2018-08-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ta och lugna ner dig lite nu Ugglan. Du verkar under den senaste tiden ha blivit fullkomligt besatt av MMPG/KM. Det är väl snarare DU som med en "överdriven intensitet" vill spika KM och spika att "brovittnet" till 100% talar sanning och i ditt senaste inlägg även att KM är skyldig/ensam GM. Du förkastar att andra ens spekulerar över "brovittnets trovärdighet och kallar det för "ett försök att få bort tråden från spåret". Ett spår (brovittnet) som varken Jenven eller GW riktigt tror på, så frågan är vem det egentligen är som försöker vilseleda här i tråden? Och vad hände med vittnet "Hanna" som du alltid har trott på, nu ljuger hon enligt dig helt plötsligt? Du har redan bestämt dig för att PW70 trollar och har efter det som vanligt tagit kommandot på nytt och bestämmer och dirigerar som en allsmäktig gud över vad vi andra "ska återgå till" dvs. KM. Du verkar inte alls vara intresserad av tanken på 2 GM, eller t.ex. BW + medhjälpare-teorin, för att inte tala om din senast totalsågning av GW och hans teori. Nej Ugglan, ditt spår är ju numera enkelriktat varför? Du som brukar kallla dig själv för "öppen".

KM och vittnet var på Stockholmsvägen kl 03:30 men ändå försöker du få det till att KM var på cykelvägen med bilen med rails vid samma tidpunkt dvs. 03:30, dessutom tror du att han även körde den lilla vita bilen inne på cykelvägen vid 02:30 och att han sedan parkerade den bilen för att gå hem... bara för där hämta den ljusa bilen med rails då menar du? och direkt vända om för att köra tillbaka mot kohagen, när han redan hade den lilla vita bilen parkerad där i krokarna? Nej nu snurrar du till det ordentligt Ugglan, tänk istället på vad GW brukar säga: Krångla INTE till det!

Håll i hatten !! Nu riskerar jag att bli avstängd, av Herr Uggla !! Håller med ovan skribent Åter..hur kan brovittnet vara så 100 % trovärdigt. Fram med dom bevisen !! Hur kan man påpeka att vittnet "Hanna" är mindre trovärdigt ?? Har läst här i tråden att många vittnar om KM:s redlöst berusade tillstånd denna natt. Stämmer det ? Om svaret är JA på sista frågan, ställer jag mig frågan hur i hela friden skulle man kunna "ro i land" ett scenario enligt Ugglans beskrivning. Om KM varit nykter eller mycket måttligt berusad kan chansen finnas att han kunnat lyckats...Men jädrar anåda va han ändå skulle behövt springa, släpa kropp och köra "rally-bil" för att klara det tids-schemat.
Citera
2018-08-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Precis på samma sätt som Ugglans beteende får mig och andra att ana ugglor i mossen - same but different.
F.ö. så har jag sagt att det är möjligt att KM är "pilot" MEN, att jag inte ör övertygad.

Men du får väl lugna ner dig lite även du.
Hur VET både du och Ugglan redan i det här läget att det INTE kommer att komma ett förtydligande från PW70? det kan man ju verkligen fråga sig...
Alla kanske inte heller har möjlighet att alltid svara direkt som någon slags jour 24/7 till skillnad från vissa andra här i tråden.

Trams, det är ju samma sak med Ugglan, ta bara när KMs namn droppades av 'tikomon', då gick Ugglan i taket för att hen ville sitta och hålla på den informationen, det är väl knappast heller att föra tråden framåt? Ugglan "ville kolla" att det stämde först men ändå vet vi än idag inte med 110% säkerhet att KM är 'pilot.' Vidare har Ugglan ältat vissa personer som t.ex. PU och PR till leda vilket ändå inte har lett tråden ett dugg framåt, snarare vilselett skulle jag vilja säga. I stort sett samma saker har ältats och ältats år ut och år in, ekorrhjulet snurrar men till vilken nytta?

