2018-08-14, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Ser inte hur det skulle kunna vara random folk från orten. Anledningen är enkel, det är lite väl koordinerat för att det ska vara det. Om det ska vara några så måste det i grunden finnas en organisation från början. Då faller det med invandrargäng, eftersom de sällan kommunicerar så bra mellan olika städer. (i alla fall utan att någon annan skulle veta om det)

Då faller det på några olika tänkbara.

1. Islamistiska grupperingar
2. AFA
3. NMR
4. SD Hardcore (min definition, såklart)

Oavsett vad, så är det troligen helt synkroniserat, och därför någon form av politisk agenda.

Det finns ytterligare en teoretisk möjlighet och det är att det skulle vara någon form av anarkistisk rörelse, men någon så spridd har jag ingen koll på.

Du har lite väl höga tankar om brottslingar. Ja, detta var organiserat. men det betyder inte att det var mer avancerat än annan organiserad brottslighet. Dagens ungdomar har hemliga arenor på sina telefoner, mötesplatser där meddelandena flödar sinsemellan. Det är därför lätt att organisera sig, oavsett om man ska sälja knark eller bränna bilar.
Citera
Medlem
Arons avatar
oj foresten en av hallplatserna ar vid ryska konsulatet sa who knows
Citera
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeYoNdTruth
Precis min tanke också. Skulle så gärna vilja tro att det inte handlar om förortsungar med invandrarbakgrund, det vore liksom att spela SD och NMR rakt i händerna. Som att pissa i sin egen säng... Men jag tror tyvärr att dessa typer saknar förnuft om hur deras agerande påverkar de själva och deras familjer och vänner.

Men fatta. Dom skiter i politik och samhället. Dessa individer står utanför vårt samhälle med grov organiserat brottslighet. Deras statsminister är deras ledare som delar vinsten av knarkförsäljningen med dom. Det springer runt grabbar i förorten med axelremsväska och adidas byxor som kränger knark hela tiden runt gator och torg. Nu blev deras kokain beslagtagen av snuten och nu är dom lacka.

Folk pratar om organiserat. Ja, det är ORGANISERAT BROTTSLIGHET. Vissa verka tro att invandrare är hel korkade att göra något organiserat överhuvudtaget. Ni är ju fan dom största rasisterna.
Senast redigerad av Idittfejs 2018-08-14 kl. 11:01.
Citera
2018-08-14, 10:57
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
SD kan ha betalat personer för att utföra detta. Eller NMR, BSS, KKK och allt vad de heter. Högerextrema grupperingar iaf.

Det är snarare M, S, MP, V som ligger bakom detta. Behövde inte ens betala dem, bara gulla med dem.
Citera
2018-08-14, 10:57
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det handlar knappast om var man köper det utan vem som äger det och skaffar det. Idiotjävel. Och vilka som styr marknaden.
Då borde du kanske själv förstå att det är INTE langarna själva som eldar din knallkork!

Dom passar order nedåt till kaozkidzen som i så fall eldar!

Du svalde allt i Opinion som vänsterkörringen så förstår vi nu.
Citera
2018-08-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Exakt, och Ryssarna har inget att vinna på att stödja partier i Europa som vill återskapa ordningen i det nya mångkulturella kaos-Europa. Om Ryssland ville försvaga Sverige, så skulle de stödja massinvandringsförespråkare som Reinfeldt, Löfvén och Annie Lööf eftersom mångkulturen skyndar på förfallet och upplösningen av Sverige. Alla som hävdar inblandning av Ryssland är troll alternativt eller svagbegåvade.

Ryssland är nog rätt nöjda med utvecklingen i Sverige och sympatiserar till nästan 100% med SDs politik, jag tror de bara följer utvecklingen med ett leende på läpparna.

Självklart vore det bra för Ryssland om Sverige går ut ur EU och inte går med i Nato.
Citera
2018-08-14, 10:58
Medlem
"Kvällens och nattens händelser kan vi inte koppla till något specifikt ingripande. Vi kan inte heller koppla händelserna till något speciellt gäng. Vid en första polisiär anblick verkar det som att ett antal individer bestämt sig för att med berått mod elda upp närboendes bilar. Detta till synes utan någon annan anledning än att med lust förstöra för sina medmänniskor".

Från Polisen.

Som jag säger, vissa e mer rastlösa en andra
Citera
2018-08-14, 10:59
Medlem
Jag har skummat genom tråden nu. Jag hittar inget uttalande av Jimmie. Var gömmer sig karln?
Citera
2018-08-14, 10:59
Medlem
Krickedixans avatar
Det är riktigt illa och det ska bli intressant att se vad de får för straff om det bara blir orossamtal med föräldrarna eller vad
Absolut ska de få betala för förödelsen och så föräldrarna förstår vad deras fina söner sysslar med. Ta bort bidragen som de lyfter för alla barnen
Det är riktigt tragiskt att snorungar gör något sådant och det är absolut inte ett pojkstreck utan rena kriminella handlingar
Citera
2018-08-14, 11:00
Medlem
Någonstans, på något ställe på internet. Lär denna planering finnas.

För högst troligen lär de ha sammordnat detta över nätet. Blir spännande den dagen någon hittar den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Då borde du kanske själv förstå att det är INTE langarna själva som eldar din knallkork!

Dom passar order nedåt till kaozkidzen som i så fall eldar!

Du svalde allt i Opinion som vänsterkörringen så förstår vi nu.

Var inte förvånad det är Moosky, som även tror att kunskap är IQ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Jag tror inte man ska överdriva. I Trollhättan var det stökigt men det var ingen som kom till skada. Det tändes eld på skräp och vandaliserades och det är givetvis inte okej men sånt som händer emellanåt i utsatta områden. Man måste givetvis jobba hårt för att motverka det men sätta hårt mot hårt tror jag inte är lösningen. Däremot behöver man lösa segregeringen, Trollhättan är oerhört segregerat och kommunen gör ingenting för att bryta det. Man lägger alla resurser på dyra skrytprojekt på fina områden på andra sidan staden där bostadsrätter med hyror på 10 000 - 20 000 kr i månaden byggs samtidigt som inget händer på t ex Kronogården.

På riktigt tror jag att enda lösningen på de här problemen, i Trollhättan och andra utsatta områden, är att bara riva skiten och börja om från början. Skapa ett nytt miljonprogram som aktivt planeras för att motverka segregation. Miljonprogrammet är roten till det onda och så länge de bostadsområdena finns kvar kommer problemen finnas kvar. Tanken var god men nu vet vi vad effekterna blev och därför måste det raderas ut och ersättas av något som drar lärdom av tidigare miljonprogrammets misstag.

Jag hoppas innerligt för vår framtid att du är rätt ensam om dina åsikter...
Den enda lösningen är att skicka tillbaka detta otacksamma pack dit dom kommer ifrån !
Känner flera som vuxit upp i området innan det fylldes med invandrarpack, och dom blev
det ordning på...
Det räcker nu, packet skall ut inget mer snack om saken !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in