2018-08-21, 07:39
Medlem
arbetets avatar
Hanif Bali kommenterar själv på Facebook:
Tidningsutgivarna, som representerar i princip alla svenska morgon- och kvällstidningar, anklagar mig alltså för att vapenhota DN. De insinuerar även att jag uppviglar till nazistmord på journalister.

Idag fick vi reda på att Sverige har flest skolbränder i världen. Hundra bilar vandaliserades i Uppsala. En 17-årig pojke höggs till döds på sin skola.

DN har snart i ett helt år haft en sjuklig besatthet av mig. Man har anklagat mig för allt ifrån att tillhöra vit makt-rörelsen, rysk avlyssning, vara nihilist och nu går deras branschorganisation så långt att anklaga mig för att uppvigla till mordhot mot DN-journalister.

Vad baseras den senaste anklagelsen på? Jo, när DN gjorde bort sig själva med sin ”faktagranskning” så gjorde satirkontot Mjölbypartiet, för tre veckor sedan, en meme med mig där de satt mitt ansikte på omslaget till TV-spelet Call of Duty, med undertiteln ”Hanif and DN at War”.

Min och DNs konflikt är politisk. Jag blir minst sagt förbannad när grova anklagelser helt utan fog riktas mot mig.

Som politiker är hot om våld tyvärr inte främmande. Jag och min familj har fått motta mord, våldtäkts och misshandelshot i flera år, särskilt efter publiceringar gjorda av TUs medlemmar. Det skulle vara för mig främmande att hota journalister och ingen kan med gott samvete påstå att jag gjort det. Om man på allvar tror det så är det sorgligt och beklagligt.

Skolbränder, våldtäkter, upplopp - Löfven har inga kommentarer, men han har tid att kommentera detta.

Om det nu vore så att detta satiriska inlägg är så farligt och ”triggande” så undrar jag faktiskt varför samtliga medlemmar i TU har spritt den.

Jag har pratat med mitt parti. De delar uppfattningen att bilden är satirisk, jag uppskattar det stödet. Jag kan även förstå att de är trötta på att behöva hantera dessa drev, de - precis som mig - vill bedriva valrörelse istället.

Det är alldeles uppenbart för mig att medierna gör sig dumma enbart för att skapa ett drev som nu dominerat nyheterna.

Så låt oss leka med tanken en sekund att denna bild är så himla farlig. Att den som tidningsutgivarna säger kan trigga fram nazistiska mord på journalister. Om jag tar ner den - kommer resterande medier göra detsamma? Ert drag.

Sverige har riktiga problem som behöver riktig politik. Skolbränder, mord och upplopp. I slutändan var det inte jag som gav den största stöten mot tidningars trovärdighet utan tidningarna själva när de mitt under brinnande valrörelse, mitt under brinnande bilar, mitt under pågående mordvåg gör sig dumma på det här sättet.
https://www.facebook.com/hanif.bali/posts/10155822081155686
Citera
2018-08-21, 07:40
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Han har varit militär, vad han nu kan ha gjort för nytta där, med tanke på att han glatt byter ut befolkningen i landet, varför försvara gränsen, när fienden redan befinner sig i landet...
Sådan hjälp på insidan som Björklund m fl bistått fienden är A och O. Tänk bara de kvinnor, från barn till åldringar, som blivit våldtagna tack vare Jan Björklund och hans vänner i Sveriges riksdag. Det aset ska alltså sitta där och mästra folk i omdöme? Vilken horunge.
Citera
2018-08-21, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Han har varit militär, vad han nu kan ha gjort för nytta där, med tanke på att han glatt byter ut befolkningen i landet, varför försvara gränsen, när fienden redan befinner sig i landet...

Ja han är en sån tönt. De lanserar Björklund som "manlig" nu, bilderna på valaffischerna är lite manliga och han kommer med sånt här gubbsnack om "vapen i många år" för att verka tuff. Sen försvara folket genom att förinta oss. Han är en kulissfigur.
Senast redigerad av Julskinkato 2018-08-21 kl. 07:41. Anledning: Miss
Citera
2018-08-21, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ja han är en sån tönt. De lanserar Björklund som "manlig" nu, bilderna på valaffischerna är lite manliga och han kommer med sånt här gubbsnack om "vapen i många år" för att verka tuff. Sen försvara folket genom att förinta oss. Han är en kulissfigur.

