2018-08-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Reallönerna ökar så det står härliga till.
BNP växer snabbast i västvärlden
Arbetslösheten är rekordlåg.
DNC går mot sitt sämsta kongressval på många år.
Intresset för "utredningen" är knappt mätbart.
Stödet för Trump ligger över 80% bland GOP-väljarna, vilket är historiskt högt.
Möbler
Förstår inte varför ni Trumpofober måste ljuga. Kanske det är verkligheten det är fel på.
Tyvärr, fakta talar emot dig.
Det är ju därför Trump inte längre kan räkna med enkla segrar baserade på orimliga felaktiga och önskade påståenden, det går nog inte många väljare på idag med tanke på presidentens omtalade talang att slira på sanningen.
Arbetarna i stort har enligt arbetsdepartementet? mindre att röra sig med än för ett år sedan.
Men mellanvalet kan nog Trumps vinna om än med en marginal, en sista chans för Trump att leverera. Och med en förväntat republikansk pluttseger som i sig borde ge republikanerna skrämselhicka inför .2020 borde nog Trump inse allvaret.
Verkligheten har ju alltid företräde framför en fabulerande Trump.
Citera
2018-08-10, 21:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tyvärr, fakta talar emot dig.
Det är ju därför Trump inte längre kan räkna med enkla segrar baserade på orimliga felaktiga och önskade påståenden, det går nog inte många väljare på idag med tanke på presidentens omtalade talang att slira på sanningen.
Arbetarna i stort har enligt arbetsdepartementet? mindre att röra sig med än för ett år sedan.
Men mellanvalet kan nog Trumps vinna om än med en marginal, en sista chans för Trump att leverera. Och med en förväntat republikansk pluttseger som i sig borde ge republikanerna skrämselhicka inför .2020 borde nog Trump inse allvaret.
Verkligheten har ju alltid företräde framför en fabulerande Trump.
Men allt jag skrev är ju offentliga data som hela världsekonomin baseras på. Var hittar du din skumma info?
Citera
2018-08-11, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men allt jag skrev är ju offentliga data som hela världsekonomin baseras på. Var hittar du din skumma info?
ja världsekonomin riskerar ju skaa in på grund av Trumps politik.
Men på hemmaplan, som ju är avgörande vid val, så börjar ju ekonomin bli överhettad av den populistiska politik Trump för och då kommer inflationen som nu bevisligen överstiger den måttliga löneökningen. Det är vad Trump ju främst har att förhålla sig till inför mellanvalet och även presidentvalet 2020 där dom negativa effekterna av Trumps kortsiktiga politik säkert blottas än mer. En upplevd försämring för väljarna lär ju inte gynna honom.
Citera
2018-08-11, 21:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
ja världsekonomin riskerar ju skaa in på grund av Trumps politik.
Men på hemmaplan, som ju är avgörande vid val, så börjar ju ekonomin bli överhettad av den populistiska politik Trump för och då kommer inflationen som nu bevisligen överstiger den måttliga löneökningen. Det är vad Trump ju främst har att förhålla sig till inför mellanvalet och även presidentvalet 2020 där dom negativa effekterna av Trumps kortsiktiga politik säkert blottas än mer. En upplevd försämring för väljarna lär ju inte gynna honom.
Nej nu ljuger du. Inflationen är betydligt lägre än den genomsnittliga löneökningen på 4,2%
Om du måste ljuga för att göra din poäng, har du såklart fel i din ideologi.
Citera
2018-08-14, 05:48
Medlem
E.Merckxs avatar
Bernie Sanders kompis Keith Ellison, DNC:s Deputy Chairman, anklagas for Domestic Violence. Valet ar idag:

This post was brought to my attention because I was tagged in this post. Domestic Violence is never ok. The incidents described are troubling. I call on Keith Ellison to answer these allegations.

https://www.facebook.com/Aslimsed/posts/2319161644777680

https://twitter.com/debrahilstrom/status/1028465374432514053
Citera
2018-08-14, 06:35
Medlem
Citat:
Ja dom festa anser ju att demokraterna oavsett är mellanvalets vinnare även om man inte skulle nå ända fram.
Signaerna är tydliga, med fortsatt Trumpoliitk så försvagas republikaner sakta men säkert över hela landet och ger en fingervisning om att republikanerna inte sitter särskilt säkra i sin maktposition.
Med alla försämringar slår igenom för medborgarna och man inser att man inte vunnit något på dagens politik så lär det ske ett maktskift i vita huset.
Bara att inse, Trumps politik är en förlorarpolitik för medborgarna på sikt och minskat väljarstöd bevisar ju det.
Att försvaga USA både nationellt och internationellt kan bli ett dyrköpt politiks pris för republikanerna.
Vilken siffror skulle du se som en förlust för demokraterna? Jag menar nu faktiska valresultat inte prognoser.
Citera
2018-08-14, 06:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Vilken siffror skulle du se som en förlust för demokraterna? Jag menar nu faktiska valresultat inte prognoser.
Det går inte sia om mellanårsval, då de röstande Demokraterna normalt brukar skippa detta val.
Varför kan man undra, men så har det varit länge nu.
Men blir det högt valdeltagande, så gynnar detta alltid Demokraterna.

