2018-08-16, 09:35
Medlem
Pussykings avatar
Den här tråden måste vara sämsta stället på hela nätet om man vill veta mer om Q, inte minst tack vare ”gatekeepers” som ser det som ett uppdrag att trolla i tråden för att hela tiden skapa sidospår, men även de som inte kan låta bli att mata trollen.

Hur är det möjligt att ingen uppmärksammat att manuset som Q försett oss med spelas upp framför våra ögon. Om det skulle vara helt naturligt att detta sker in i minsta detalj hade Q inte behövts. Då hade alla redan begripit att det inte fanns någon Russian collusion och att utredningen är beställd av Hillary.

Från Trumps twitter häromdagen:

Citat:
Tom Fitton of Judicial Watch: “The Strzok firing is as much about the Mueller operation as anything else. There would be no Mueller Special Councel to investigate so called collusion but for the machinations of Strzok & his colleagues at the top levels of the FBI. We know this...

....guy was corrupt and had anti-Trump animus. Strzok and others at the FBI should be criminally investigated for the way the conducted this investigation. Instead, Mueller is pretending nothing went wrong. He used Strzok, he used the Clinton DNC Dossier...the whole thing....

....should be shut down. The Strzok firing shows that the fundamental underpinnings of the investigation were corrupt. It should be shut down by the courts or by honest prosecutors.” Thank you Judicial Watch, I couldn’t have said it better myself!

Lisa Mei Crowley på twitter tycker jag är ett bra ställe för den som vill ha koll på vad Q skriver.

https://mobile.twitter.com/LisaMei62
Citera
2018-08-16, 09:57
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Det som intresserar mig med Q är den politiska aspekten.
Jag vet att det funnits mer eller mindre magstarka otroliga
poster och analyser från Q och hans anhängare men jag har inte
fäst någon större vikt på det då det utgör en mindre del. Huvuddelen
har enligt min uppfattning handlat om korruption inom USA och förgreningar
ut i världen vilket jag också köper då jag följer andra som inte är involverade
i Q rörelsen som också håller på att nysta bla i spygate. Praying medic har ju
för mig låtit ganska sansad och även om han refererat till några av dom värre
konspirationerna har jag ändå uppfattat honom som om han hållit en neutral
tolkning och viss distans. Senaste posten var ju helt ok fram till 48 min in men sen
spårar det ut totalt med diskussionen han har med Dan duval. Dan flippar ju ut
totalt och börjar prata om killar som han behandlat (runt 40) som varit involverad
i hemliga projekt sen barnsben med teknik och metoder från en sci fi film. Dom
kan tydligen resa i rymden och har uppfunnit en teknik att återta själarna från
kropparna i rymdraketerna om något går fel för att sedan sätta tillbaka dom i
värdkroppen (tänk avatar). Denna teknik använder dom för att dessa personer är
så viktiga att dom inte får dö ( samma killar som dom släpper sedan och behöver
terapi hos Dan) PM sitter och nickar och säger jag tror dig
men för 6 månader så hade jag inte trott dig... Hur skall jag kunna ta något på allvar
som PM säger igen? Hur kan dom gå ut med en sådan vansinnig historia/historier
utan någon som helst uppbackning med fakta? Hur tror dom att vanliga människor
skall kunna svälja detta utan att ifråga sätta om dom är spritt språngande galna?
Man kan svälja både en och annan "red pill" men man kan inte hälla i sig en burk
på en gång. Hur kan PM vara så analytisk och vettig på alla
sätt men samtidigt köpa dessa otroliga historier. Om Q vill vara en faktor och
få inflytande bland människor varför tonar han inte ner den värsta konspirations
inläggen när han har så mycket annan substantiell information? Jag tror nog jag
gör ett uppehåll från Q och återgår till saker som bara rör spygate. Jag kan
rekomendera Dan Bongino show. Både underhållande och informativ. Den killen
har extremt mycket inside information.

