte ens Sentio eller Yougov visar glädjesiffror eftersom man är seriösa.
Uppskattar ditt sansade svar (ovanligt här..), men jag håller ändå fast vid att SD når en ungefärlig fördubbling, dvs 25 +/-2%. Det är möjlig att de tappar något, men då för att de procenten vandrat vidare till AfS (jag är en av dessa).
2018-08-22, 09:34
Medlem
Citat:
Jag tror du missförstod mig. Jag är själv förbannad sedan början av 80-talet. Och SDare redan innan partiet bildades 1988. Liksom idag.

Men ilska och önsketänkande kan aldrig ersätta fakta och logiskt tänkande. Jag kan inte se några tecken på att SD tokrusar i landets 2 största kommuner utöver en dubblering. Vilket är en förutsättning för att SD ska komma över 30 procent i valet.
När det gäller Stockholm skulle jag inte hålla en fördubbling som utesluten. Det har funnits tecken (bl a i SCB) på att ökningen kan vara större där än riket i övrigt. Stockholm får ofta klä skott för att vara landets mest självupptagna bubbla, medan Skåne uppfattas som den mest separatistiska delen av landet (egen sydstatsflagga mm), men i slutändan står båda ändå i hyfsad kontakt med riket i övrigt. Inte minst för att Stockholm till väldigt stor del består av inflyttade lantisar i 1:a och 2:a generation.

Göteborg, däremot... är en egen planet där inget tycks rubba det fisljumma SD-stödet. Inte ens det faktum att de aktuella bilbränderna skedde just där. I princip tror jag att Boko Haram skulle kunna ta över en del av Gbg med väpnat våld och börja massavrätta och massvåldta utan att det leder till att SD kryper över 7%, för göteborgarna har inte tid med sånt trams då de är fullt upptagna med att vara besatta av nåt infrastrukturprojekt. ”Ursäkta, terrorister sprängde just hela Hisingen”, ”Jajaja men vafan prata inte bort VÄSTLÄNKEN nu”.
2018-08-22, 09:41
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
När det gäller Stockholm skulle jag inte hålla en fördubbling som utesluten.

Det skulle inte förvåna mig heller.

Jag var inne på Lidl igår i en tidigare välmående förort.

Jag var ende svensken.

Föräldrar skickar inte sina barn för att handla ensamma till det köpcentret längre.
2018-08-22, 09:45
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
26 % +-2 % (Eftersom jag ligger högre tar jag mig friheten att ha de procentenheterna då 2 procentenhet är en lägre procent av ett högra tal).

Hehe, du kan ju inte dubbla spreaden bara för vi är 5pe högre. Procentuellt lika spread innebär 2.5pe och inte 4...
2018-08-22, 09:48
Medlem
Citat:

Man kanske satt på samma bänk och delade flaskor. Precis som Fylkning när han fick Christer Pettersson att erkänna mordet på Palme.

Antalet alkisar i media överstiger med råge riksgenomsnittet. Liksom att antalet dårar i Sverige överstiger Nordens genomsnitt. Liksom att en majoritet inte kan genomskåda fyllesnack eftersom man själva är fulla av negerälskande.
Senast redigerad av Mentapesola 2018-08-22 kl. 09:59.
2018-08-22, 10:02
Medlem
Vi får vara beredda på att Göteborg är det svagaste SD-fästet. Jag har sett siffror på 11--12% men det gäller möjligen vid kommunalvalet, det kan möjligen gå upp till 14% i Riksdagsvalet. Men visst det är för svaga siffror.
Stockholm går nog lite bättre men vi får se.

Skåne är en mycket stark SD-region och jag förutser att det sprider sig uppåt Halland och Småland, samt att Norrland ser allt bättre ut.

Ju längre 7-klövern vägrar samarbete, desto mer vinner SD genom att politikerförraktet ökar. Kommande OU borde visa på ökningar för SD men beträffande Yougov kan det bli en liten minskning med cirkus 0.5%.
2018-08-22, 10:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

https://www.di.se/debatt/debatt-mp-bor-sjalva-ta-makten/
Gissningsvis för att göra skit för MP.
2018-08-22, 10:09
Medlem
Citat:
När det gäller Stockholm skulle jag inte hålla en fördubbling som utesluten. Det har funnits tecken (bl a i SCB) på att ökningen kan vara större där än riket i övrigt. Stockholm får ofta klä skott för att vara landets mest självupptagna bubbla, medan Skåne uppfattas som den mest separatistiska delen av landet (egen sydstatsflagga mm), men i slutändan står båda ändå i hyfsad kontakt med riket i övrigt. Inte minst för att Stockholm till väldigt stor del består av inflyttade lantisar i 1:a och 2:a generation.

Göteborg, däremot... är en egen planet där inget tycks rubba det fisljumma SD-stödet. Inte ens det faktum att de aktuella bilbränderna skedde just där. I princip tror jag att Boko Haram skulle kunna ta över en del av Gbg med väpnat våld och börja massavrätta och massvåldta utan att det leder till att SD kryper över 7%, för göteborgarna har inte tid med sånt trams då de är fullt upptagna med att vara besatta av nåt infrastrukturprojekt. ”Ursäkta, terrorister sprängde just hela Hisingen”, ”Jajaja men vafan prata inte bort VÄSTLÄNKEN nu”.

Ligger mycket i det du skriver. Har bott i Sthlm sedan 1989, och nu känner man lite att många är less på den havererade invandringspolitiken. Om det leder till att man gör det enda vettiga, dvs lägger en SD-sedel i kuvertet, är tyvärr lite mer osäkert. Många stockholmare är fast i ett tänk som innebär att man måste vara så mainstream som möjligt. Men man kan hoppas att många smygröstar rätt!
Detta var mitt första inlägg, har läst här på Flashback i tio år men inte förrän nu registrerat mig. Möjligen är det det förestående valet som fått mig till detta. Finns många kloka skribenter här.
2018-08-22, 10:10
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:

Mjaa. Jag är rätt säker på att en större andel göteborgare kommer rösta SD än andelen stockholmare. Du tänker säkert till viss del på att SD är små kommunalt i mätningar. Det beror främst på att vi har två andra missnöjespartier. Demokraterna som ser ut att bli helt enorma i kommunvalet, samt så finns även vägvalet. Jag tror minst på en fördubbling för Göteborg med dess kranskommuner i riksdagsvalet där dessa andra två partier inte kommer att ställa upp.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-08-22 kl. 10:20.
2018-08-22, 10:14
Medlem
Citat:
Man kanske satt på samma bänk och delade flaskor. Precis som Fylkning när han fick Christer Pettersson att erkänna mordet på Palme.

Antalet alkisar i media överstiger med råge riksgenomsnittet. Liksom att antalet dårar i Sverige överstiger Nordens genomsnitt. Liksom att en majoritet inte kan genomskåda fyllesnack eftersom man själva är fulla av negerälskande.

Bra liknelse!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in