Pudel - tror du missat mycket här i tråden bla att just Ugglan varit väldigt skeptiskt till att just KM skulle vara pilot - han hade flertal diskussioner med de som framförde KM. Så lägg ner nu - kom med fakta istället som du säger att du har!
Citera
2018-08-18, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Håll i hatten !! Nu riskerar jag att bli avstängd, av Herr Uggla !! Håller med ovan skribent Åter..hur kan brovittnet vara så 100 % trovärdigt. Fram med dom bevisen !! Hur kan man påpeka att vittnet "Hanna" är mindre trovärdigt ?? Har läst här i tråden att många vittnar om KM:s redlöst berusade tillstånd denna natt. Stämmer det ? Om svaret är JA på sista frågan, ställer jag mig frågan hur i hela friden skulle man kunna "ro i land" ett scenario enligt Ugglans beskrivning. Om KM varit nykter eller mycket måttligt berusad kan chansen finnas att han kunnat lyckats...Men jädrar anåda va han ändå skulle behövt springa, släpa kropp och köra "rally-bil" för att klara det tids-schemat.

Vem har vittnar om km:s berusade tillstånd?? Han själv menar du?
Citera
2018-08-18, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57

Haha - bara den lilla grej att ingen annan än pilot (KM enl mig) har sagt att han var "redlöst" berusad och inte kommer ihåg - vem annan har sagt att han var ""redlöst" berusad och hade en minneslucka just lägligt när ett mord utförts en juninatt 1992.
Citera
2018-08-18, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Haha - bara den lilla grej att ingen annan än pilot (KM enl mig) har sagt att han var "redlöst" berusad och inte kommer ihåg - vem annan har sagt att han var ""redlöst" berusad och hade en minneslucka just lägligt när ett mord utförts en juninatt 1992.

Oki. Tack. Noterat. Då kommer KM i annan dager...
Citera
2018-08-18, 11:43
Medlem
Citat:

Finns det någon som säger att han inte var "redlöst" berusad?
Citera
2018-08-18, 11:55
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ang fetmarkeringen. Detta har diskuterats i tråden, det var bla därför som PN diskuterades som inblandad.
*
Någon som vet om P*r Nie**en jobbade på Electrolux i juni 1992?
Citera
2018-08-18, 12:12
Medlem
Som jag skrivit i tidigare inlägg så tror jag inte att "MMPG" har något med HA´s försvinnande att göra.
Så jag tänkte göra ett försök att styra bort tråden från "Pilot"!

Jag undrar om det måste vara så att den som ligger bakom försvinnandet är någon i HA´s närmsta krets?
Jag vet att "alla" hävdar att så måste det vara, men måste det verkligen det?

Kan ju vara så att HA hoppat in i en bil med någon som hon kände, men som för familjen och "vanliga" vänner och bekanta är mer eller mindre okänd.
Jag menar att HA gick ju på komvux innan hon försvann, och där lär man ju känna folk som man kanske inte skulle träffat annars.
Man blir ju ytligt bekant med dom flesta som går där och ens familj och "vanliga" vänner känner kanske inte till vilka bekantskaper man gör.

Behöver ju inte vara någon på komvux, kan ju varit någon hon träffat genom arbete eller kanske rent av ute på krogen, hon verkar ju ha varit en öppen och nyfiken tjej och enligt min erfarenhet så skaffar sådana tjejer kompisar och bekanta väldigt lätt.
Citera
2018-08-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
*
Någon som vet om P*r Nie**en jobbade på Electrolux i juni 1992?

Enligt en källa jag har som jobbade på elux då så gjorde han det (nära KMs systrar om det är intressant). Bäst att skriva att jag också sagt detta förut så inget nytt.
Citera
2018-08-18, 13:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Pudel - tror du missat mycket här i tråden bla att just Ugglan varit väldigt skeptiskt till att just KM skulle vara pilot - han hade flertal diskussioner med de som framförde KM. Så lägg ner nu - kom med fakta istället som du säger att du har!

Jag tycker det är hög tid att Ugglan presenterar sina fakta stället, det är hen som har spikat att "brovittnet" är 110% tillförlitligt (trots Jenven och GWs skeptiska hållning), + att KM är GM eller Inblandad.

Vart är dina fakta Ugglan?

Själv spikar jag ingenting, däremot ifrågasätter jag det vi inte vet.
Citera
2018-08-18, 15:37
Medlem
Citat:

Japp och mellan dessa aktiviteter är han ju så packad att han inte kommer ihåg vad han gjort ? Fixar man ovanstående aktivitet om man är rejält packad ? I såna lägen kan det vara ett helt företag att ens få på sig ett par skor 🤔
Citera
2018-08-18, 15:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

OM nu KM är MMPG, så skulle det vara intressant att höra hur hans bekant på Stockholmsvägen skulle bedöma hans status vid 03.30-tiden. Man går ju inte från redlös med minneslucka till nykter på några minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in