Du angriper Q på helt fel sätt enligt mig, precis som i alla andra fall av informationsinhämtning är det den samlade bilden som är det intressanta inte en persons samlade åsikter. Det är DET Q försöker lära Amerikanarna, bort från talking heads och mot egna uppfattningar från diversifierade källor. Förut har det sett ut ungefär såhär: MSM=Narrativ som styr allas åsikter inklusive politikers. I exempelvis Sverige har detta varit mycket framgångsrikt då borgarna krypit för vänstermedia så länge jag kan minnas. Trump lärde framförallt Republikanerna att man kan manipulera nyhetscykeln på två sätt genom att dels bestämma längden men också bestämma det viktigaste av allt, innehållet! Det som de försöker göra nu är att erbjuda alternativ information från fyra olika kanaler: Q-Potus-8ch-kongressen. Målet är att detta ska spränga MSM:s monopol på historieberättande och landa som en chockgranat i Amerikanarnas medvetande.

Så istället för att ta en ”paus” och bara byta talking head borde du ta det som PM säger och som går att verifiera, alternativt låter troligt, och ignorera resten. Du vill BORT från manipulation och MOT upplysning, i brist på bättre ord. Du efterfrågar exempelvis dementier från Q av dom mest skruvade konspirationerna men poängen är att det inte behövs när du väl förkastar begäret att bli vallad som ett får.

Seriös altmedia(zerohedge exempelvis), Twitter och 8ch rekommenderas för en kompletterande helhetsbild.
Senast redigerad av BushwickBill 2018-08-16 kl. 10:00.
Citera
2018-08-16, 10:18
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Den här tråden måste vara sämsta stället på hela nätet om man vill veta mer om Q, inte minst tack vare ”gatekeepers” som ser det som ett uppdrag att trolla i tråden för att hela tiden skapa sidospår, men även de som inte kan låta bli att mata trollen.

Hur är det möjligt att ingen uppmärksammat att manuset som Q försett oss med spelas upp framför våra ögon. Om det skulle vara helt naturligt att detta sker in i minsta detalj hade Q inte behövts. Då hade alla redan begripit att det inte fanns någon Russian collusion och att utredningen är beställd av Hillary.

Från Trumps twitter häromdagen:

Lisa Mei Crowley på twitter tycker jag är ett bra ställe för den som vill ha koll på vad Q skriver.

https://mobile.twitter.com/LisaMei62

Ja, denna tråd är ett enda stort skämt från början till slut. Vi kastar pärlor på svin!

Det händer extremt mycket intressant dagligen just nu och till och med delar av MSM börjar sakteligen öppna på dörrar det ignorerat tidigare. Som Q säger: POTUS tweets åldras extremt väl!

Brennan blev av med sec clearence igår och under närmsta dagarna lär fler av huvudpersonerna i träsket gå samma öde till mötes, McCabe och Comey är redan utan clearence sedan några månader tillbaka.

Personligen tror jag att Trump väntar in tre saker innan det blir ”declass party” nämligen:

1. Mueller blir klar med sin rapport, Rod Rosenstein kommer åka dit när Trump släpper på FISA och det kan han inte göra innan Mueller är klar på grund av att det då ser ut som att han påverkar en utredning.
2. De flesta(alla?) nomineringarna till midterms är klara i Oktober och då kan man inte ändra kandidat.
3. Tydligare positioneringar, Trump älskar den taktiken och även om vissa inte ens har ett val annat än löpa linan ut(läs Brennan/Comey exempelvis) finns det vissa som fortfarande har chansen att omvändas under galgen(MSM exempelvis).
Citera
2018-08-16, 10:33
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Du angriper Q på helt fel sätt enligt mig, precis som i alla andra fall av informationsinhämtning är det den samlade bilden som är det intressanta inte en persons samlade åsikter. Det är DET Q försöker lära Amerikanarna, bort från talking heads och mot egna uppfattningar från diversifierade källor. Förut har det sett ut ungefär såhär: MSM=Narrativ som styr allas åsikter inklusive politikers. I exempelvis Sverige har detta varit mycket framgångsrikt då borgarna krypit för vänstermedia så länge jag kan minnas. Trump lärde framförallt Republikanerna att man kan manipulera nyhetscykeln på två sätt genom att dels bestämma längden men också bestämma det viktigaste av allt, innehållet! Det som de försöker göra nu är att erbjuda alternativ information från fyra olika kanaler: Q-Potus-8ch-kongressen. Målet är att detta ska spränga MSM:s monopol på historieberättande och landa som en chockgranat i Amerikanarnas medvetande.

Så istället för att ta en ”paus” och bara byta talking head borde du ta det som PM säger och som går att verifiera, alternativt låter troligt, och ignorera resten. Du vill BORT från manipulation och MOT upplysning, i brist på bättre ord. Du efterfrågar exempelvis dementier från Q av dom mest skruvade konspirationerna men poängen är att det inte behövs när du väl förkastar begäret att bli vallad som ett får.

