2018-08-21, 03:07
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Dom blir nog tvungna nu. Alt-högern har daltat för länge med Hanif. Så här nära valet och med sjunkande opinionssiffror har han tillfogat högern stor skada.

Borgarskapet har gått i taket och menar att bilden på Bali med kulspruta på en skola för tanken till alla skolskjutningar. Fan, vilket dåligt omdöme. Var han nykter, tror ni?
Han måste varit helt väck när han på en skola går runt och viftar med ett granatgevär.
Citera
2018-08-21, 03:15
Medlem
fskers avatar
Märks att det är många söndercurlade lättkränkta apergers-fjollor i denna tråd som inte klarar av ens ett ironiskt skämt/satir.

Hoppas er mamma ger er extra mycket grädde på chokladen när hon bäddar ner er ikväll.

Bara för att någon känner sig hotad så betyder ej det att den är hotad.
Senast redigerad av fsker 2018-08-21 kl. 03:20.
Citera
2018-08-21, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Märks att det är många söndercurlade lättkränkta apergers-fjollor i denna tråd som inte klarar av ens ett ironiskt skämt/satir.

Hoppas er mamma ger er extra mycket grädde på chokladen när hon bäddar ner er ikväll.

Kan bara instämma. Tror det är lite av en generationsfråga också då en del äldre har svårt att navigera edgy internethumor. Satirteckningar är visserligen inget nytt, bara kontexten.
Citera
2018-08-21, 03:37
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Kan bara instämma. Tror det är lite av en generationsfråga också då en del äldre har svårt att navigera edgy internethumor. Satirteckningar är visserligen inget nytt, bara kontexten.

Att det är en generationsfråga är det inget tvivel om, dock sträcker det sig även upp i åldrarna. Jag tror det handlar om genus-indoktrineringen som svenska folket utsatts för.

Den har gjort folk helt inkapabla att hantera något annat än en överpositiv-kawaiiii-värld där staten tar hand om allt ifrån uppfostran av ens barn, vad man skall tycka och tänka till kemikaliesammansättningen av folks blod.

Folk är så vana att få allt serverat att de blir rasande så fort någon kommer och ens drar ett skämt.

Som jag nämnt tidigare skulle jag vilja instifta ett pris vid namn "Årets hink och spade" som skall gå till den barnsligaste personen/origanisationen I svensk offentlighet.

DN ligger högt upp på listan av de jag skulle kunna tänka mig att ge priset till!
Citera
2018-08-21, 03:59
Bannlyst
Jag tror du kan ha sant. Det ingår i den svenska yttrandefriheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Jag hoppas att Kristersson har stake nog att be Tidningsutgivarna fara och flyga.

Satir, parodi och skämt är hörnstenar i västerländsk demokrati, och de högfärdiga högdjuren som kallar sig själva "journalister" på DN har inget frikort från att förlöjligas.

Att tolka Hanifs inlägg som att han uppmanar till någon typ av attack mot DN är häpnadsväckande verklighetsfrånvänt. Kanalen han använder är Twitter - han står inte i talarstolen och viftar med ett vapen.

I vanlig ordning får det här bara motsatt effekt och verklighetsuppfattningsklyftan mellan statsmedia och resten av Sverige fortsätter att växa i rask takt.

För varje år sjunker förtroendet för statsmedia och speciellt DN verkar vara fast beslutna om att fortsätta på den vägen:
http://medieakademien.se/wp-content/uploads/2018/03/Presentation-fortroendebarometern_2018.pdf

Försvaret från DN är i princip att deras journalister redan hatas i så stor utsträckning att Hanif inte bör hälla bensin på elden. Man frågar sig inte varför förtroendet sjunker och hur hatet uppkommit - eller så har man bestämt sig för att svaret på frågan är: "Främmande makt" och "Putin" samt "Nazism".
Citera
2018-08-21, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Att det är en generationsfråga är det inget tvivel om, dock sträcker det sig även upp i åldrarna. Jag tror det handlar om genus-indoktrineringen som svenska folket utsatts för.

Den har gjort folk helt inkapabla att hantera något annat än en överpositiv-kawaiiii-värld där staten tar hand om allt ifrån uppfostran av ens barn, vad man skall tycka och tänka till kemikaliesammansättningen av folks blod.

Folk är så vana att få allt serverat att de blir rasande så fort någon kommer och ens drar ett skämt.

Som jag nämnt tidigare skulle jag vilja instifta ett pris vid namn "Årets hink och spade" som skall gå till den barnsligaste personen/origanisationen I svensk offentlighet.

