2018-08-14, 20:27
Medlem
FedupFlorences avatar
Alla människor kan få minnesluckor oavsett bruk eller missbruk. Minnesluckor är också komplexa, det varierar från viss minnesförlust till total, och det kan flera av oss vittna om - och det kan förstås inte motbevisas.

Det här handlar om trovärdigheten hos den misstänkte. En oskyldig hade förstås inte åberopat minnesförlust utan hade primärt gjort sitt bästa för att förklara allt han hade kunnat. Men hade vi då nåtts av den misstänktes förklaring? Ja, det hade vi kunnat, den senast misstänkte hade en möjlighet att i radio ge en förklaring över sin hela kväll, en historia som hade kunnat ses som trovärdig.

(För övrigt tror jag att kompetensen (avseende missbruk och medicin) hos arbetande på tillnyktringsenheter fortfarande är låg. Men skulle glädjas över att motbevisas.)
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-08-14 kl. 20:30.
Citera
2018-08-14, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Så en 15 åring kan få en 2 timmars minnesförlust men det kan man inte få om man är 25 år? (som pilot antas ha varit vid det aktuella tillfället om han nu är KM). Har jag förstått dig rätt nu? Extremt korkat och du påstår att du har jobbat på tillnyktringsenheten.

Varför tjafsar du Pudel - du har ju inte något konkret försvar att KM inte är pilot - han har förmodligen förträngt denna tiden pga något ofattbart har hänt. Varför springa fram till torget 03.30 för att ringa igen. Det är förmodligen detta "vittne" - hans ex som förklarat att just KM ringt denna tid - och han i efterhand just fått lägga till detta i sin historia. Vi bör istället fokuserar om KM var mördare o hade medhälpare i form PU tex - Eller att han bara var på fel plats vid fel tidpunkt och nu blivit hotade att just hålla tyst.
Citera
2018-08-14, 21:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Varför tjafsar du Pudel - du har ju inte något konkret försvar att KM inte är pilot - han har förmodligen förträngt denna tiden pga något ofattbart har hänt. Varför springa fram till torget 03.30 för att ringa igen. Det är förmodligen detta "vittne" - hans ex som förklarat att just KM ringt denna tid - och han i efterhand just fått lägga till detta i sin historia. Vi bör istället fokuserar om KM var mördare o hade medhälpare i form PU tex - Eller att han bara var på fel plats vid fel tidpunkt och nu blivit hotade att just hålla tyst.

Ja! vi fokuserar på att KM var mördare och hade medhjälpare i form av PU, jättebra idé Hardbeck! Vi tar det från att KM befinner sig på bron med HA, sen dyker bilen med PU plötsligt upp vid kohagen. Börja spekulera ni i teamet så hakar jag på.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-14 kl. 21:25.
Citera
2018-08-14, 21:38
Medlem
Citat:
Så en 15 åring kan få en 2 timmars minnesförlust men det kan man inte få om man är 25 år? (som pilot antas ha varit vid det aktuella tillfället om han nu är KM). Har jag förstått dig rätt nu? Extremt korkat och du påstår att du har jobbat på tillnyktringsenheten.

Jag säger att när du har 15 år och vad jag hoppas hade en minneslucka är betydligt vanligare än på en vuxen man ! Minnesluckor drabbar oftast alkisar , stor konsumenter , blandmissbrukare och ungdomar som varken har färdigväxt hjärna eller vett i skallen . Sedan handlar det väl om att denna minnesförlust kom så otroligt lägligt ?? Hata slumpen eller var det tur ?
Citera
2018-08-14, 21:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
PK är "pilot" men om kroppen är sänkt i Vänern låter jag vara osagt. KM är utsatt för förtal och felaktugt uthängd här i tråden. Enligt mina källor är varken PN eller PU är inblandade i Helenas försvinnande. Kvasta-Sara säger sig inte vilja flytta fokus men är med sina senaste "bumpar" ute och cyklar/flyger på kvasten.

Du hävdar att PK är MMPG. Men om han skulle vara det, så måste han:

1. Ha varit med på PW:s inflyttningsfest
2. Varit med i taxin in till Stadt med H och U samt en till

Det är ett par av förutsättningarna.

Har du indikationer på att det var så? Eller vad menar du annars pekar mot PK som MMPG?
Citera
2018-08-14, 21:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Jag säger att när du har 15 år och vad jag hoppas hade en minneslucka är betydligt vanligare än på en vuxen man ! Minnesluckor drabbar oftast alkisar , stor konsumenter , blandmissbrukare och ungdomar som varken har färdigväxt hjärna eller vett i skallen . Sedan handlar det väl om att denna minnesförlust kom så otroligt lägligt ?? Hata slumpen eller var det tur ?