Seriös altmedia(zerohedge exempelvis), Twitter och 8ch rekommenderas för en kompletterande helhetsbild.

Ett problem som är att jag har inte koll på vad som kommer från Q och vad som
kommer från andra som tolkar Q. Men visst har Q refererat till en "vacky stuff".
Vore kanon om någon kunde sammanställa citat från Q som stöder eller göder
några av dom mera avancerade konspirationerna. Angående Praying Medic så
blev jag rätt chockad i den filmen jag länkade till. Vad dom säger i samförstånd
är att världen är som tagen ur en serietidning med den mest häpnadsväckande
konspirationen efter den andra. Ta bara Big Pharma (Q har spunnit på detta).
Hur skall man kunna kontrollera all forskning och kunskap som sker runt om i
världen för att förhindra medicinska genombrott så dom kan fortsätta sälja
sina mediciner??? Genombrott sker ju oftast i etapper genom flera små
genombrott samtidigt från flera separata ämnesområden.
När ett genombrott sker så är det en logisk följd av en mängd faktorer
nästan aldrig någon "mad scientist" som kommer fram själv med banbrytande saker.
Det betyder att genombrott är omöjliga att förhindra i längden genom sin dynamik
och spridning av kunskap. Jag tror på konspirationer genom formen av korruption
och profit. Ju större konspirationen är destå osanolikare blir den. Samma
grundläggande brist i oss människor som göder egen profit och korruption gör också
att strukturerna för stora konspirationer faller samman. Dom kan inte växa sig så
stora som en del av de historier som en del helt okritiskt tar för sanning. Om ledande
analytiker som Praying Medic inte ifrågasätter dessa så måste jag ifrågasätta hans analyser.
Jag har varken tid eller lust att börja tolka och researcha poster själv utan är helt
beroende av att det finns vettiga människor som kan sammanställa.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2018-08-16 kl. 10:56.
Citera
2018-08-16, 10:57
Medlem
Game over för bad actor, Q post:

Citat:
Aug 15 2018
http://www.foxnews.com/politics/2018/08/15/trump-revokes-security-clearance-for-former-cia-director-john-brennan.html

"President Trump has revoked the security clearance for former CIA Director John Brennan, the White House announced Wednesday."
Q

https://www.theguardian.com/world/2014/jul/31/cia-admits-spying-senate-staffers

Citat:
CIA admits to spying on Senate staffers
CIA director apologises for improper conduct of agency staff

First published on Thu 31 Jul 2014
This article is over 4 years old

The director of the Central Intelligence Agency, John Brennan, issued an extraordinary apology to leaders of the US Senate intelligence committee on Thursday, conceding that the agency employees spied on committee staff and reversing months of furious and public denials.

Tribunalen väntar...
Senast redigerad av Q-follower 2018-08-16 kl. 11:00.
Citera
2018-08-16, 11:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower

Tribunalen väntar...

Munkavel och inskränkta rättigheter på oppositionen alltså. Censur och obefintlig transparens skulle man ju annars kunna tro var främmande begrepp för Trump efter vad han påstås kämpa för - men knappast av hans handlingar.. Först non-disclosure agreements för all personal och nu detta...

This action is part of a broader effort by Mr. Trump to suppress freedom of speech & punish critics. It should gravely worry all Americans, including intelligence professionals, about the cost of speaking out. My principles are worth far more than clearances. I will not relent.
https://twitter.com/JohnBrennan/status/1029830514230865920?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1029830514230865920&ref_url =http%3A%2F%2Fwww.foxnews.com%2Fpolitics%2F2018%2F 08%2F15%2Ftrump-revokes-security-clearance- for-former-cia-director-john-brennan.html
Citera
2018-08-16, 11:20
Medlem
Q post, om CF:

Citat:
Aug 15 2018

SA [ACCESS] CLOSED.
EPSTEIN ISLAND [ACCESS] CLOSED.
HAITI [ACCESS] CLOSED.
NK [ACCESS] CLOSED.
CHINA [ACCESS] CLOSED.
RUSSA [ACCESS] CLOSED.
CUBA [ACCESS] CLOSED.
SUDAN [ACCESS] PENDING [GOV'T][SA US PUSH]
SYRIA [ACCESS] PENDING [GOV'T]
YEMEN [ACCESS] PENDING [GOV'T][SA US PUSH]
LIBYA [ACCESS] PENDING [MAIN PORT CLOSED][LIMITED]
SOMALIA [ACCESS] PENDING [SA US PUSH]
Q

