2018-08-21, 16:59
Medlem
Tjena

Jag har ett jobb, som jag sagt upp mig ifrån. Har lite mer än en veckas uppsägningstid kvar.

Det här var inte jobbet för mig, helt enkelt. Jag vill tillochmed sträcka mig till att säga att jag är lite orolig för min hälsa relaterat till detta. Jag har dragits med utmattning tillbaks i tiden, och gör fortfarande i viss mån. Jag vill inte riskera att slita ut mig och behöva sjukskriva mig long term.

Grejen är som sådan, att jag just varit sjukskriven för sjukdom, och inte har några fler sjukdagar att ta ut.

Har annat jobb på gång efteråt.

Vad händer typ om jag sjukskriver mig de sista dagarna, eller några av de sista dagarna, utan att ha nåt sjukintyg? Händer något mer än att jag inte får ut några pengar, alt blir återbetalningsskyldig för dessa dagar? Det borde det väl egentligen inte kunna göra?

Eller får/kan jag masa mig till sjukvårdscentralen och typ, förklara läget och försöka bli sjukskriven för de sista dagarna på jobbet, typ, på grund av psykiskt mående/utmattning?

Inte helt fantastisk situation på alla sätt kanske, men får tänka smart nu känner jag, göra det som blir bäst utifrån givet läge, typ, helt enkelt.

Tack för svar och hjälp

Mvh
Citera
2018-08-21, 17:19
Medlem
Kan du masa dig till vårdcentralen och få ett intyg så är det klart det bästa. Men i annat fall händer inget mer än att du inte får lön för dessa dagarna samt pissiga referenser. Klarar du dig utan de pengarna och utan referenserna så händer inget mer.
Citera
2018-08-21, 17:57
Medlem
Ah, läste lite här. Blev lite orolig/fundersam på något som någon skrev med bidragsfusk, men;

När man ska börja få ersättning från försäkringskassan (efter 14 dagars sjukskrivning), så måste man ansöka hos dem, vah?

Så, egentligen, helt enkelt, så blir det verkligen i praktiken bara så, att inga pengar betales ut till mig för dessa dagar, typ?

Jag vill ju helst ha så lite ”strul” som möjligt liksom.
Citera
2018-08-21, 17:58
Medlem
Och risken att det dyker upp någon skadeståndsfråga är inte så stor va?

Det handlar om ett kundtjänstjobb med rätt många medarbetare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in