2018-08-21, 09:29
Medlem
Det har tydligen skett vid flera tillfällen och ändå skyller han på slarv. En så slarvig
människa skall väl syssla med något annat. Inte undra på att förtroendet för våra
folkvalda minskar. Slarv....ja jag säger då det??
Citera
2018-08-21, 10:14
Medlem
Moderata riksdagsledamoten Michael Svensson har kvitterat ut 378 000 kronor i bilersättning från riksdagen sedan 2014, vilket är mest av alla riksdagsledarmöter. Men vid flera av de påstådda körningarna i Sverige har han i stället befunnit sig utomlands, skriver Aftonbladet.

I slutet av december till mitten av januari var Svensson på en privat resa i Sydostasien, där postade han inlägg på Facebook den 31 december hur det var där och 13 januari att han var på väg hem.

Samtidigt hade han satt upp en rad körsträckor i Sverige. Han påstod sig bland annat ha kört 1 040 kilometer mellan Falkenberg och Stockholm tur och retur. Han uppgav även att han kört tur och retur till Göteborg, Jönköping och Borås - när han egentligen var i Asien

http://www.ystadsallehanda.se/tt-inrikes/m-politiker-fick-betalt-for-pastadda-resor/
Citera
2018-08-21, 10:24
Medlem
Vilken jävla dåre! Fängelse & böter? Nä visstja, han är ju politiker...
Citera
2018-08-21, 10:28
Medlem
Han måste väl vara polisanmäld för detta systematiska bedrägeri?
Citera
2018-08-21, 10:41
Medlem
Brottsmisstanke mot kommunanställd granskas av åklagare.
Vi får väl se om den kommunanställda också kan relatera till slarv.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/brottsmisstanke-mot-kommunanstalld-granskas-av-aklagare
Citera
2018-08-21, 11:09
Avslutad
dryga 14 000 mil i "tjänsten" sedan 2014

tur att han inte är miljöpolitiker

sedan är det väl taxi och annat som tillkommer..? flyg?
Citera
2018-08-21, 12:00
Medlem
Han påstår att han inte "stämt av" med sin almanacka. Kanske det finns fler "felavstämningar
längre tillbaka".
Citera
2018-08-21, 12:36
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
dryga 14 000 mil i "tjänsten" sedan 2014

tur att han inte är miljöpolitiker

sedan är det väl taxi och annat som tillkommer..? flyg?
Förmodar att han har en helt annan milersättning än vad vi vanliga dödliga försöker få ut
Citera
2018-08-21, 12:55
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Detta är en fullständig skandal och hur kan detta inte toppa alla nyheter? Media rapporterar lite pliktskyldigt om det inträffade, för det kan ju skada ett 7-klöverparti.

Karln ljuger som en häst travar, han har alltså varit på bland annat semesterresa i Thailand, och för precis samma datum begärt ut stora belopp i bilersättning för resor i Sverige mellan specifika order. Hur kan media inte gräva mer i detta eller problematisera hans taffliga bortförklaringsförsök?

Hans förklaring "jag gör upp reseräkningen långt i efterhand, och baserar denna på resor som jag skulle ha gjort"

Så han begär alltså ut tusentals kronor i ersättning bara genom att kolla i kalendern, och "här tror jag att jag skulle ha besökt Växjö i mars förra året". Fullständigt vansinnigt. Karln bör ju gripas omgående.
Citera
2018-08-21, 14:14
Medlem
Nu framgår det i Aftonbladet att Mickael Svensson även fifflat med boende under Almedalsveckan. Hans "flickvän" ska ha bott utan att han har betalat för detta. Har man "flickvän" om man är i 60-årsåldern? Är han pedofil dessutom?
Citera
2018-08-21, 14:29
Medlem
Linguass avatar
Sånt här pågår ju systematisk av de flesta politikerna så vilken "nyhet".
Citera
2018-08-21, 14:52
Medlem
Danne90s avatar
Michael Svensson från Moderaterna fuskar med avdrag.

Läste detta på morgonen och sen har jag besökt flashback för att se folks reaktion men ingen skapade ens en tråd om detta så jag skapade en.

Lite citat: "Riksdagsledamoten Michael Svensson (M) har inte bara låtit skattebetalarna stå för felaktiga bilresor.

Nu kan Aftonbladet avslöja att han upprepade gånger struntat i att själv betala för flickvännens boende under Almedalsveckan."

Hans försvar går ut på att:
"– Det är väldigt, väldigt tråkigt att jag inte har gjort det. Det är en ren och skär obetänksamhet och dumhet, säger Michael Svensson"

Länkar:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qnBalz/m-politikern-lat-skattebetalarna-sta-for-flickvannens-boende

https://www.aftonbladet.se/a/bKr2gd/promo

Vad tycker folk om detta? Man också undrar ifall det inte redan hade varit hundra trådar om någon från S hade gjort samma. Förväntar vi oss mindre från piloter från den högra kanten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in