Början på slutet för CF och deras 'play for pay'. Betala in/donera till CF få gentjänster i retur. Inte så länge till. Accessen stängs ner i land/område efterhand. Upprensningen fortsätter enl. plan.
Citera
2018-08-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Munkavel och inskränkta rättigheter på oppositionen alltså. Censur och obefintlig transparens skulle man ju annars kunna tro var främmande begrepp för Trump efter vad han påstås kämpa för - men knappast av hans handlingar.. Först non-disclosure agreements för all personal och nu detta...

This action is part of a broader effort by Mr. Trump to suppress freedom of speech & punish critics. It should gravely worry all Americans, including intelligence professionals, about the cost of speaking out. My principles are worth far more than clearances. I will not relent.
https://twitter.com/JohnBrennan/status/1029830514230865920?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1029830514230865920&ref_url =http%3A%2F%2Fwww.foxnews.com%2Fpolitics%2F2018%2F 08%2F15%2Ftrump-revokes-security-clearance- for-former-cia-director-john-brennan.html

Nej, nej, Amerikanerna kan vara alldeles lugna. Det är deep state aktörerna som rensas ut en efter en.
Citera
2018-08-16, 11:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Tribunalen väntar...
Either you are with CIA, FBA and NSA, or you are with Trump, lät det i början av veckan. Verkar stämma ganska bra.
Citera
2018-08-16, 11:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, nej, Amerikanerna kan vara alldeles lugna. Det är deep state aktörerna som rensas ut en efter en.

Precis, alla som inte håller Trump i handen när någon är dum mot honom.. ut med dom bara!
Citera
2018-08-16, 11:47
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Either you are with CIA, FBA and NSA, or you are with Trump, lät det i början av veckan. Verkar stämma ganska bra.
Fel.

NSA tillhör försvarsdepartementet och är inte korrupt. NSA's verksamhetschef, General Paul Nakasone, var den som tipsade Donald Trump om att han var övervakad (det som nu är FISA-skandalen).

CIA ser NSA som ett hot och försökte neutralisera dom med hjälp av CIA's dubbelagent Edward Snowden, vilket misslyckades.

Amerikanska försvaret ligger bakom pågående utrensning av korruption, där Donald Trump är dess företrädare (ej att missta som ledare).
Citera
2018-08-16, 11:58
Medlem
Q post:

Citat:
Aug 15 2018 15:51:29

>>2613023
Has intel been shared w/ our enemies in an effort to warn them against capture/kill?
How long did it take to locate/kill UBL?
How many times did we locate UBL in the past and stand down orders were given?
Why did the WH put itself in the middle of every OP?
Why did POTUS immediately remove the WH from the CoC military engagement equation?
How has POTUS been able to essentially destroy ISIS within the 1st year of his Presidency but HUSSEIN could not throughout entire term?
What is JB's background?
Muslim by faith?
What is Hussein's background?
Muslim by faith?
What is VJ's background?
Muslim by faith?

https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/28660
Why was the Hussein admin breaking down admin by faith?
Why was the PUBLIC sheltered re: ISIS for so long?
Why was AL-Q deemed the primary adversary vs ISIS?
Do you believe US intel did not 'know' UBL's son was a prominent figure in AL-Q?
If known, no 'live' intel or geo-t to target?
Define C_A regional assets.
Operation Cyclone>> Mujahideen/Afghanistan
>>Aiding anti-Soviet resistance
>>Withdrawal of Soviet troops
Control of $800mm+?
Control of weapons?
Control of training?

>>Afghan Arabs>>Haqqani + Hekmatyar
>>UBL [CRITICAL] Allies?
Haqqani + Hekmatyar relations w/ C_A (in_country)?
Dark to LIGHT.
Q

En del av CIA's tidigare verksamheter som Q beskriver det.
Några namn att förtydliga:
UBL = Usama bin Laden
JB = John Brennan = troende muslim?
BO/Hussein = Barack Obama = troende muslim?
VJ = Valerie Jarrett = troende muslim?
Senast redigerad av Q-follower 2018-08-16 kl. 12:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in