Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Man skulle alltså kunna klassa detta som terrorism. Det handlar bara om att skada samhället för en politisk sak.
Det vore det allra bästa och lämpligaste, att detta klassas som terrorism eller åtminstone en lika allvarlig form av sabotage men jag är nästan helt övertygad om att det inte kommer bli så tyvärr. :-( :-( :-(
Förutom att jag verkligen tycker att handlingen bör klassas som terrorism så bör det då kunna bli betydligt hårdare straffskalor.
Ja, jag är väl en av dem här på FB som är allra mest kritisk mot SD men att det måste till utvisning i detta fall räknar som rent självklart och sunt förnuft, det som kan ställa till det är väl om personerna redan är svenska medborgare, låga åldrar eller om rättsväsendet inte tycker att det här var så allvarligt (eller bristande bevis etc).
Min grundsyn har alltid varit att slå hårt mot buset och detta har inte ett jäkla skit att göra med om det är en invandrare eller en svensk:
- Betydligt hårdare straffskalor för många olika typer av brott
- Ökade resurser till Polisen tills att situationen är under kontroll
- Betydligt mera övervakning både med hjälp av ny teknik, kameror och med hjälp av FRA