2018-08-19, 18:35
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sociofoben
Borde inte Thelin få sparken nu? Eller vågar inte Taco ta över i det här läget? Elfsborg har en trupp för övre halvan men som det ser ut nu så kommer man få kvala för att behålla kontraktet.
Det är väl inte bara att sparka om ekonomin är skral. Annars tror jag med det skett.
2018-08-19, 18:43
Medlem
sunsidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
I alla intervjuer med Super-Bo kommenterar han Özcan med ett ständigt "men".

Vi är nöjda, men...
Vi har våra mål, men...
Özcan har gjort det bra, men...

Men om vi inte kommer topp 4 (Egentligen topp 3), så kommer han (Özcan) få gå.

Man är insatta i att han spelar ett lättläst 4-4-2, men ger honom kontraktet ut att visa vad som är så bra med just 4-4-2.

Bosse sitter säker. På tok för insyltad i styrelsen och var viktig persons familj. Vi kallade sånna kackerlackor. Ser dom inte, de går inte döda, de lever vidare och gör sin grej. Ingen vill ta i dem.

Men med tiden kan de orsaka mer än irritation. Ren skada.

Nåväl, blir det inte topp 4 så får Özcan gå. Bosse säker så länge alla hans ryggdunkare är omkring.

Vidare sägs att man tittar på både Kalmars och Sundsvalls mittfältare. Kan bli billig försäljning av Karlström. Mrabti går om ej förlängning.

Anfallare solklart att man letar, men just det där kreativa som kan luckra upp verkar intressant. Därav att man gick hårt in på Bärkroth.

Olsson stod och såga truppbygget i pausen. Özcan allfrukt sitter väl på utgående om jag inte minns helt fel? Ut med han och in med lite anfallare så ska det nog gå vägen.
2018-08-19, 18:47
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Olsson stod och såga truppbygget i pausen. Özcan allfrukt sitter väl på utgående om jag inte minns helt fel? Ut med han och in med lite anfallare så ska det nog gå vägen.

Haha Olsson vilken jävla pajas. Nu är ju situationen som den är, acceptera och lira boll. Patetisk att stå och gnälla efter 1-0 i halvtidsvilan på att truppen är felbalanserad. Den diskussionen tar efter matchen, internt.
Senast redigerad av Idittfejs 2018-08-19 kl. 18:50.
2018-08-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
Elfsborg har allstå varken vunnit eller gjort ett mål sedan början av juli.
6 matcher, 540 minuter utan att få in en enda boll
Stackars er som hejar på Elfsborg, hur mår ni?
(Seriös fråga)

Man mår ju faktiskt inte helt hundra. Att man har floppsäsonger kan jag köpa, men att ligga på kvalplats (i princip) med den truppen vi ändå har är aldrig okej.

Något måste ske, bra och spännande med ett par nyförvärv, men fortsätter det såhär i nån/några fler matcher måste något göras, och det fort. Dags då att Taco tar över tillsammans med Linderoth. Visst, kanske inte är någon tränare egentligen men har en attityd och lite djävlar anamma som kanske får fart på någon. Superettan är inget alternativ.
2018-08-19, 18:51
Medlem
sunsidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeMastermind
Man mår ju faktiskt inte helt hundra. Att man har floppsäsonger kan jag köpa, men att ligga på kvalplats (i princip) med den truppen vi ändå har är aldrig okej.

Något måste ske, bra och spännande med ett par nyförvärv, men fortsätter det såhär i nån/några fler matcher måste något göras, och det fort. Dags då att Taco tar över tillsammans med Linderoth. Visst, kanske inte är någon tränare egentligen men har en attityd och lite djävlar anamma som kanske får fart på någon. Superettan är inget alternativ.
Såg jag fel eller var det Taco på bänken? Vilken roll har han?
2018-08-19, 19:03
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

Klart man blir sned. Bosse har presterat noll sedan Sam och Olunga såldes.

Tino fyllde en bit. Badji glänser ibland.

Men på över ett år ska man kunna se till att en medalj-aspirant har forwards så det räcker.

Frustration från Jonas. Han vill vinna, men det går inte med 10 försvar, 5 mittfält och 1 anfall att luta sig mot.

Underkänt Bosse. Özcan gömmer sig bakom Bosses icke-värvningar. Bosse gömmer sig bakom sina miljonförsäljningar.

En av de går. Antagligen har Bosse nästlat sig in tillräckligt för att dra längsta stråt. Özcan får skulden och kicken.

Och ja, Özcans kontrakt går ut nu. Option på ett till.
2018-08-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Det är väl inte bara att sparka om ekonomin är skral. Annars tror jag med det skett.
Finns hur mycket pengar som helst i Borås. En sån som Thelin kan inte kosta många kronor heller.
2018-08-19, 19:32
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Den kängan var inte dålig och otydlig. Luktar verkligen bye bye om Olsson nu, han bör säljas innan fönstret stänger.
2018-08-19, 19:35
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja, bluffen Bajen gjorde det igen och höll nollan mot ett lag som inte gått mållösa sen ett år tillbaka. Detta trots att spelet var långt ifrån toppnivå idag.

Ser verkligen fram emot när ni åker ner och rövknullar det överhypeade Peking. Ni ska ta det med minst 6 mål med tanke på er överlägsna trupp
Önska inte för mycket nu. 2016 åkte Peking på 6-1 (visserligen på friends då) och mer kunde det ha blivit.

Men ser fram emot 1-7 matchen den 16e.
2018-08-19, 19:43
Medlem
Så kassa som DIF var idag hade jag inte riktigt räknat med, jag trodde dom skulle fixa ett kryss iaf(AS tipset).
2018-08-19, 19:44
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Mina tankar rör sig mot de mer brottsliga hållet tyvärr. Nu hoppas jag inte att de är så farligt men man vet aldrig. Superettan har varit infiltrerad varför skulle Allsvenskan inte kunna bli de?

Kolla Norrköpings mål idag och återkom.
Elfsborg hade ju dessutom en väldigt misstänksam match i våras där Gojani gjorde det där obegripliga självmålet.
2018-08-19, 20:08
Medlem
Kan någon med eventuellt bättre insyn än jag förklara varför Norling väljer att frysa ut Stefanelli igen.
Är det bara jag som ser en fin potential i den spelaren??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in