2018-08-06, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
är det nån som vet varför dessa mongos sköt så många människor när dom egentligen var ute efter nån speciell och vad ar anledningen till det? jag vet det är nåt maktkamp i området men att gå in o skjuta sönder en krog är kanske inte det smidigaste sättet.

Inte följt fallet eller tråden förens nu då jag lyssnat igenom p3-dokumentären. Ursäkta sent svar . Känns inspirerat av dokumentären cocaine cowboys över just detta tillvägagångssätt, specifikt det "hit" som aldrig blev av på nattklubben. Av data dumpen att döma så förekommer den även frekvent.

"We were at jaccaranda, a colombian night club. Flaco came in on his motorcycle and said we are going to do a hit here. The four guys at the table. There were four guys drinking firewater. Alright appreciate it, let me get my guys. Vanegas was in the bathroom snorting coke so i told him there was gonna be a shotout here but i didnt tell him it was that table. On the way out he stopped at the same table, after vanegas everyone pushed their way out, so he fucked up the hit."

"I've been after these people for months, i'm interested in the two brothers, the other two we were gonna hit bec... You were gonna hit two to get to the two? Thats the way i do my thing, spray the whole table."
Citera
2018-08-06, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haltbb22
Vad har hänt med vår lilla Sakari*s?

* = A

När kommer han att släppas?
Eller har han redan släppts?

Han fick väl 8år?

5år fick han i hovrätten.
Citera
2018-08-10, 12:04
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slisktorsk
5år fick han i hovrätten.

Borde han inte komma ut snart då? Eller rättare sagt, borde han inte redan vara det?

Lite konstigt att han bara fick 5. Han verkade vara rätt insyltad om man letar lite. Lite utav en springsjas.

Kikade lite i FUPen härförleden. Någon verkar ha varit uppe vid Friskväder under dådet. Vem kan detta ha varit och vad kan syftet ha varit?
Senast redigerad av Slipsluder 2018-08-10 kl. 12:08.
Citera
2018-08-10, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Borde han inte komma ut snart då? Eller rättare sagt, borde han inte redan vara det?

Lite konstigt att han bara fick 5. Han verkade vara rätt insyltad om man letar lite. Lite utav en springsjas.

Kikade lite i FUPen härförleden. Någon verkar ha varit uppe vid Friskväder under dådet. Vem kan detta ha varit och vad kan syftet ha varit?

Hans muckdatum var satt till mitten av Juli i år så ja.
Citera
2018-08-20, 13:25
Medlem
getbusys avatar
Nån som kan länka där man kan läsa om danskens mail med Holland?
Citera
2018-08-20, 17:20
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Nån som kan länka där man kan läsa om danskens mail med Holland?

Man kunde väl inte få fram dessa pga kryptering, dom vill man ju läsa annars..
Citera
2018-08-21, 00:31
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borka88
Man kunde väl inte få fram dessa pga kryptering, dom vill man ju läsa annars..

Ja de hade varit intressant. Dansken har alltid slått mig som ganska kvick, beräknande,en ledartyp. Men hur i helvete tänkte han när dom några månader innan hämtar sjuka mängder knark och en stor del av de på krit? Wtf. Trodde han att han skulle ducka span i månader på lägenheterna med grövst span i hela jävla Gbg.

Tror ej holländarna är glada över varken uppmärksamheten eller ev bristfällig betalning😅
Senast redigerad av getbusy 2018-08-21 kl. 00:35.
Citera
2018-08-21, 07:13
Medlem
Citat:
Ja de hade varit intressant. Dansken har alltid slått mig som ganska kvick, beräknande,en ledartyp. Men hur i helvete tänkte han när dom några månader innan hämtar sjuka mängder knark och en stor del av de på krit? Wtf. Trodde han att han skulle ducka span i månader på lägenheterna med grövst span i hela jävla Gbg.

Tror ej holländarna är glada över varken uppmärksamheten eller ev bristfällig betalning😅

Tänkte å tänkte,

Snubben å dem andra grabbarna hade ju ett stort nätverk köpare liksom man gjorde ju bra pengar.

Det fanns ju vissa mail man kunde läsa och där skickade han ner någon packåsna 30 000 euro har jag för mig och han skulle precis innan mordet på vårkrog skicka ner 50 000 euro. Så pengar fanns, dock tjafsa han med holländarna om att tjacket var ”blött” , därav hittade man ett kilo helt öppet i ventilationsluckan då han fick som
Rekommendation att ”lufta” bort det blöta.

Tror även holländarna skrev någon gång att så fort han bara betalat så kunde dem lösa mer vapen till honom? Så dem fatta nog allvaret med vad som skedde här i biskop och det skulle inte förvåna mig om vapnena som användes kom ifrån Holland.
Citera
2018-08-21, 14:32
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Tänkte å tänkte,

Snubben å dem andra grabbarna hade ju ett stort nätverk köpare liksom man gjorde ju bra pengar.

Det fanns ju vissa mail man kunde läsa och där skickade han ner någon packåsna 30 000 euro har jag för mig och han skulle precis innan mordet på vårkrog skicka ner 50 000 euro. Så pengar fanns, dock tjafsa han med holländarna om att tjacket var ”blött” , därav hittade man ett kilo helt öppet i ventilationsluckan då han fick som
Rekommendation att ”lufta” bort det blöta.