DN ligger högt upp på listan av de jag skulle kunna tänka mig att ge priset till!

Ja det hade varit välförtjänt. Det finns helt klar en tendens till "kärringfiering" där den såkallade goda tonen är av högsta vikt. På internetforum har jag observerat ett fenomen där communities som ursprungligen har en manlig användarbas så småningom om får en tillströmning av kvinnliga användare, och i takt med att dessa blir fler och får inflytande börjar det komma upp klagomål på den råa jargongen och ska man ändå inte vara lite snällare och tänka på dom som tar illa upp osv. Kvinnor (brasklapp - #notall) har en tendens till att vilja transfomera manliga rum till kvinnliga rum. Genusfeminismen har ju i princip det som uttalat mål, dom är ju inte nöjda innan män har slutat med sin jargong ens i slutna sällskap.
Citera
2018-08-21, 04:04
Avstängd
Knivur-273s avatar
Jag tycker Hanif Bali är rolig när han retar upp folk, men gör ändå inget fel alls. Haha.

Överhuvud taget, tycker jag Hanif är rolig men ändå seriös. Intelligent, provocerande kanske haha, eller i alla fall någon man skulle kunna lita på, till skillnad från den där jävla dammsugarförsäljaren som är hans högste chef.

Gråterskan från dildo-partiet som tydligen förr var yrkesmilitär [tackar Gud att han inte var min chef i ett påhittat krig], kopplar saken till skolskjutningar, falsk som han är. Falskheten manifesteras i det fysiologiska med grindgluggen mellan framtänderna, som skall göra det möjligt att skicka ut ormtungan utan att öppna munnen. Hssss säger ormen, när den skickar ut tungan för att lukta på dagens politiska läge, drar in den och sticker de två spetsarna in i lukthålorna dolda i huvudet nära giftkörtlarna.

Om man står helt lagligt med ett lagligt skjutvapen på en laglig skjutbana, vilket fel har man gjort ? Jag stod med en 155mm haubits och poserade, förvisso inte offentligt, men det skulle jag gärna gjort om jag varit politiskt aktiv.

Det handlar bara om att bögen i dildo-partiet vill smutskasta Hanif Bali.
Senast redigerad av Knivur-273 2018-08-21 kl. 04:39.
Citera
2018-08-21, 04:11
Bannlyst
[quote=fsker|65005948]Märks att det är många söndercurlade lättkränkta apergers-fjollor i denna tråd som inte klarar av ens ett ironiskt skämt/satir.

Vad är hotat? Ditt eller mitt Sverige? Tro inte för fem öre att du aeger mig" Det kommer inte att hända. Men det vet du redan!
Citera
2018-08-21, 04:24
Avstängd
Moderaterna skall se det här som en möjlighet, nu kan de verkligen visa att de menar allvar med sitt förslag att dra in medborgarskapet för kriminella invandrare
Citera
2018-08-21, 04:25
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Kan det vara den här tweeten: https://mobile.twitter.com/hanifbali/status/1029899610880466945 som gjorde att proppskåpet gick hos DN? Tål dom inte när man retas med dom? Så jävla lättkränkta..

Nja inte bara, Hanif och DN har haft nån typ av konflikt rätt länge nu. Det hela eskalerade ju när DN spred en massa falsk info om att Hanif skulle någon typ av rysk agent via en påhittat snyftartikel vilket de aldrig kunnat styrka trots upprepade förfrågningar från diverse håll.

Finns förmodligen personer inom moderaterna i Stockholm som ogillar Hanifs popularitet (han vann omröstningen om platser till riksdagslistan i Stockholm överlägset) och drar lite i trådar inom DN för att sabba hans karriär. Sen trollar Hanif dessa ganska hårt eftersom han vet att han är väldigt populär på gräsrotsnivå.
Citera
2018-08-21, 04:52
Avstängd
Knivur-273s avatar
Jag har anledning att tro att Hanif Bali verkligen var / är en äkta flykting och inte fejk. Man kunde fly från Iran av olika anledningar vid revolutionen. Jag har träffat en annan som också var bra. Intelligent också. Icke förlorad i religion.
Citera
2018-08-21, 04:55
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Han måste varit helt väck när han på en skola går runt och viftar med ett granatgevär.

Granatgevär?
Är du full?

Det var ett jaktvapen som man maximalt får jaga rådjur med. (Pga den klena kalibern som är .223 Remington.)

F.ö var det på en skjutbana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in