Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Det verkar ju som att man redan tidigt bestämde sig för hur händelseförloppet skulle ha sett ut, och i det händelseförloppet ingick helt enkelt inte HD. Svårare än så är det nog inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Den enda rimliga tolkningen är väl att
HD har ett starkt alibi
SD har ingen nyckel utan barnen går över till pappa efter skolan på egen hand.
Barnen var hemma själva därav har SD inget alibi.
Det behöver inte vara svårare än så.
Nej, det är ju rimliga förklaringar båda två och de mest enkla också. Jag menar inte att krångla till det men då så mycket annat känns vänt på och granskat så hade jag nästan förväntat mig att MV eller annan med insikt tidigt hade kunnat fastslå HDs solklara oskuld i detta och på något sätt i förbifarten tagit oss ur dessa möjligheter. När hon inte ens berörts trots närheten till SD så har jag upplevt det märkligt som om man missat henne utan att ens granska henne, lite som Draifos säger att man direkt låste in sig på SD och därmed uteslöt henne (trots hennes koppling till honom). Nå, det finns väl en förklaring och snart får vi veta men det är frustrerande även om man så klart ska vara glad för sekretessen.
Förresten, gammal fråga som varit upp tidigare men vet inte om den fått svar. Har ni några tankar kring varför det varit så tyst om dödsorsak just i detta fall? Man ser ju nästan dagligdags rubriker i kvällspressen om mord och överfall där typ av våld framgår direkt men här släpps ingenting och sekretessen ligger på. Vad kan vara anledningarna till att det skiljer sig så mycket i hur polisen väger sådan information till allmänheten?