2018-08-14, 19:23
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Naturligtvis inte, det uttalas inte med den betoningen. Det hörs "Allah" hur tydligt som helst. Och de "drar inte vidare", utan detta är ju alldeles i början av videon.
antagligen wallah bror
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Vad tar det åt vänsterextremisterna?

Både Daniel Riazat och Anders Lindberg är väldigt tydliga med att de tror att högerextremister ligger bakom nattens bilbränder.

http://www.bilddump.se/bilder/20180814191829-82.209.145.184.jpg
Citera
Moderator
v50s avatar
Polisen uppger för Dagens nyheter att man misstänker att det är kriminella gäng som är aktiva i områdena som ligger bakom bilbränderna i Göteborg.

Citat:
Polisen misstänker att bränderna är ett sätt för de kriminella gäng, som är aktiva i områdena, att markera mot de polisinsatser där flera personer har gripits under sommaren.– När vi kommer åt centralfigurer får vi sådana här reaktioner, säger Robert Karlsson, biträdande polischef i region Väst, till Dagens Nyheter.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-vi-tror-att-aktionerna-spridits-via-sociala-medier/
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=921069321401566&id=100004 955202846

Jag mådde illa av att se denna video. Har nog aldrig blivit lika berörd av en video som är filmad mitt i ett bostadsområde, i Sverige.

Det är fullständigt kaos och helt urspårat. Man lider verkligen med de stackars svenskar som bor där, man kan höra desperationen i deras röster. "Upptaget hos polisen, hur kan det vara upptaget hos polisen".

Angående terroristerna så går de lugnt mellan bil och bil och tänder på. Man hör flera gånger "Allah" ropas, detta är helt klart ett muslimskt motiverat terrordåd. Och det är ingen tvekan om att det är utländska som talas, blandat med "svenska" med brytning.
Vart i klippet hör du något med Allah!? Har sett klippet flera gånger och först med hörlurar kan jag höra att dom pratar med "brytning" sista 10 sekunderna, men något Allah lyckas jag aldrig uppfatta.
Citera
2018-08-14, 19:25
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Vad tar det åt vänsterextremisterna?

Både Daniel Riazat och Anders Lindberg är väldigt tydliga med att de tror att högerextremister ligger bakom nattens bilbränder.

http://www.bilddump.se/bilder/20180814191829-82.209.145.184.jpg

Om så var fallet hade polisen varit där med insatsstyrkan på två röda. Det är så man vet nuförtiden vem som ligger bakom. Arma jävla land.
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
polisen har fått order om att inte ingripa och att visa hänsyn mot babbarna. Så var det när de brände upp bilen nån vecka sen i Rinkeby, de kastade då också sten mot väktare. Ingen greps. Det skulle inte va svårt att gripa precis alla inblandade, men polisen har order om att inte göra det. För om sanningen kom ut skulle stödet för nationalistiska partier öka ännu mer. Därför ser polisen mellan fingrarna. Och då hände det här, eftersom huliganerna inser att de inte ens får några påföljder för sina dåd.

Eftersom polisen är så slapp kommer det komma mer snart.
Polisen prioriterar att jaga så kallade "rasister"

Polisens order att inte gripa in har ingeting med att de är "rädda" för upploppsmakare, för att sedan "prata med dem". Syftet är att uppmuntra mer upplopp, ren signalpolitik för att visa att det inte finns några konsekvenser. Vi ser samma sak i USA där polisen vid flertalet gånger har blivit beordrade att inte gripa in trots fullt upplopp (i regel vänsterrörelser), ofta i städer som har "västertrogna" politiker. Hela Sverige är vänstertroget så det borde inte vara några problem här.

Samma sak kan man observera hur kriminella invandrare inte blir utvisade. Det är tvärt om, om man är en skötsam invandrare så har man inte här att göra endligt poltikerna. Politikerna vill ha personer som kan destabilisera landet.

Detta är vad politikerna vill och det är fullt medvetet, ingen slump.
Citera
Medlem
Citat:
Naturligtvis inte, det uttalas inte med den betoningen. Det hörs "Allah" hur tydligt som helst. Och de "drar inte vidare", utan detta är ju alldeles i början av videon.
Vad har det för betydelse om det är jalla eller Allah?
Citera
2018-08-14, 19:26
Medlem
Citat:
En grupp invandrade "ungdomar" härjar helt fritt på en parkeringsplats mitt i ett bostadsområde i Sverige, och tänder på dussintals bilar medan desperata stackars lägenhetsbor bara kan se på och gråter och skriker "försvinn" men det hjälper inte naturligtvis.

Får jag fråga dig; vad har du för en enda anledning att tona ner det som sker?

JAG har ingen anledning alls. Tycker att det för jävligt.

Jag bara rättade dig om vad som är ett terrorbrott. Lätt att dra paraleller till något som det faktiskt inte är. Att bränna bilar är inget terrorbrott enligt lag. Brottsligt är det, men inte klassat som terror.
Citera
2018-08-14, 19:28
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, polisens prioriteringar är akutsjuka idag.

Man fattar ingenting. Upplopp och allmänfarlighet och de där obehagliga smällarna kidsen lattjar med, de sätter inte igång polisen alls. Men en downie med plastpickadoll dör på fläcken.

Polisen är på defensiven, svarslös och maktlös.

Det är naturligtvis det mångkulturella PK-etablissemangets politikers fel, vilka har beslutat att det ska daltas med lågintelligenta MENA-folk och negrer. Hade NMR hållit på ett terroriserat på det här viset, så hade Polisen beordrats slå järnring runt dem och gripa allihopa.
Citera
2018-08-14, 19:29
Medlem
Citat:
Polisen uppger för Dagens nyheter att man misstänker att det är kriminella gäng som är aktiva i områdena som ligger bakom bilbränderna i Göteborg.

i GT säger man tvärtom:

Citat:
Enligt Christian Nylén ser polisen ingen som helst koppling till något av de kriminella nätverken i Frölunda och Tynnered skulle vara inblandade.
– Det gynnar ju inte den eventuella narkotikaförsäljningen att ha en massa poliser rännande hela tiden. Det gynnar inte alls dem, det är därför vi inte ser någon koppling till kriminellt gäng. Det är helt kontraproduktivt att hålla på så här.
Citera
2018-08-14, 19:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Vad har det för betydelse om det är jalla eller Allah?

Jag tror fortfarande att det är Allah. I båda fallen visar det dock tydligt att det är personer med arabisk brytning och bakgrund som talar, så det kanske inte är viktigt ur den synpunkten.

Men är det Allah, så visar det att "ungdomarna" gör detta i ett sorts religiöst trans, och då kan man definitivt hävda att det är ett muslimskt motiverat terrorbrott mot värdstaten.

Men, vi får släppa detta. Allah eller Yalla, lika arabiskt i båda fallen.
Citera
2018-08-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Snart börjar dom väl på nytt ikväll.
Saltpinnar och läsk är införskaffat.
Hur många tror ni det brinner ikväll?
Tror på mer än igår.

Tänkte precis samma sak. Finns det nån betting sida online så vi kan sätta en slant på..

Stod här i tråden för typ 15 min sedan att det var igång igen?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in