2018-08-15, 19:01
Avslutad
Expressen/Demoskop

V: 8,8 % (-0,3)
S: 23,6 % (-2,3)
MP: 6,5 % (+2,3)
C: 11,1 % (+1,3)
L: 4,8 % (+0,5)
KD: 3,6 % (+1,1)
M: 19,7 % (-0,2)
SD: 19,6 % (-1,4)
FI: 1,0 % (-0,9)
Övriga: 1,1 % (-0,2)

De rödgröna: 39,0 % (-0,2)
Alliansen: 39,2 % (+2,7)
2018-08-15, 19:17
Medlem
Demoskop, vilket jävla skämt. Jag litar inte ett skit på dessa undersökningar. Det är bara för löjligt.
2018-08-15, 19:17
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Om MP lyckas hålla sig kvar i Riksdagen så tappar jag allt hopp för det svenska folket. Då är hjärntvätten så massiv att vi aldrig kan rädda landet.

Seriöst, svenska folket ser det här: https://youtu.be/E206PdFTMds

och tycker det är ett parti som är lämpligt för Riksdagen. Folk är fan dumma i huvudet.

Folk är dumma i huvudet, det är ju därför Sverige har hamnat i den här situationen, och MP ökar ju med 2,3% till 6,5% i dagens undersökning ifrån demoskop, så nog kommer dom att klara sig kvar alltid.
2018-08-15, 19:22
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Demoskop, vilket jävla skämt. Jag litar inte ett skit på dessa undersökningar. Det är bara för löjligt.

Fast jag tror dom stämmer, folk är så här blåsta i Sverige idag, det är ju därför landet ser ut som det gör, och Miljöpartiet kan få ytterligare 4 år på sig att förstöra landet, jag orkar fan inte längre.
2018-08-15, 19:26
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalex
Expressen/Demoskop

V: 8,8 % (-0,3)
S: 23,6 % (-2,3)
MP: 6,5 % (+2,3)
C: 11,1 % (+1,3)
L: 4,8 % (+0,5)
KD: 3,6 % (+1,1)
M: 19,7 % (-0,2)
SD: 19,6 % (-1,4)
FI: 1,0 % (-0,9)

De rödgröna: 39,0 % (-0,2)
Alliansen: 39,2 % (+2,7)
Kanske inte helt oväntat att rödgröna väljare skiftar från S till Mp, med tanke på vilket otroligt fokus det varit på klimatfrågan under värmeböljan i juli samt kanske att Löfven inte direkt briljerar under debatterna.

Som Alliansväljare börjar det åter bli lockande att stödrösta på Kd.
2018-08-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Kanske inte helt oväntat att rödgröna väljare skiftar från S till Mp, med tanke på vilket otroligt fokus det varit på klimatfrågan under värmeböljan i juli samt kanske att Löfven inte direkt briljerar under debatterna.

Som Alliansväljare börjar det åter bli lockande att stödrösta på Kd.

Det har varit varmt visst men nu är det åter normalt höstväder. De som fick klimatpanik förra veckan kommer att hinna lugna ner sig.

Efter bilbränderna kommer klimatet försvinna från folks medvetande och fokus blir återigen på brottslighet och otrygghet.

Alliansen är dock fortfarande chanslös att bilda regering. Ingår (C) så kommer (SD) rösta mot. Det blir inte ens i närheten av att klara en statsminister omröstning.
2018-08-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Fast jag tror dom stämmer, folk är så här blåsta i Sverige idag, det är ju därför landet ser ut som det gör, och Miljöpartiet kan få ytterligare 4 år på sig att förstöra landet, jag orkar fan inte längre.

Oberoende av vad MP fick så är Demoskop ändå ett skämt. Titta på SDs siffror exempelvis. Varför skulle dessutom KD öka så dramatiskt (1,1 är en stor ökning för detta irrelevanta parti)? Och när det gäller MP så har de historiskt varit bisarrt överskattade i mätningar, så även med 6,5 % i Demoskop lär de fortfarande balansera kring 4 % i praktiken. De "vanliga" mätningarna har tidigare haft så brutalt fel, särskilt när det gäller SD, och att de aldrig ändrar/korrigerar metodiken är ett indirekt bevis på att de mäter fel avsiktligt. Därför skulle det inte förvåna mig det minsta om de boostar deras älsklingsparti MP såhär nära valet i hopp om att idioter ska våga rösta på dem.
2018-08-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalex
Expressen/Demoskop

Detta är lika intressant som (SD) siffrorna tycker jag. Det är många partier som ställer upp och AfS, MED, PP, och NMR tillsammans är knappt 1%?