Tror även holländarna skrev någon gång att så fort han bara betalat så kunde dem lösa mer vapen till honom? Så dem fatta nog allvaret med vad som skedde här i biskop och det skulle inte förvåna mig om vapnena som användes kom ifrån Holland.

Tack för svaret, du lyckades besvara allt jag undrade typ 👌

Var inte några från Holland här under rättegången också?
Citera
2018-08-21, 22:24
Medlem
Citat:
Tack för svaret, du lyckades besvara allt jag undrade typ 👌

Var inte några från Holland här under rättegången också?

Det sägs att en person ”med cowboyhatt” eller liknande var på rättegången och just denna personen hade vissa av norra gänget blivit ganska stressade över. Tror zackarias var den enda som började tjafsa och ”tuffa” sig emot personen...

Så vem fan vet, klart att holländarna undrade hur det gått... dock tror jag att detta var smågrejer för dem så att när de fick reda på att Adam fick life fattar dem nog att pengarna inte kommer komma fram på många år eller inte komma alls.
Citera
2018-08-21, 22:43
Medlem
Anstaltslivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Du kontaktade KVV och du menar på att jag är en Aspie

Alla brott lyder under allmänt åtal, förmodligen därför han inte särskiljde det.

Precis, de har ingen skyldighet att anmäla vilket du sa. Jag sa att de inte har det, sen att de kanske gör det må så vara, men det brukar inte ske av ovan nämnda skäl.

Och slutligen så pga att de inte har nån skyldighet att inte anmäla så blir det ingen påbackning i detta fallet.

Han säger att de har nolltolerans mot droger men ringa narkotikabrott polisanmäls aldrig.

Så, om killen i topic blir anmäld av en intagen så tar de tag i det. Men de själva har ingen skyldighet, trots att det lyder under allmänt åtal. Och du kan se tidigare i tråden att han bara fick en varning trots dödshot, som de enligt sig själva ska ha nolltollerans emot.

Om en annan intagen väljer att anmäla blir de åtal, om han inte gör det händer ingenting förutom Isol/knall et.c regler som anstalten har. Kriminalvården ringer inte polisen och gör anmälan om en intagen väljer att inte anmäla. Det förstår du själv kanske att kriminalvården inte kan sätta intagna i säkerhetsrisker och få dom att framstå som golare m,m. Där i mot om du klipper en plit så kan du räkna med åtal det räcker med en knuff eller ett hot dom är fittor men dom kan inte springa och anmäla till polisen om du slår en annan intagen det är upp till den som blir slagen att anmäla vilket inte är så smart kanske.... Har gjort några år aktivt på olika 1or och 2or så jag vet vad jag pratar om. Att du har ringt kriminalvården är ingen garanti dom kan mörka och ändra sina historier lite som dom vill för deras ord mot intagens ord, ja du förstår själv vem folk tror på, precis som du gjorde här nyss när du ringde dom hahahaha

edit: ringa narkotika brott händer det ingenting med det blir inget polis ärende där i mot om det är narkotikabrott i normalgraden så kan dom vara såna fittor att dom ringer polisen, det beror helt på situationen.

ringa narkotikabrott är för övrigt en förseelse som endast är böters belagt brott = ingen på backning eller åtal, Narkotikabrott i normal graden kan ge fängelse beroende på situation så det kan bli på backning/åtal
Senast redigerad av Anstaltslivet 2018-08-21 kl. 22:49.
Citera
2018-08-22, 01:25
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anstaltslivet
Om en annan intagen väljer att anmäla blir de åtal, om han inte gör det händer ingenting förutom Isol/knall et.c regler som anstalten har. Kriminalvården ringer inte polisen och gör anmälan om en intagen väljer att inte anmäla. Det förstår du själv kanske att kriminalvården inte kan sätta intagna i säkerhetsrisker och få dom att framstå som golare m,m. Där i mot om du klipper en plit så kan du räkna med åtal det räcker med en knuff eller ett hot dom är fittor men dom kan inte springa och anmäla till polisen om du slår en annan intagen det är upp till den som blir slagen att anmäla vilket inte är så smart kanske.... Har gjort några år aktivt på olika 1or och 2or så jag vet vad jag pratar om. Att du har ringt kriminalvården är ingen garanti dom kan mörka och ändra sina historier lite som dom vill för deras ord mot intagens ord, ja du förstår själv vem folk tror på, precis som du gjorde här nyss när du ringde dom hahahaha

edit: ringa narkotika brott händer det ingenting med det blir inget polis ärende där i mot om det är narkotikabrott i normalgraden så kan dom vara såna fittor att dom ringer polisen, det beror helt på situationen.

ringa narkotikabrott är för övrigt en förseelse som endast är böters belagt brott = ingen på backning eller åtal, Narkotikabrott i normal graden kan ge fängelse beroende på situation så det kan bli på backning/åtal
När du nu är klar med din föreläsning och ditt skadeglada fetade garvande, så kan du väl lägga bort bongen och läsa inläggen på nytt?
Den person som du citerade hade inte ringt KVV. Det hade däremot den han i sin tur kommunicerade med gjort för att få slut på svamlandet ifrån den som du citerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in