Japp och därför slår vi fast nu en gång för alla att KM är pilot, att han omöjligen kan ha haft en tillfällig minnesförlust, att han är en lögnhals och att "brovittnet" är 100% tillförlitligt.
Citera
2018-08-14, 21:51
Medlem
Fb handlar ju om oliktänkande , bolla idéer , spekulera , skvallra ... såklart 😕 och ingen eller säkert någon” vet hur allt detta har gått till. Jag säger absolut inte att ” vi har rätt ” pilot utan det baseras väl på denne mans otroliga tajmning , minnesförlust och förhör som inte stämmer överens 😕 Sedan att just hans borta med vinden timmar är intressanta för Polisen är nog bara en del i det misstankarna bottnar i . Det finns fler vittnen , Förhören har inte vi fått tagit del av ? även där finns säkert saker som Polisen kopplar ihop m den tid de anser är viktiga . Men att bara tro att Minnesluckan är den avgörande detaljen ska vi nog inte låsa oss fast vid . Indicier kan ibland räcka för en fällande dom ? Men oftast krävs ju en kropp, mordvapen och bevis som pekar ut en person . Gissar att detta inte klaras upp om inte någon eller några träder fram och berättar . När mannen fick träda fram i Radion så kanske det var ett drag även av Polisen ? En tärd nervös man som kanske kunnat vilja lätta sin börda ? Men hans historia vändes till att han var offret 🤔
Citera
2018-08-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ja! vi fokuserar på att KM var mördare och hade medhjälpare i form av PU, jättebra idé Hardbeck! Vi tar det från att KM befinner sig på bron med HA, sen dyker bilen med PU plötsligt upp vid kohagen. Börja spekulera ni i teamet så hakar jag på.
Att en bil dyker upp på ekuddenvägen när HA och pilot (KM?) kommer gående är väl högst sannolikt. Bilen stannar och vill ha med HA på efterfest, tjafs utbryter och det spårar ur. Högst troligt är det just precis det som hänt. Inte att HA var i bilen vid tillfället och hoppade ur utan att någon ville ha in henne i bilen. Pilot (KM?) vet. Dags att berätta för polisen.
Senast redigerad av divadnil 2018-08-14 kl. 22:37.
Citera
2018-08-14, 21:57
Medlem
Citat:
Japp och därför slår vi fast nu en gång för alla att KM är pilot, att han omöjligen kan ha haft en tillfällig minnesförlust, att han är en lögnhals och att "brovittnet" är 100% tillförlitligt.

Då tolkar jag ditt svar som .... Den killen borde köpa en trisslott ! Sicken jäkla tur och tajming 👍 en tjej försvinner spårlöst och precis under dessa ynka Tim på ett dygn så har killen totalt game over .....

Då fokuserar vi på någon annan som kan avge full rapport vad denne gjorde på dygnets timmar denna natt ? Och se om vi kan hitta en lucka ? Kanske denne gick och köpte tidningen just då ? Nä jag lägger ner denna disskution ... ett steg fram , 20 tillbaka .
Måste ge iallafall beröm till alla som utförligt förklarar platser och sånt , vi som inte känner till Staden blir lite utanför ... Tack för det 😁
Citera
2018-08-14, 21:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Ja, det som är märkligt här, är att MMPG har väldigt bra minne av vad han gjorde fram till Stadts stängning (på trappan med H) och fr o m att han ringer sin sambo ca 1,5 halv timme senare. OM han varit så dyngrak att han har haft en minneslucka precis under den kritiska perioden, hur blev han så pass nykter att han helt plötsligt var så klar att han mindes sambons telefonnummer till hennes arbete?

Men samtidigt, OM MMPG tagit H av daga, skulle han då ha hunnit döda/fört bort henne, ställt tillbaka en lånad (?) bil samt ses gående (?) i centrala M-stad på drygt en timme? I så fall kan han inte ha hunnit föra henne långt bort. Eller lämnade han henne tillfälligt någonstans i närheten av platsen för överfallet, för att senare återkomma för att föra bort kroppen?

Och var det MMPG som sågs på bron med H och sedan sågs ensam i centrum drygt en timme senare, tyder inte ett sådant scenario på att han varit ensam? Men var kommer då den nödvändiga bilen in i bilen?
Citera
2018-08-14, 22:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Du hävdar att PK är MMPG. Men om han skulle vara det, så måste han:

1. Ha varit med på PW:s inflyttningsfest
2. Varit med i taxin in till Stadt med H och U samt en till

Det är ett par av förutsättningarna.

Har du indikationer på att det var så? Eller vad menar du annars pekar mot PK som MMPG?

Jag har fått indikationer på att det var så men jag kan för den sakens skull inte garantera att det förhåller sig så. Jag kan endast lufta det i tråden för att se ev. reaktioner och dom lät ju inte vänta på sig om man säger så.
Citera
2018-08-14, 22:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Då tolkar jag ditt svar som .... Den killen borde köpa en trisslott ! Sicken jäkla tur och tajming 👍 en tjej försvinner spårlöst och precis under dessa ynka Tim på ett dygn så har killen totalt game over .....

Ja eller så är det BW som borde köpa en trisslott? eller GW han kanske har rätt GM?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-14 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in