2018-08-21, 12:14
Medlem
Varför har en tidning en egen skjutbana?
Citera
2018-08-21, 12:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreaturos
Varför har en tidning en egen skjutbana?
Det undrar jag också. Man undrar även var denna skjutbana finns?
Citera
2018-08-21, 12:16
Medlem
Expressens långa artikel idag Det handlar inte bara om Hanif Bali skriven av den vanligtvis sansade Thorbjörn Nilsson visar här i elfte timmen att Expressen valt sida, slutligen:
En samlingsregering mellan S och C och L (med ganska passivt stöd av Mp och V) är det bästa för Sverige.
Nilsson resultat genom sin långa analys, blir att M vid positivt valresultat för dem - dvs med majoritetsstöd genom SD och KD - tar flera steg högerut.
Ett sånt samhälle skrämmer då SD får stort inflytande.
Hela Nilssons artikel är ett anatema över ett tänkt Moderaterna efter valet där den välsignade liberalismen som gjort Sverige starkt och demokratisk får stryka på foten.

Sen spelar det slumrande halvdöda spöket i Expressens arkiv nämligen Liberalerna en fortsatt roll för Expressen.
Partiet är ju fortfarande tidningens käraste vän och bör uppmuntras och kanske kan propaganda för mittenregering där L har sin givna plats locka fler väljare till L.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2018-08-21 kl. 12:20.
Citera
2018-08-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Om du inte ens kan förklara hur du menar kanske du inte ska sprätta inlägg omkring dig som en pissnödig hynda?
Det är knappast mitt ansvar att du inte förstår.
Citat:

Jag förstår fortfarande inte problematiken. Tar du illa upp för att Hanif inte är en ögontjänare som du?
Nej absolut inte, tycker helt enkelt inte det är lämpligt beteende av en politiker att stå och flexa med vapen.

Men såklart förstår jag ju att tonåringar och de som fastnat i den mentaliteten, tycker det är skitcoolt och edgy.
Citera
2018-08-21, 12:25
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
I ärlighetens namn så håller jag med media mer än Hanif Bali i den här frågan. Det spelar ingen roll hur uppenbart det är att han skämtade och att media gör sig dumma (det vet de om att de gör). Bali är en jävla uppmärksamhetstörstande tönt som ständigt gör bort sig själv på grund av sin omognad. Att en vuxen man som är högt uppsatt moderat politiker ständigt beter sig på det här sättet är larvigt och ovärdigt. Bali måste växa upp. Han är inte femton år längre. Kristersson bör sparka ut honom eller ta honom i örat ordentligt, alternativt rycka honom hårt i skägget och gnugga en spottloska i hans lilla nylle. Bali är en person som bör söka sig till ett "coolare" parti eller grupp där bus rent av premieras. Ung Vänster, till exempel.
Citera
2018-08-21, 12:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det har varit uppenbart ganska länge att DN kampanjat för att få Hanif Bali utslängd från moderaterna. För att han uppenbarligen inte låter sig styras av Bonniers som övriga moderater.

Han har enbart klarat sig kvar så här långt pga. blatte-kortet. Hade det varit en svensk som agerat på samma sätt så hade han åkt ut för flera år sedan.

---
Oavsett detta så tycker jag att Jeanette Gustafsdotter från Tidningsutgivarna är en sexig Milf.
Inge större skugga skall väl falla över henne heller, när Bonniers ringer & beordrar henne att ta Bali i örat så har hon bara att lyda.
Citera
2018-08-21, 12:34
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eodnhoj
Det här är oerhört oroande. Det här är inte extremvänstern som söker upp en arbetsgivare och försöker få någon att bli av med jobbet, det här är etablerade mediabolag.

Här mina damer och herrar har ni ett klockrent exempel på hur regimkontrollerad media tystar obekväma röster.

Humor, på Tidningsutgivarna kan man hitta följande:

Yttrandefrihet 2.0 inspirerad av Nordkorea.
Citera
2018-08-21, 12:35
Medlem
Antivalents avatar
Strategerna i M måste ha det tufft nu. Bali har nästan lika många följare på sociala medier som M har och att sparka Bali vore att skänka bort ett par procentenheter till SD.

På tal om SD skulle de göra sig lite fin reklam genom att som ett helt parti stötta Balis uttalanden. Sen märker man att det snart är val, DN är ju helt desperata...
Citera
2018-08-21, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det är knappast mitt ansvar att du inte förstår.

Nej absolut inte, tycker helt enkelt inte det är lämpligt beteende av en politiker att stå och flexa med vapen.

Men såklart förstår jag ju att tonåringar och de som fastnat i den mentaliteten, tycker det är skitcoolt och edgy.
Varför är det inte lämpligt? Det har inget med att vara cool att göra, är du 3 år i huvudet?
Citera
2018-08-21, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det undrar jag också. Man undrar även var denna skjutbana finns?

I källaren.

Det finns många gamelföretag, banker och myndigheter som har skyttebana. Men polisen i Stockholm saknar en riktig inomhusbana. De hyr bara in sig på olika ställen. Tullen hade en för sitt hk. Riksbanken har egen väpnad styrka och en skyttebana. Märkligt.
Citera
2018-08-21, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har varit uppenbart ganska länge att DN kampanjat för att få Hanif Bali utslängd från moderaterna. För att han uppenbarligen inte låter sig styras av Bonniers som övriga moderater.

Han har enbart klarat sig kvar så här långt pga. blatte-kortet. Hade det varit en svensk som agerat på samma sätt så hade han åkt ut för flera år sedan.

---

Han har sammantaget fler följare i sociala nätverk än någon annan politiker, och fler än många enskilda partier.

Denna förvånansvärt stora popularitet, speciellt bland den yngre publiken, är nog den enskilt största faktorn bakom vad som håller honom kvar.

Antalet personröster lär också bidra och lär också bli förhållandevis högt. Vi får se vad det landar på efter valet.
Senast redigerad av Eventor 2018-08-21 kl. 12:45.
Citera
2018-08-21, 12:46
Medlem
apanola IIs avatar
Återigen så bevisas det att media och journalister inte har någon humor alls, om det nu inte kommer till mobbarens fega gapflabb. tycker att DN och övriga i media ska plocka ut den där stora tjocka gärdsgårds stången de har uppkörd i stolgången och se humorn och satiren i Hanif Balis inlägg. Mer sånt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in