Att MED inte har en chans är ju klart men de har kändisar och en nyhetskanal (alltså Nyheter idag). Jag hade trott på åtminstone 1% bara för dem. Sedan kanske 2% för AfS. Det borde vara en rejäl underskattning på övriga här också.

Jag har trott att (AfS) skulle visa sig lättare att mäta än (SD). Detta eftersom (AfS) väljare mest lär vara (SD) väljare sedan länge som kommit över ängsligheten. Då borde Demoskop ha lättare att träffa hyfsat rätt. Kan det vara så att (AfS) helt enkelt har precis lika uselt stöd som MED?
2018-08-15, 19:46
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Oberoende av vad MP fick så är Demoskop ändå ett skämt. Titta på SDs siffror exempelvis. Varför skulle dessutom KD öka så dramatiskt (1,1 är en stor ökning för detta irrelevanta parti)? Och när det gäller MP så har de historiskt varit bisarrt överskattade i mätningar, så även med 6,5 % i Demoskop lär de fortfarande balansera kring 4 % i praktiken. De "vanliga" mätningarna har tidigare haft så brutalt fel, särskilt när det gäller SD, och att de aldrig ändrar/korrigerar metodiken är ett indirekt bevis på att de mäter fel avsiktligt. Därför skulle det inte förvåna mig det minsta om de boostar deras älsklingsparti MP såhär nära valet i hopp om att idioter ska våga rösta på dem.

Jag hoppas du har rätt, jag struntar i om SD får 18% eller 25%, för mig är det obetydligt, det är framförallt två saker jag vill ha och det är att miljöpartiet åker ut och att AfS får över 1% så att dom får valsedlar utlagda i nästa val.
2018-08-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Detta är lika intressant som (SD) siffrorna tycker jag. Det är många partier som ställer upp och AfS, MED, PP, och NMR tillsammans är knappt 1%?

Att MED inte har en chans är ju klart men de har kändisar och en nyhetskanal (alltså Nyheter idag). Jag hade trott på åtminstone 1% bara för dem. Sedan kanske 2% för AfS. Det borde vara en rejäl underskattning på övriga här också.

Jag har trott att (AfS) skulle visa sig lättare att mäta än (SD). Detta eftersom (AfS) väljare mest lär vara (SD) väljare sedan länge som kommit över ängsligheten. Då borde Demoskop ha lättare att träffa hyfsat rätt. Kan det vara så att (AfS) helt enkelt har precis lika uselt stöd som MED?

YouGov gav ju 4.7% senast för Övriga. Jämfört med 1,1% här. Det är ju lika häpnadsväckande som att SD har 19,6% i Demoskop men 25% i både YouGov o Sentio. Bägge instituten kan ju inte ha rätt, och kollar man historiskt så är det Sentio o sedan YouGov som varit närmst. Inte demoskop.

Vidare finns det inte en chans i världen att MP ligger på 6,5% och att C ligger på 11%. Inte en chans.
Senast redigerad av TheStriptease 2018-08-15 kl. 20:00.
2018-08-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Jag hoppas du har rätt, jag struntar i om SD får 18% eller 25%, för mig är det obetydligt, det är framförallt två saker jag vill ha och det är att miljöpartiet åker ut och att AfS får över 1% så att dom får valsedlar utlagda i nästa val.

Jag har väl lite högre förhoppningar, som jag inte ens tycker är så vidare orealistiskt, oavsett vad en del skitnödiga SD-botar som förstör AfS-tråden säger. Jag tror på ett SD runt 25 procent, jag tror på att AfS på 2,5 procent MINST (men blir nöjd om de klarar 2,5 vilket innebär partistöd).

För mig känns det som att vinsten med att få bort sjuklöverpartier är endast en kortvarig och symbolisk sådan (att många procentenheter från dessa väljare försvinner), men direkt i nästa val finns det ett stort frukostbord av andra psyksjuka partier att välja bland (särskilt C, "L" och V). För mig är det mycket viktigare att SD växer (även om jag föraktar partiet numera) och att AfS kommer in.
2018-08-15, 20:17
Medlem
Varför minskar SD?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in