Vill minnas att någon här på FB i en rant kallade Björklund för "en betahanne och en cuck". Inte så nyanserat kanske, men ganska träffande.
Citera
2018-08-21, 07:52
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Kanske har han den funktionen nu i M, som en testballong som det heter. Ytligt och opålitligt visserligen men kursändringen är bra i sig om den sker.
Hoppas moderaterna kickar Bali efter valet så kan han företräda Medborgerlig Samling, ett parti som borde ligga närmare hans åsikter.
Citera
2018-08-21, 08:01
Medlem
MrWins avatar
Uppfriskande med en politiker som vågar gå mot MSM. Jag är hjärtligt trött på att MSM skall styra vår inrikespolitik. Sju partier har lärt sig att tänka i samma banor som MSM, vilket är det ultimata maktutövningen. Men även SD låter sig rövknullas av MSM när MSM sätter igång sina drev.

Är Hanif Bali Sveriges svar på Donald Trump när det gäller krig mot MSM?
Citera
2018-08-21, 08:07
Medlem
Det är ljugbonniers som är problemet i sverige. Eller en viktig del av problemet. Deras enorma makt, tillsammans med ren regimmedia som svt och nu snart tv4. Nu försöker de framställa sig som offer igen fast de är maktgalna propagandister.

Man måste bojkotta bonniers och köra på alternativen.
Citera
2018-08-21, 08:08
Medlem
submariners avatar
Hej,

Kristersson skickade säkert ett ”bra jobbat Hanif, precis den uppmärksamhet jag saknade” SMS
Citera
2018-08-21, 08:17
Medlem
Skrämmande utveckling när privatägda mediebolag kan kalla upp politiska företrädare på "möte" (för att styra och tillrättavisa politiker) så fort någon ur deras parti lägger upp en bild på Twitter som dom inte gillar.

Vad blir nästa grej? Kommer t.ex. DN eller Tidningsutgivarna kalla upp politiker för avhyvling när dom presenterat en budget eller ett lagförslag som dom ogillar?

"– Det är direkt olämpligt och mycket olyckligt att en riksdagsledamot poserar med vapen"

Tidningsutgivarnas VD recenserar alltså en politikers helt privata förehavanden och använder sin mediala maktposition för att försöka tvinga fram en reaktion från partiet. Snacka om att Tidningsutgivarna är en farlig organisation som inte hör hemma i en demokrati.
Citera
2018-08-21, 08:17
Medlem
antoneriks avatar
Hanif Bali har haft ganska sunda åsikter om migrationspolitiken i alla fall.
Citera
2018-08-21, 08:20
Medlem
Ja nog väljer man Bali framför Björklund 100 ggr av 100 oavsett vad det gäller - samtalspartner, partikollega, fritidsumgänge, vad som.

Svårt att säga om Moderaterna förlorar eller vinner några hundra röster på detta. Det är på marginalen och kan kvitta. Moderaterna når oavsett inte mer än 19 %.

Karmat som Reinfeldt/Borg/Ask brände in i partiet visar sig nu som stigma och Kristersson kommer inte undan som tigande springpojke under dessa ödesmättade 8 år för Sverige.

Beträffande Björklund är det endast i ett land som Sverige han ännu kan uppbära hög lön i Riksdagen.
Han, hans parti och deras s k ideologi har snart självdött.
Liberalerna ligger sämre till än KD.
Vilken befrielse om partiet - så som dom ställt till i Sverige sedan Westerberg drog igång förödelsen -
kunde försvinna i en flämt ut genom universums rövhål och aldrig mer synas till.
Citera
2018-08-21, 08:21
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarglad
Vad är hotat? Ditt eller mitt Sverige? Tro inte för fem öre att du aeger mig" Det kommer inte att hända. Men det vet du redan!

Jag sade grädde, inte whiskey I chokladen.

Om du sedan läst snyfthistorierna i dagspressen så ser du att han anklagas för att hota dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in