2018-08-21, 12:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Det var samma artikel du refererade till.

https://www.na.se/logga-in/polis-och-aklagare-fortsatt-fortegna-om-hjarstamordet
Nja, när jag läste artikeln framgick bara att åklagare Karin Lindell är förundersökningsledare. Det stod det ingenting alls om Åsa Hiding eller om någon semester. Kanske du kan kolla om NA har ändrat i texten sedan jag lyckades läsa (och spara) den:
Senast redigerad av Draifos 2018-08-21 kl. 12:37.
Citera
2018-08-21, 12:16
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
Könsneutral TACK sen kan vi prata

Men vad du outar dig.

Vi vet redan att EGT är en kvinna, det framgår tydligt när hon skriver.

Det är ingen som har könat dig men det framgår lika tydligt att du är en man.

Känner du EGT? Det borde du göra om du menar att vi inte får köna henne.

Har du någon i formation att komma med förutom ”skvaller på byn” och glorifiering av SD?
Citera
2018-08-21, 12:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tvåa på den.

Jag tror vi kan ta detta som indikation på att smultron är troll. Så korkad kan ingen vara. Det är helt omöjligt.

Ja, troll eller barn.
Självklart kan du inte adressändra post till dig själv. Då skulle du ju kunna adressändra grannens post till dig.

UW är vårdnadshavare och post till barnen borde isf gå till honom.
Dreamtwister har säkert rätt i hur LWs post dirigeras om eftersom det inte enbart rör sig om ett vanligt dödsfall utan mord.
Citera
2018-08-21, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det är inte heller konstigt, man anmäler till skatteverket vart dödsboets post ska skickas.

Att ha hand om ett dödsbo är ingen jättegrej, det är antagligen någon annan som kommer att göra bouppteckning. Allt finns ju digitalt numera så det är knappast möjligt att spendera den dödes pengar etc.

Om UW blivit utsedd att ta hand im dödsboet är det fullt naturligt att posten kommer till honom.

Nej det har U*f inte blivit!

Hur vet postaren det? Någon som inte vet vad sekretess är ” SUCK ”

Ursprungligen postat av DreamTwister
Mm... men mig veterligen har en boutredare, anställd på en advokatfirma, anlitats.
Så mycket för det skvallret...
Citera
2018-08-21, 12:35
Bannlyst
Citat:
Exakt. Även om posten går till UW om han företräder dödsboet så kommer han att lämna det till boutredaren.

Källa tack
Citera
2018-08-21, 12:36
Bannlyst
Citat:
Den lär gå till boutredaren

Hur vet du det ? Källa tack
Citera
2018-08-21, 12:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Hur vet du det ? Källa tack
Du har väl aldrig bidragit med källa till nånting så du får antingen acceptera mitt påstående att barnen fått en boutredare eller göra dina egna efterforskningar.
Tips: Råder ingen sekretess kring sånt.
Citera
2018-08-21, 12:41
Bannlyst
Citat:
Men vad du outar dig.

Vi vet redan att EGT är en kvinna, det framgår tydligt när hon skriver.

Det är ingen som har könat dig men det framgår lika tydligt att du är en man.

Känner du EGT? Det borde du göra om du menar att vi inte får köna henne.

Har du någon i formation att komma med förutom ”skvaller på byn” och glorifiering av SD?

Det får stå för dig vad du tydligen tycker framgår könsneutral TACK

Ja via event

Tja det har jag men man får tydligen inte säga vad man hört vet
Citera
2018-08-21, 12:44
Bannlyst
Citat:
Du har väl aldrig bidragit med källa till nånting så du får antingen acceptera mitt påstående att barnen fått en boutredare eller göra dina egna efterforskningar.
Tips: Råder ingen sekretess kring sånt.

Råder sekretess JO men någon vet tydligen inte vad det är om du påstår det inte föreligger sekretess hur kan någon då outa sig om det
Citera
2018-08-21, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, troll eller barn.
Självklart kan du inte adressändra post till dig själv. Då skulle du ju kunna adressändra grannens post till dig.

UW är vårdnadshavare och post till barnen borde isf gå till honom.
Dreamtwister har säkert rätt i hur LWs post dirigeras om eftersom det inte enbart rör sig om ett vanligt dödsfall utan mord.

Barnen under 18 år båda vårdnadshavarna måste skriva under en adress ändring
Citera
2018-08-21, 12:49
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Källa tack

Källa på vad?

Jag vet inte om UW företräder dödsboet men det finns inget som säger att han inte skulle kunna göra det då han är vårdnadshavare för Lenas arvingar.

Det naturliga är sen att anlita en boutredare som utför bouppteckning och där tar man med alla tillgångar och skulder.

Det är inte alls nån stor grej att UW får Lenas post om han företräder dödsboet. Han öppnar då hennes post och ser om det är viktiga saker som ska vidare till boutredaren, han kanske betalar vissa räkningar och lämnar sen in faktura och kvitto till boutredaren.

Nu vet inte jag om UW företräder dödsboet men det vore inte konstigt alls om han gjorde det utan fullt naturligt.
Citera
2018-08-21, 12:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Kanske bör dom postade uppgifterna ang, barnens nattkvarter den aktuella natten ges visst intresse eftersom det funderats en del kring det.

Postat:2018-07-11, 01:39
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
UW sov hemma i sin villa med någon eller några av barnen och skulle tillsammans med LW uppvakta yngsta sonen som sov hos LW.

Postat:2018-07-12, 04:44
Citat:
Vet inget om någon kvinna hos UW.
Men den uppgiften jag fått är att LW och yngsta sonen var hemma hos LW.

-----------------------------------------------

Det har också i tråden nämts att rösterna som hörts samtala gående i rikting mot planket varit i höjt tonläge vilket sannolikt inte stämmer emedan samtalet hörts från öppet fönster. Röstläget är av vikt för att utröna sinnesstämningen på paret.

Betonas kan att såväl den kvinnliga eller manliga rösten inte är identifierade trots att det ur MVs post inunder lästs in (eftersom inte LW näms) att den kvinnliga rösten identifierats som LW vilket mig veterligen inte stämmer.
Vittnesuppgiften kommer vi ha anledning återkomma till

Postat: 2018-07-12, 04:47
Citat:
Före och vill betona att vittnet inte pekade ut SD som den manliga rösten.
Utan hörde rösterna från sitt öppna sovrumsfönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in