Citat:
Ursprungligen postat av
hajpadeg
Jag tror inte man ska överdriva. I Trollhättan var det stökigt men det var ingen som kom till skada. Det tändes eld på skräp och vandaliserades och det är givetvis inte okej men sånt som händer emellanåt i utsatta områden. Man måste givetvis jobba hårt för att motverka det men sätta hårt mot hårt tror jag inte är lösningen. Däremot behöver man lösa segregeringen, Trollhättan är oerhört segregerat och kommunen gör ingenting för att bryta det. Man lägger alla resurser på dyra skrytprojekt på fina områden på andra sidan staden där bostadsrätter med hyror på 10 000 - 20 000 kr i månaden byggs samtidigt som inget händer på t ex Kronogården.
På riktigt tror jag att enda lösningen på de här problemen, i Trollhättan och andra utsatta områden, är att bara riva skiten och börja om från början. Skapa ett nytt miljonprogram som aktivt planeras för att motverka segregation. Miljonprogrammet är roten till det onda och så länge de bostadsområdena finns kvar kommer problemen finnas kvar. Tanken var god men nu vet vi vad effekterna blev och därför måste det raderas ut och ersättas av något som drar lärdom av tidigare miljonprogrammets misstag.
Jag hoppas innerligt för vår framtid att du är rätt ensam om dina åsikter...
Den enda lösningen är att skicka tillbaka detta otacksamma pack dit dom kommer ifrån !
Känner flera som vuxit upp i området innan det fylldes med invandrarpack, och dom blev
det ordning på...

Det räcker nu, packet skall ut inget mer snack om saken !