Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Så braa. Då kanske du skulle kunna ha vänligheten att lägga ut några av bilderna på dessa Ryssar. Skulle Putin vara med så kan du ju blurra just det facet.
Det är detta som är problemet enligt min uppfattning - oproportionellt stor uppmärksamhet med allt för skeva spekulationer.
Absolut, det är anmärkningsvärt & samhälls-illa med så många bilbränder simultant, men det är ingen raketforskning som ligger bakom aktionen som framkallar flummiga, rent av barnsliga spekulationer ända upp i parlamentet.
Jag hann ju läsa ditt inlägg (fråga till mig) samma kväll inlägg raderades, och jag kan meddela att jag är densamme, ganska oförändrad
Morgonen efter min/din aktivitet i tråden kom följande uttal i GP från områdeschef Dan Windt:
Citat:
Polisens arbete efter bilbränderna under måndagskvällen har nu övergått till "vanligt polisiärt utredningsarbete", enligt Dan Windt.
Källa, GP 15/8 kl 09:05:
http://www.gp.se/nyheter/misst%C3%A4nkt-f%C3%B6r-bilbr%C3%A4nderna-gripen-i-turkiet-1.7682344
Här skall också understrykas att normalläge återgåtts till tidigare än publiceringen i GP - infon släpar ju en aning.
Det var polisiär "särskild händelse" några korta andetag, men nu med facit i hand har tom åklagaren gått ut och mellan raderna frågat om våra offentliga figurer mer eller mindre förlorat vettet.
Frölunda är en tryckkokare, visst, men ej av den höjd allt detta tog/tar i medial uppmärksamhet alá "nytt under solen"-uppmärksamhet.
Även fler platser i landet bär densamme prägel som jag personligen inte (längre) anser bör förtjänas sådan uppmärksamhet.
Jag tror snarast denna typ av recent-stämplad uppmärksamhet göder gängen med beteendet, fler lockas att kriga och protestera.
Det riskeras bli
modernt med sådana här tilltag, och uppmärksamhet av sådan här recent-typ är precis vad skräpet vill ha...
Segregationen och allt som präglar dessa samhällen är mer än 10 år passé nu, arbetsmetoderna att iaf polisiärt komma åt skräpet är på sina platser utsorterat, vilket framvisas i hur lokalpolisområdet här städar upp efter händelsen - håll klaffen, be ödmjukt resten av samhället hålla klaffen, men viktigast av allt - jobba diskret, på.