Även det bästa och säga till Demokrater är inte säga de kommer förlora, utan att de vinner lätt.
För då går än mindre och röstar av dom, som vi såg med Trump vs. Hillary.
Citera
2018-08-16, 09:26
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det går inte sia om mellanårsval, då de röstande Demokraterna normalt brukar skippa detta val.
Varför kan man undra, men så har det varit länge nu.
Men blir det högt valdeltagande, så gynnar detta alltid Demokraterna.

Även det bästa och säga till Demokrater är inte säga de kommer förlora, utan att de vinner lätt.
För då går än mindre och röstar av dom, som vi såg med Trump vs. Hillary.

Så du menar att Trump vann bara för att demokratväljare inte röstade för att Hillary ändå skulle vinna lätt? Dom verkar inte vara så seriöst intresserade av sin nations politik isf och dom kan ju inte vara så stora Hillary och demokrat-anhängare om dom tänker och handlar på det sättet. Typiskt Hillarystödjande Trumphatande media's förklaring till förlusten tillsammans med Putins datorhackande och röständring.
Citera
2018-08-16, 12:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Så du menar att Trump vann bara för att demokratväljare inte röstade för att Hillary ändå skulle vinna lätt? Dom verkar inte vara så seriöst intresserade av sin nations politik isf och dom kan ju inte vara så stora Hillary och demokrat-anhängare om dom tänker och handlar på det sättet. Typiskt Hillarystödjande Trumphatande media's förklaring till förlusten tillsammans med Putins datorhackande och röständring.
Ja, demokrater gick inte rösta alls i närheten av tidigare val.
Och mellanårsvalen är ofta riktigt bedrövliga av Demokrater.
Går folk och röstar(Högt valdeltagande), så vinner nästan alltid demokrater(skriver nästan, då jag inte är medveten om det finns undantag ens eller inte).

Jag har aldrig stött Hillary, även om jag vet hon skulle se till USA bästa, även om inte alla invånare i landet.
Men till skillnad till republikaner som bara bryr sig om typ 1% av befolkningen, dvs de allra rikaste.

Jag vet inte hur stor betydelse någon hackning var, dock att den utfördes och mot det Amerikanska valsystemet är nått som är fastställt tom av Trump nu.
Dock vad vi kan reda ut, det är om nått olagligt skett i kontakten med Ryssland, och det är detta utredningen republikanerna startade upp är till för.

Har väldigt svårt och ge sympati för rikta detta mot Demokrater, då det var bara republikaner som startade utredningen.
Detta är nått man får ta med republikaner.

Dock är Demokratiska väljare väldigt lata, bästa taktiken att få dom stanna hemma är säga att Demokrater komerm vinna lätt allt.
Den har redan börjat dyka upp har jag märkt, men denna gång pga så mycket går emot R.
Här har jag sett den börja poppa upp, och förvänta mig mer inlägg senare i hur man vänder på myntet och säger demokrater vinner lätt.
En teknik som aldrig kommer få gehör hos mig, och extremt enkel att se.
Men vänta du lite, snart kommer de öka.
Citera
2018-08-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja

Hillary vann popular vote. Så fler var för henne. Och många av de som röstade på Trump gjorde det som en röst mot Hillary.

Så det ligger väl nära till hands att alla skandaler kring Trump kommer att påverka hur folk kommer att rösta i november.

Men det är som i sport, bollen är rund.
Citera
2018-08-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Hillary vann popular vote. Så fler var för henne. Och många av de som röstade på Trump gjorde det som en röst mot Hillary.

Så det ligger väl nära till hands att alla skandaler kring Trump kommer att påverka hur folk kommer att rösta i november.

Men det är som i sport, bollen är rund.

Ingen av dem var särskilt populär. Dock har Trump en trogen skara kärnväljare. Om han kan mobilisera dessa för nyckelkandidaterna i mellanvalet så kan det gå bra för demokraterna.

Republikanernas styrka är framför allt ekonomin. Men det är på nationellt plan. Frågan är hur mycket det överförs till lokala kandidater. Skandalerna påverkar inte särskilt mycket. Och det tror jag för att färre och färre bryr sig om vad slaskmedia CNN, MNCBS och de andra säger. De har förlorat många tittare.

Min prognos: Republikanerna behåller repr huset med två ledamöters övervikt. Republikanerna vinner fyra senatorer.
Citera
2018-08-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Ingen av dem var särskilt populär. Dock har Trump en trogen skara kärnväljare. Om han kan mobilisera dessa för nyckelkandidaterna i mellanvalet så kan det gå bra för demokraterna.

Republikanernas styrka är framför allt ekonomin. Men det är på nationellt plan. Frågan är hur mycket det överförs till lokala kandidater. Skandalerna påverkar inte särskilt mycket. Och det tror jag för att färre och färre bryr sig om vad slaskmedia CNN, MNCBS och de andra säger. De har förlorat många tittare.

Min prognos: Republikanerna behåller repr huset med två ledamöters övervikt. Republikanerna vinner fyra senatorer.

Republikanerna har tappat i alls special elections(10st) sedan Trump blev president och tappat 1 senat plats.

Så ser man på de val som faktiskt varit sedan 2016 så ser trenden dålig ut för R.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in