2018-08-14, 15:54
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Äh du snackar skit. Visst är det lite bus och blattar runt topasgatan och tynnered men frölunda torg med omnejd är i övrigt hur lugnt som helst bortsett från några alkisar som hänger utanför hemköp.
Så busarna drog alltså till "ett helt vanligt område" och eldade en massa bilar? Det gör det hela ju ännu lite mer spännande. Var blir nästa attackplats? Örgryte?
Citera
2018-08-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Nja, även om med "hårdare tag" så blir det enbart en ytterst marginell skillnad i statistiken, det kanske kommer kännas bättre för dig men sannolikt kommer du vara bitter för resten av ditt liv, det är vad jag tror.
Jag får lite högre premie på min försäkring, det kan jag leva med. De som bor i förorterna och får sina bilar förstörda bör vara bittra.
Citera
2018-08-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hur kan det vara underbart? Detta kostar samhället enorma pengar som kunde kommit oss till del på annat sätt. SD:s knallkorkar i riksdagen kan inte förändra ett dugg, de sitter bara och håvar in feta arvoden och skrattar hela vägen till banken.

Det är ett slag i ansiktet på verklighetsförnekarna. En skön lavett!

Vore dock klädsamt om vänstern slutade håna högern för kommande konspirationsteorier när de själva sitter med den största foliehatten ever.

"Utfört med militärisk disciplin"
"Opererar metodiskt"

Väntar bara på ryss-konspirationen...
Senast redigerad av 4637 2018-08-14 kl. 15:59.
Citera
2018-08-14, 15:56
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OffenDead
Jävla ironiskt när området kring Frölunda Torg plötsligt klassas som "helt vanligt område". Då har normaliseringen gått ganska långt.

Jag rör mig ofta i området "kring" Frölunda torg, ser ingen skillnad på det mot andra områden runt om i stan. Det inträffar saker på Linné också - är det också en "no-go zon"?
Citera
2018-08-14, 15:57
Medlem
scraftys avatar
Om det nu är "förortsungar" som ligger bakom förstår jag inte varför. Varför har de organiserat detta? Till vilket syfte? Varför nu innan valet?
Citera
2018-08-14, 15:57
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Oj, vad du kan men du har inte kolla på Sveriges olika städer och benämningar. Västkusten är inte Helsingborg inte heller Malmö. Nu ändrar du dig och skriver började på västkusten i ett försök att snygga till det. Nej, lille vän du får återgå till geografilektionerna om du ska verka insatt. Det var ungefär samtidigt som dom här bilbränderna tog fart.
Det är inga kravaller det är mordbrand din idiot. Du kanske tror att du sätter brottsrubriceringarna, men det sätts av polis och åklagare. Sen sköter domstolen resten när man går på åtal. Om personen är under 18 kopplas socialtjänsten in. Hade du fler frågor om geografi eller rubriceringarna i detta fallet?

Du lyckas med konststycket att förlöjliga dig själv mer än vad du redan gjort. Anledningar?

1. Du har inte kollat kartan. Rent geografiskt ligger Helsingborg och Malmö längs den västliga kustlinjen i Sverige. Utnyttja gärna dina förträffliga geografikunskaper.
  2. Du sysslar med medvetna missförstånd.
  3. Du försöker greppa efter halmstrån och konstruera halmgubbar som du senare attackerar. Du går på smådetaljer som formuleringar för att försöka återupprätta din trovärdighet. Det funkar inte. Kravallerna började i Västsverige. Punkt.
  4. – Om man tittar jurdiskt på det här så kallar vi det för våldsamt upplopp, säger Hans Lippens." Hans Lippens är presstalesman för polisen.

Det är bara att lägga ner med dina Baghdad Bob-fasoner.
Citera
2018-08-14, 15:58
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Äh du snackar skit. Visst är det lite bus och blattar runt topasgatan och tynnered men frölunda torg med omnejd är i övrigt hur lugnt som helst bortsett från några alkisar som hänger utanför hemköp.

Känner heller inte igen mig av beskrivningen att området runt frölunda torg skulle vara en no-go-zone?
Bor förvisso inte i området, men besöker det ibland.....hur lugnt som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Om det nu är "förortsungar" som ligger bakom förstår jag inte varför. Varför har de organiserat detta? Till vilket syfte? Varför nu innan valet?
Dom bryr sig inte ett piss om att det är val i Sverige.
På sin höjd kanske dom pratar om de politiska läget i hemlandet med sina föräldrar.
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty

Undrar om ens dessa genier vet att ett val stundar. Jag håller det inte för sannolikt.

Och de bryr sig inte ändå. SD är rasister och S är de som ger morsans hennes pengar. Där slutar intresset ungefär.
Citera
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
False flag såklart, förortsblattar maskerar sig inte.
Enda gången det hände var när den mördade nazistblatten bechir eller vad han hette, försökte sig på samma grej för att misskreditera förorten (som att det ens behövs).

Nä, detta är uppenbart på uppdrag av någon...

Och ni får sväljer hela illusionen med hull och hår, trots att det är så uppenbart orkestrerat...

Menar du så här:
https://youtu.be/4jVoATOUIAk

Eller så här:
https://youtu.be/9-PjZmR2ZDM

Eller kanske så här?
https://youtu.be/6SlgGprCnGM

Nej, ni babbar får nog försöka bättre om ni ska övertyga med era bortförklaringar.
Citera
2018-08-14, 15:59
Medlem
Det som är det knepiga enligt MIG är det är så jävla organiserat. Förortsungar, Nazister, AFA, fotbollshuliganer och allt som nämns.

"ungar från orten" organiserar sig väl knappast så här bra? Mer likt nån större grupp som i så fall som har betalt kidsen för att göra det. Dom kan ju för fan knappt knyta sina skor själv, så att de skulle kunna sätta ihop nåt sånt här känns ju långt borta i min värld.

Och varför skulle AFA göra det här? Knappast så att dom vill hjälpa SDs nidbild av Sverige?

Men vad vet jag, en vanlig statsanställd knegare.
Citera
2018-08-14, 16:00
Medlem
sonofnatures avatar
Vanligt i området att bränna Sverige flagga ! Själv sagt till några ggr.

Hur många bilar inatt ? Tippar på 40-50 pågrund av vädret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in